Lillis82 skrev 2011-10-26 10:59:14 följande:
Jag tror tyvärr inte att han kommer komma, jag tror att han vill, men jag vet att hans tjej inte vill att han har kontakt med oss, hon visade tidigt att hon inte ansåg att vi var hans "riktiga" familj. Bland annat genom att kalla hans biologiska mamma Farmor och min mamma Liza.
Tyvärr så är det svårt att få egentid med honom då han inte svarar i telefon längre och jag har försökt för ett tag sedan då jag ville diskutera vad jag skulle köpa i present till hans dotter, som fyller år idag, men inte ens då ville han ringa upp mig =(
Jag gjorde ett litet försök i morse genom att skicka ett grattis sms till dottern via hans telefon för att se om han svarade på det, men inget =( Jag låter honom vara just nu så får han tänka över vilka som är värda att vara i hans liv jag kommer inte sluta höra av mig på viktiga dagar som jul, födelsedagen etc och jag kommer skicka en inbjudan till honom sen får han bestämma om han tycker att det är värt att inte komma eller ej, jag kommer bli ledsen om han inte kommer men samtidigt skall det inte få förstöra dagen D!!
Bor ni nära varandra? Har du möjlighet att söka upp honom på hans jobb? Det låter ju som att han tycker det här är väldigt jobbigt också. Hon har uppenbarligen ett ganska hårt grepp om honom, och han vet nog vad du tycker om det och vill inte ta kritiken.
Tråkigt att det ska behöve bli såhär. Blodsband är inte allt. De band ni hade kanske t o m är värda mer då ni ju faktiskt valt att ha varandra i era liv (fram tills hon kom in i bilden) då ni inte haft några "riktiga" blodsband som bundit er samman. Man kan inte välja sina släktingar, men de andra kan man välja...