Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Byta koncept?

Vet du.. Även om ni har samma upplägg tidsmässigt och liknande matmässigt så kommer det vara några stora skillnader.
    Dels så är det ju en annan brud Flört 
    Dels så borde det inte vara exakt samma gäster....
    Och om ni väljer en annan kyrka och annan lokal och undviker samma färger och dekorationer så kommer nog inte ens dom som var på hans andra bröllop att känna att det är likadant som det förra.

Om du vill göra större skillnad mot deras bröllop men ändå ha samma sorts mottagning, så kan du istället för att göra hela stora smörgåstårtor, istället göra små bakelser...
    Vi gjorde såna när jag jobbade i Charken på Hemköp förut. Vi kallade dom för Isbrytare.
    Ta ut rundlar med pepparkaksmått eller ett glas eller nån annan form ni vill använda ur vanligt franskbröd (eller det bröd du vill använda). 
    Om ni vill göra isbrytarna så är receptet vit formfranska, smör, ishavssallad, rökt skinka och räkor på toppen. Vispad grädde + majonäs (50/50 ca) utanpå, rulla i krossade ostbågar, dekorera med räkor på toppen.
    Sånt här går ju snabbt att förbereda. Ta hjälp av mamma och svärmor eller nåt dagen innan och gör dom då. Det blir ju ändå godast om det får gotta till sig en dag liksom Glad 
    Det känns påkostat och lyxigt att få en egen smörgåstårta... 

• Chicita
    Anonym (Z) skrev 2011-10-23 09:32:46 följande:
    Tack för era mycket bra och "kickstart-svar"..
    Jag hade verkligen kört fast här ;) 
    Den där isbrytaren lät ju verkligen inte så dum! Den kan man ju göra och ha stående på tallrik när alla gäster kommer.. Och sen kanske tillomed köra på en varmrätt också....
    Får prata lite med min sambo om detta för det gav mig lite nya idèer!

Tusen tack Chicita och fruhgan Hjärta
    Ibland behöver man bara bryta tankemönstret man hamnat i...
    Prata med din blivande, han måste ju också få säga sitt som sagt Glad
Svar på tråden Byta koncept?