• liley

Vad tycker ni om dessa kombinationer? Kom med smakråd, snälla!

Är väldigt velig när det gäller min blivande alliansring. Har länge velat ha en med flera prinsesser i fattning som på bilden (alt. 2), men har på senare tid fått smak för två smala alliansringar på vardera sida om min solitärring (alt. 1)  i stil med dem på bilden (det är inte just dessa två alliansringar jag ev. kommer att köpa).

Vilket är snyggast? När det gäller alternativet m. de vå ringarna är jag lite orolig att en för bred alliansring med för stora stenar tar fokus från alliansen. Jag gillar att mixa prinsesser och briljanter så det är inget problem för mig och jag kommer göra om fattningen på solitären så att det inte glipar mellan ringarna. När det gäller tre ringar är jag rädd att jag kommer att tröttna på trenden eftersom jag vet att jag ändrar mig från den ena sekunden till den andra.

Därför behöver jag lite inputs från er!

Alternativ 1: Tre ringar, varav två alliansringar m. briljanter.

Alternativ 2: Två ringar, varav en alliansring m. prinsesser.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa kombinationer? Kom med smakråd, snälla!
  • Berlan

Jag tycker det är snyggast med tre ringar eftersom det ger mer balans och symmetri åt uppsättningen.

• Titanringar

Förslag 1  (symmetri är snyggt)
    Eventuellt med små princesser i båda ringarna.
    Bry dej inte om trender. Om du gillar prinsesser så kör på det.

• Heloise

Jag röstad på alt nr 1, som jag tycker passar dina nätta smala fingrar bäst. De tunna allianserna får solitären att skimra och synas mer.

Alt 2 har jag själv( eller likande) så jag tycker naturligtvis att det är fint, men på dina smala fingrar såg alliansen lite klumpig ut.

Om du tröttnar på att ha 3, vilket ajg inte tror att du gör, så kan du ju bara sätta ihop dem till en( kostar inte så mkt hos en guldsmed).

• liley

Tack för alla kommentarer! Fortsätt gärna att kommentera 

Tycker också att prinsessalliansen inte är lika nätt runt mina smala fingrar...
    Här är ringen jag ev.  hade tänkt på vardera sida om min förlovningsring:

• water lily

Jag tycker det är finast med bara två ringar, men som i alternativ 1 fast utan den översta ringen. Tycker det är snyggast att ha solitärringen överst så det är nog därför jag tycker att det ser lite klumpigt/fel ut på bild 2, eller att du inte behöver en så stor alliansring som i bild 2.

• TheD

Alternativ 2 matchade inte alls... så min röst fick du på bild nr 1 :)

• Tufvalisa

Jag tycker två ringar är finast, men med en smalare alliansring som i alt.1 .

• Drömmaren

Absolut nummer 1, men jag är kanske partiskt eftersom det nästan var identiskt med mitt framtida set :)

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa kombinationer? Kom med smakråd, snälla!