Inte bjuda broderns sambo??
Behöver bara lite stöd att jag inte är en jätte hemsk person har egentligen redan bestämt mig angående inbjudan.
Jag har en rätt stor familj (10 syskon) och de flesta av dem har man/sambo/pojkvän/flickvän som jag umgås rätt ofta med eller har en väldigt nära relation till ialla fall. Men så är det flickvännen till min bror som jag verkligen inte klickar med. Det hela började med att hon satt och snacka skit om min mamma på min systers möhippa vilket inte var uppskattat hos någon av oss systrar... därefter lät hon aldrig mamma och pappa passa deras dotter, och min bror låtsades som inget. Bör påpeka att han inte är biologisk om historien skall uppfattas rätt lite senare.. Sen tog hon bort mig från facebook men behöll alla mina syskon, deras sambos hon behöll även min fästman där.. till en början sket jag i det. Men så var vi på ett 50 års kalas och jag frågade henne hur det kom sig att hon bara tagit bort mig? Då sitter hon och ljuger mig rätt upp i ansiktet och påstår att hon tagit bort alla och bla bla bla. Vilket hon inte gjorde. Hon fortsätter prata och vi talar lite om situationen med möhippan och sånt för jag tycker det är tråkigt att bli utesluten ur min brorsdotters liv (blir aldrig inbjuden på kalas och sånt). Då kläcker hon ur sig att min andra lillasyster är en bitch och att det är hon som skvallrade om att hon snackat skit om min mamma.. Så fick förklara för henne att vi alla pratade med mamma. Då tar hon bort den systern också från facebook två dagar senare. Under det samtalet vi hade så sade min brors tjej att hans bioligiska mamma skulle prata med mina föräldrar och att hela situationen skulle lösa sig efter det. Så sant.. två veckor efter 50 års festen blir de hembjudna till min brors mamma som förklarar hur besviken hon var att de och vi syskon kom på vår brors dotters dop, och att hon inte tyckte det var alls kul att vi var där på ett årsdagen (jag och min lillasyster åkte dit för att lämna en present pga av att vi visste att de skulle ha kalas). Sen sade hon till mina föräldrar att de skulle hålla sig så långt borta från min bror och hans dotter och att de inte skulle närma sig dem innan hon var död.
Det här fick mig att må skit.. Jag har växt upp med min bror under 25 år! Han ÄR min lillebror!!! Och nu får vi helt plötsligt inte närma oss honom eller hans dotter för att hans tjej inte gillar oss och för att hans biologiska mamma helt plötsligt fått för sig att vi inte duger. Så jag frågade honom var han stod i det här (tyvärr är han inte den som säger ifrån eller har egna åsikter utan gör som andra säger till honom) men trodde ändå aldrig att han skulle säga som han sade... att han känner sig fast mellan två familjer och att han väljer sin biologiska framför oss. INGEN från "vår" sida har någonsin tvingat honom att välja sida! Han har umgåtts med sina syskon när han känt för det, firat jul med dem osv.. Men nu helt plötsligt när han träffat den här tjejen så har allt vänt. I morgon fyller deras dotter 2 år och ingen i vår familj har blivit bjudna. Det är fruktansvärt sårande och det här har fått mig att känna att min brors tjej inte är någon jag vill ha på mitt bröllop, däremot vill jag ju att min bror kommer, för för mig är han fortfarande min bror... man kan inte bara ta bort det.. förmodligen kommer han inte komma heller med tanke på det som hänt.. =(
Det jag egentligen ville få fram med det här inlägget var bara att få veta om jag är en hemsk människa som inte vill bjuda henne?? Vi kommer bjuda alla andra syskons sambos/pojkvänner och makar.
Vad hade ni gjort??