Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Byta koncept?

Min sambo har varit gift en gång förut, nu har det kommit fram att de hade vigsel tidigt på dagen och mottagning med smörgåstårta med närmsta familj o vänner. senare på kvällen party för alla vänner...
    När jag nu har suttit och spånat lite på vårat kommande bröllop så hade jag tänkt mig tidig vigsel o kanske lunch/mottagning med smörgåstårta som är det godaste jag vet..
    Hur fan gör vi nu? Han lär ju inte vilja köra samma sak i repris :(   vi har inte planerat någonting alls än...

Jag hade tänkt att ta det lite enkelt o sen sticka iväg på em/kvällen på "smekmånad" kanske några hotellövernattningar i nån mysig stad/ort....

Vi har nyss börjat prata om bröllop, och jag har väl inte frågat så mycket om hur de hade det och så, men nu lär ju jag börja ställa en massa frågor om allt möjligt känns det som.
    Det var när jag berättade om min idè om hur jag ville ha det som han berättade för mig..jag hade tagit för givet att de hade haft ett "traditionellt" bröllop med middag o fest på kvällen typ..Dumt av mig..

Ska jag nu få lov att börja planera för ett sådant bröllop? Med allt det där myckna och stora, som jag egentligen inte ville ha? Vill inte ha 3-rätters o tal o middag i 7 timmar...Det blir ju så väldigt dyrt då också..fan också!
    Behöver lite nya infallsvinklar här, jag har ju gått o tänkt på det här med bröllop länge (vilken tjej har inte det..) och tänkte att det på detta vis blir ett litet smidigt sätt att göra det på, och inte så DYRT!

• Svar på tråden Byta koncept?
  • Anonym (Z)

Tack för era mycket bra och "kickstart-svar"..
    Jag hade verkligen kört fast här ;) 
    Den där isbrytaren lät ju verkligen inte så dum! Den kan man ju göra och ha stående på tallrik när alla gäster kommer.. Och sen kanske tillomed köra på en varmrätt också....
    Får prata lite med min sambo om detta för det gav mig lite nya idèer!

Tusen tack Chicita och fruhgan Hjärta

• Anonym (Z)

Ja, alltså grejen är den att när jag sa hur jag hade tänkt mig så svarade ju han att: "Det var ju ungefär så som jag o xx hade vår mottagning med smörgåstårta och så...Det blir ju nästan lika."
    Så det går bort! Gör om, gör rätt..Eller tänk om för min del..

Det är ju absolut inte så att jag på något vis måste ha det som jag vill! han och jag ska gifta oss och jag fattar ju att en taskig repris kanske inte är så kul...

Vi får helt enkelt komma på något annat..Midnattsbröllop kanske Skrattande 

Jag vete fan helt enkellt. Men det gör inte så mycket för vi har ju bara precis börjat prata om det, och inte ens bestämt oss för när vi ska slå till än.
    Vi får sätta oss ner o kolla nätet och här på bt, och sen se var vi hamnar.

• Anonym (Z)

Ja självklart ska vi prata om det, har inte hunnit riktigt än då vi haft fullt upp i helgen. Jag ska fråga honom hur han vill ha det.
    Att jag körde fast beror på att det var min första spontana tanke som dök upp just att ta det lite enkelt på förmiddagen o sen dra..Men det är absolut inte så att jag till varje pris måste ha det på det sättet!
    Han måste ju också få säga hur han vill ha det.

Som sagt vi har inte hunnit än för vi har haft fullt upp...
    Och sen har vi ju precis bara börjat prata om att gifta oss.

TheD: Vi har inte bestämt var/när/hur vi ska gifta oss än. Vi har bara just börjat att prata om det :)

Svar på tråden Byta koncept?