• livliness

varför tog det slut?

Jag var tsm med en kille i 1 år, vi var förlovade i ungefär 1 månad tror jag innan jag gjorde slut.

När jag blev tsm med denna killen hade jag nyligen kommit ur ett förhållande där jag trodde jag var med mannen i mitt liv, men det tog slut med honom pga att han var otrogen.

Så ja när denna killen dök upp, han blev kär i mig.. och jag kände mig ensam. Det låter kanske lite som om jag utnyttjade honom men jag älskade faktiskt honom också. Vi flyttade in tsm nästan direkt, jag kände mig trygg med honom.... men det fanns absolut ingen passion, hetta, eller romantik där. Det var som att leva med ett bästa kompis nästan. Så när han friade till mig i Thailand fick jag en klump i magen, jag insåg liksom att det var inte rätt men jag hade inte hjärta att säga nej till honom.

Tyvärr kom det ju till att jag kan ju inte stanna i ett förhållande för resten av livet när jag inte är lycklig. Det var ju inte rättvist för honom heller. Han var en väldigt fin och snäll kille som förtjänade att bli älskad av någon lika mkt.

Att göra slut med honom var jättejobbigt, att såra någon är aldrig roligt. Vi har inte direkt kontakt nu idag men jag vet att om vi skulle träffas igen så kommer det inte vara några jobbiga känslor emellan, vi bröt som vänner :)

Svar på tråden varför tog det slut?