• Egalia

Ringen-viktigast eller inte?

För mig är ringen i sig inte alls så viktig. (Jag jobbar inom sjukvård och har ingen glädje av någon superdyr ring som bara ligger hemma i en låda.)

Däremot betyder ringen som jag kommer att använda en hel del. Jag får nämligen ärva min mormors vigselring. Den är en enkel slät guldring men mina morföräldrar var gifta i nästan 60 år och förälskade in i det sista.  Kärleken som de hade till varrandra är mycket omtalad i min släkt. Att just jag får gifta mig med den betyder mycket.

Jag vet ännu inte hur jag ska göra för att kunna bära den med mig i vardagen. Kanske skaffar jag en kedja i guld och bär den runt halsen.

• Egalia
    Niini skrev 2011-10-24 18:54:17 följande:
    Nu ska absolut ingen ta illa vid sig här! Men jag har aldrig förstått argumentet "jag jobbar inom vården, smyckena blir bara liggande". Inte tusan är vi väl i jobb 24/7? Jag jobbar heltid som sjukskötare, när jag kommer till jobbet lägger jag klockan i väskan o ringarna i en halskedja. När jag slutar för dagen tar jag på ringarna igen. Nemas problemas :)
    Jaaaa självklart ska du ha det så om du trivs med! Glad Jag är däremot en slarvfia som tappar bort saker hela tiden och ska det plockas av och på kommer det att försvinna (jag har fakiskt tappat nästan alla smycken som jag fått Gråteroch brukrar numera be nära och kära att om det vill ge mig smycken endast ge mig billiga ting som man lätt kan ersättaGlad)
  • Egalia
    Future Mrs S skrev 2011-10-24 22:59:18 följande:
    skulle jag ta av mig ringen skulle den försvinna direkt.. jag har inte ens någon hemnyckel helt seriöst för jag slarvar bara bort den.. Jag har lämnat plånboken på statoil så dom har ringt mig flera ggr och sagt att den är där, då har jag inte ens märkt att den är borta :D :D Så att lägga en liten ring i en ficka eller väska (väska kan jag inte heller ha om det inte är axelband för jag glömmer den) är otänkbart för mig :)

Sen är det inte i alla yrken man kan/får ha halsband heller..  
    Usch jag är precis likadan!

Jag lyckades slänga alla mina ringar i sjukhustvätten igår just på grund av att jag hade dem, för en gångs skull, i byxfickan på mina arbetskläder (vi hade civila kläder på förmiddagen men var tvungna att ha dem på en del av ett utbildningsmoment under eftermiddagen och då tog jag av mig ringarna och la dem i fickan). Tror knappast att jag återfår dem Gråter

En fruktansvärd tur att jag åtminstone bar min förlovningsring runt halsen!!! Skulle jag inte få ha halsband skulle jag helt enkelt inte ta med mig den alls till jobbet... 
Svar på tråden Ringen-viktigast eller inte?