• Lillis82

Inte bjuda broderns sambo??

Behöver bara lite stöd att jag inte är en jätte hemsk person har egentligen redan bestämt mig angående inbjudan. 

Jag har en rätt stor familj (10 syskon) och de flesta av dem har man/sambo/pojkvän/flickvän som jag umgås rätt ofta med eller har en väldigt nära relation till ialla fall. Men så är det flickvännen till min bror som jag verkligen inte klickar med. Det hela började med att hon satt och snacka skit om min mamma på min systers möhippa vilket inte var uppskattat hos någon av oss systrar... därefter lät hon aldrig mamma och pappa passa deras dotter, och min bror låtsades som inget. Bör påpeka att han inte är biologisk om historien skall uppfattas rätt lite senare..  Sen tog hon bort mig från facebook men behöll alla mina syskon, deras sambos hon behöll även min fästman där.. till en början sket jag i det. Men så var vi på ett 50 års kalas och jag frågade henne hur det kom sig att hon bara tagit bort mig? Då sitter hon och ljuger mig rätt upp i ansiktet och påstår att hon tagit bort alla och bla bla bla. Vilket hon inte gjorde. Hon fortsätter prata och vi talar lite om situationen med möhippan och sånt för jag tycker det är tråkigt att bli utesluten ur min brorsdotters liv (blir aldrig inbjuden på kalas och sånt). Då kläcker hon ur sig att min andra lillasyster är en bitch och att det är hon som skvallrade om att hon snackat skit om min mamma.. Så fick förklara för henne att vi alla pratade med mamma. Då tar hon bort den systern också från facebook två dagar senare. Under det samtalet vi hade så sade min brors tjej att hans bioligiska mamma skulle prata med mina föräldrar och att hela situationen skulle lösa sig efter det. Så sant.. två veckor efter 50 års festen blir de hembjudna till min brors mamma som förklarar hur besviken hon var att de och vi syskon kom på vår brors dotters dop, och att hon inte tyckte det var alls kul att vi var där på ett årsdagen (jag och min lillasyster åkte dit för att lämna en present pga av att vi visste att de skulle ha kalas). Sen sade hon till mina föräldrar att de skulle hålla sig så långt borta från min bror och hans dotter och att de inte skulle närma sig dem innan hon var död. 

Det här fick mig att må skit.. Jag har växt upp med min bror under 25 år! Han ÄR min lillebror!!! Och nu får vi helt plötsligt inte närma oss honom eller hans dotter för att hans tjej inte gillar oss och för att hans biologiska mamma helt plötsligt fått för sig att vi inte duger. Så jag frågade honom var han stod i det här (tyvärr är han inte den som säger ifrån eller har egna åsikter utan gör som andra säger till honom) men trodde ändå aldrig att han skulle säga som han sade... att han känner sig fast mellan två familjer och att han väljer sin biologiska framför oss. INGEN från "vår" sida har någonsin tvingat honom att välja sida! Han har umgåtts med sina syskon när han känt för det, firat jul med dem osv.. Men nu helt plötsligt när han träffat den här tjejen så har allt vänt. I morgon fyller deras dotter 2 år och ingen i vår familj har blivit bjudna. Det är fruktansvärt sårande och det här har fått mig att känna att min brors tjej inte är någon jag vill ha på mitt bröllop, däremot vill jag ju att min bror kommer, för för mig är han fortfarande min bror... man kan inte bara ta bort det.. förmodligen kommer han inte komma heller med tanke på det som hänt.. =(

Det jag egentligen ville få fram med det här inlägget var bara att få veta om jag är en hemsk människa som inte vill bjuda henne?? Vi kommer bjuda alla andra syskons sambos/pojkvänner och makar.

Vad hade ni gjort??

• Svar på tråden Inte bjuda broderns sambo??
  • Daludd

Nej du är ingen hemsk människa. Jag hade bjudit min bror, ringt honom och sagt att jag är så ledsen för att du gör skillnad på mig och din BIOLOGISKA familj för för mig är du fortfarande min älskade bror och jag vill ha dig på mitt bröllop. Jag hoppas att du kan komma trots att din sambo inte är medbjuden, och jag hoppas att du förstår att jag inte vill ha någon som bråkar med mig med på min lyckliga dag. Jag älskar dig.
    Så hade jag sagt. Sen är det ju upp till honom. 

• Fröken Emma
    Daludd skrev 2011-10-25 23:10:05 följande:
    Nej du är ingen hemsk människa. Jag hade bjudit min bror, ringt honom och sagt att jag är så ledsen för att du gör skillnad på mig och din BIOLOGISKA familj för för mig är du fortfarande min älskade bror och jag vill ha dig på mitt bröllop. Jag hoppas att du kan komma trots att din sambo inte är medbjuden, och jag hoppas att du förstår att jag inte vill ha någon som bråkar med mig med på min lyckliga dag. Jag älskar dig.
    Bra formulerat!!

