Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Ringen-viktigast eller inte?

jag tycker ringen är  bland det viktigaste. en symbol för äktenskapet och kärleken. den ska tåla mycket, för jag vill gärna ha på mig den jämt, oavsett vad jag gör. (förutom att jobba,inom vården får man ju inte ha ringar) men för det vill jag inte lägga ut 10 000 + på den. min "drömring" som jag bifogar kostar ca 6000 och då har jag dragit ner antalet diamanter till 3 st. denna är från titanringar.com. förlovningsringen är oxå i titan men med 2 guldinlägg. 6 mm bred

.. men min karl vill inte ha någon vigselring. och det är fine 4 me. ^^ 
  • filibustern
    Egalia skrev 2011-10-24 18:34:54 följande:
    För mig är ringen i sig inte alls så viktig. (Jag jobbar inom sjukvård och har ingen glädje av någon superdyr ring som bara ligger hemma i en låda.)

Däremot betyder ringen som jag kommer att använda en hel del. Jag får nämligen ärva min mormors vigselring. Den är en enkel slät guldring men mina morföräldrar var gifta i nästan 60 år och förälskade in i det sista.  Kärleken som de hade till varrandra är mycket omtalad i min släkt. Att just jag får gifta mig med den betyder mycket.

Jag vet ännu inte hur jag ska göra för att kunna bära den med mig i vardagen. Kanske skaffar jag en kedja i guld och bär den runt halsen.
    naw. vad sött ^^ 
Svar på tråden Ringen-viktigast eller inte?