• Hella

Önsketräd?

Jag undrar om någon har haft eller ska ha önsketräd istället för en gästbok på sitt bröllop. Alltså ett sånt med grenar och gästerna får skriva varsin hälsningslapp på och hänga dit. Jag är lite ute efter hur man ska göra ett sånt träd och om det var populärt bland gästerna.

• Svar på tråden Önsketräd?
  • Hella

Ja man skulle vilja höra om någon som faktiskt har haft den här varianten på sitt bröllop. Har ni någon beksrivning till lapparna eller ska ni bara berätta för folk hur de ska göra? Vi kommer att vara inomhus så vi måste skaffa nåt sorts träd eller grenar att hänga i.

• Hella

Anledningen till att vi inte vill ha en gästbok är för att vi tänkte göra en fin fotobok av hela bröllopsdagen, festen och resan istället. Dessutom tycker jag att det är kul med lite annorluna upplägg istället för en gästbok. Fint som dekoration blir det ju också.

• Hella

Miolina: Har du haft liknande på ditt bröllop? Eller varit på bröllop där de har haft den här varianten?

BlomAnna: Ja det är ju en annan variant men vi har gjort liknande till våra barn och vill nu testa något nytt :)

• Hella

Fröken söt: Vad tyckte era gäster om den här idéen?

• Hella

Jaja hellre för många lappar med lite "skräp" än att folk inte vågar skriva för de får skrivkramp. Träd blir det för våran del iaf, frågan är bara om man ska ska försöka få tag på trollhassel och sätta i någon ljusslinga och ha lapparna i temafärgen lila kanske.

Svar på tråden Önsketräd?