Stå på dig Lillis!!!!!
    Styrkekramar
  • 070831

jag skickar dig en bamse kram från mig :)
     och du ska stå på dig !
    Nej du , du är ingen hemsk människa om du inte vill bjuda henne..
    Du behöver inte bjuda henne om hon håller på så där.

Jag gissar att din bror kommer att ändras när han väl ser att han missar en hel del
    och framför allt förlorar jag hoppas att han väljer sin rätta familj först dvs hans riktiga syskon

Och sen håller jag med Daludd.. Näe det är klart man inte vill ha sånna personer på sin lyckliga dag. Jag kommer deffenitivt inte bjuda mina syskon eller min far för dom är helt hjärntvättade han har snackat så mycket skit om oss mig och daniel dvs och då gör dom likadant å då är dom inte bjudna jag har min mamma som kommer vara bjuden och mina vänner å det är dom som är starkast hos mig.

Och så en kram till Nalle

• aniara

Jag håller med Daludd i varje ord!

• Lillis82
    070831 skrev 2011-10-26 00:53:59 följande:
    jag skickar dig en bamse kram från mig :)
     och du ska stå på dig !
    Nej du , du är ingen hemsk människa om du inte vill bjuda henne..
    Du behöver inte bjuda henne om hon håller på så där.

Jag gissar att din bror kommer att ändras när han väl ser att han missar en hel del
    och framför allt förlorar jag hoppas att han väljer sin rätta familj först dvs hans riktiga syskon

Och sen håller jag med Daludd.. Näe det är klart man inte vill ha sånna personer på sin lyckliga dag. Jag kommer deffenitivt inte bjuda mina syskon eller min far för dom är helt hjärntvättade han har snackat så mycket skit om oss mig och daniel dvs och då gör dom likadant å då är dom inte bjudna jag har min mamma som kommer vara bjuden och mina vänner å det är dom som är starkast hos mig.

Och så en kram till Nalle
    Åh så tråkigt att du också har en familj som inte vet hur man behandlar sina nära och kära Rynkar på näsanJag hoppas att de ändrar sig och inser vad de missar också!! 

Jag har haft lite ångest över det här att inte bjuda henne då jag verkligen vill att min bror kommer men jag skall göra som du skrev Daludd!! Förklara på ett bra sätt för honom hur det ligger till och att jag verkligen vill ha honom där!!

Han och jag har alltid stått varann närmast i familjen innan han träffade henne.. det är bara ett år mellan oss och vi hittade på massa skojiga saker ihop. . men sen gled vi isär för ca 3 år sedan Rynkar på näsan pga av henne.. och nu svarar han inte ens när jag ringer eller smsar honom.. det känns förjävligt.. Jag kan ju inte säga till honom att han inte får vara med henne för hon är en dålig person det är ju upp till honom .. men vid ett tillfälle för ca två månader sen så berättade han att han bara stannar hos henne för att de har en dotter tillsammans, och hon försöker få honom att fria till henne nu och det känns piss..Rynkar på näsan Men jag skall inte lägga mig i utan han måste få ta sina egna beslut och våga stå på sig. 

Tack alla för era stärkande komentarer!! Det behövdes.. Nu kan jag med halvgott samvete utelämna hennes namn på inbjuadan ialla fall..
  • Dejli

Det är ju ett ganska kraftigt statement att aktivt välja bort en enskild person från sitt bröllop. Därmed inte sagt att det måste vara fel, och jag tycker du verkar ha goda skäl.

Hur tror du din bror kommer reagera? Kommer han att komma trots allt, eller kommer hans tjej att hålla honom hemma? Har du pratat med honom på tu man hand om hur du verkligen känner kring det här?

Jag tror det skulle vara bra om ni sågs ensamma öga mot öga, utan respektive. Där du får förklara hur du känner kring det här och att du inte vill förlora honom pga osämja med personer som faktiskt valt att inte tillhöra familjen.

• Lillis82
    Dejli skrev 2011-10-26 10:28:49 följande:
    Det är ju ett ganska kraftigt statement att aktivt välja bort en enskild person från sitt bröllop. Därmed inte sagt att det måste vara fel, och jag tycker du verkar ha goda skäl.

Hur tror du din bror kommer reagera? Kommer han att komma trots allt, eller kommer hans tjej att hålla honom hemma? Har du pratat med honom på tu man hand om hur du verkligen känner kring det här?

Jag tror det skulle vara bra om ni sågs ensamma öga mot öga, utan respektive. Där du får förklara hur du känner kring det här och att du inte vill förlora honom pga osämja med personer som faktiskt valt att inte tillhöra familjen.
    Jag tror tyvärr inte att han kommer komma, jag tror att han vill, men jag vet att hans tjej inte vill att han har kontakt med oss, hon visade tidigt att hon inte ansåg att vi var hans "riktiga" familj. Bland annat genom att kalla hans biologiska mamma Farmor och min mamma Liza. 

Tyvärr så är det svårt att få egentid med honom då han inte svarar i telefon längre och jag har försökt för ett tag sedan då jag ville diskutera vad jag skulle köpa i present till hans dotter, som fyller år idag, men inte ens då ville han ringa upp mig =( 

Jag gjorde ett litet försök i morse genom att skicka ett grattis sms till dottern via hans telefon för att se om han svarade på det, men inget =( Jag låter honom vara just nu så får han tänka över vilka som är värda att vara i hans liv jag kommer inte sluta höra av mig på viktiga dagar som jul, födelsedagen etc och jag kommer skicka en inbjudan till honom sen får han bestämma om han tycker att det är värt att inte komma eller ej, jag kommer bli ledsen om han inte kommer men samtidigt skall det inte få förstöra dagen D!!
  • Dejli
    Lillis82 skrev 2011-10-26 10:59:14 följande:
    Jag tror tyvärr inte att han kommer komma, jag tror att han vill, men jag vet att hans tjej inte vill att han har kontakt med oss, hon visade tidigt att hon inte ansåg att vi var hans "riktiga" familj. Bland annat genom att kalla hans biologiska mamma Farmor och min mamma Liza. 

Tyvärr så är det svårt att få egentid med honom då han inte svarar i telefon längre och jag har försökt för ett tag sedan då jag ville diskutera vad jag skulle köpa i present till hans dotter, som fyller år idag, men inte ens då ville han ringa upp mig =( 

Jag gjorde ett litet försök i morse genom att skicka ett grattis sms till dottern via hans telefon för att se om han svarade på det, men inget =( Jag låter honom vara just nu så får han tänka över vilka som är värda att vara i hans liv jag kommer inte sluta höra av mig på viktiga dagar som jul, födelsedagen etc och jag kommer skicka en inbjudan till honom sen får han bestämma om han tycker att det är värt att inte komma eller ej, jag kommer bli ledsen om han inte kommer men samtidigt skall det inte få förstöra dagen D!!
    Bor ni nära varandra? Har du möjlighet att söka upp honom på hans jobb? Det låter ju som att han tycker det här är väldigt jobbigt också. Hon har uppenbarligen ett ganska hårt grepp om honom, och han vet nog vad du tycker om det och vill inte ta kritiken.

Tråkigt att det ska behöve bli såhär. Blodsband är inte allt. De band ni hade kanske t o m är värda mer då ni ju faktiskt valt att ha varandra i era liv (fram tills hon kom in i bilden) då ni inte haft några "riktiga" blodsband som bundit er samman. Man kan inte välja sina släktingar, men de andra kan man välja...
  • 120530

Det är en jättesvår situation och det är såklart omöjligt att förklara/förstå hela händelseförloppet enbart genom lite test. Så jag ber om ursäkt ifall jag missuppfattat eller trampar på några tår för det menar jag absolut inte.

Jag har på sätt och vis stått på andra sidan av en liknande situation och kom inte alls överrens med min svärmor. Hon bjöd mig på familjesammankomster tillsammans med min mb2 men pratade i princip inte med mig, ville inte lära känna mig och var otrevlig i största allmänhet. Hon bjöd mig enbart för att min mb2 skulle komma men hade bestämt sig för att aldrig välkomna mig i familjen. Hon trodde att det skulle kunna forsätta så i all evighet eller att vi skulle göra slut. Tills slut fick båda jag och min mb2 nog av detta och slutade umgås med henne. Ville hon ha en relation till honom fick hon be mig om ursäkt och sedan uppträda hövligt mot mig i framtiden. Efter 1 1/2 år gjorde hon det och nu umgås vi under de pemisserna.

Oavsett vad din bror sade till dig för två månader sedan eller vad ni tror om deras relation har din bror ändå valt att leva med sin sambo. Hon är dessutom mamma till hans barn. Så länge de lever tillsammans tycker jag att du får ta honom och henne som "ett paket". Jag förstår att det kan vara svårt, men hade jag varit du hade jag gjort det för att bibehålla en relation till din bror. Om du bjuder båda och han väljer att ändå inte gå, tycker jag att det vore fel att skylla det på henne. Din bror är vuxen och har en egen fri vilja, och får då stå för sina egna handlingar och beslut.

Sedan skall du förstås kräva att de båda uppträder hövligt mot er och era gäster, och detsamma gäller i andra riktningen. Alla kan inte älska varandra, men man kan finna sig i varandras olikheter för att hålla ihop familjen. Hade min mb2s släkt i det läget för 1 1/2 år sedan bjudit enbart honom och inte mig på ett bröllop,hade han aldrig gått. Vi hade dessutom haft ännu en sak att reda ut innan vi hade kunnat

Jag hoppas att du förstår vad jag menar och att du inte tar illa upp!

• Irma82
    Daludd skrev 2011-10-25 23:10:05 följande:
    Håller med!
  • Lillis82
    Red skrev 2011-10-26 11:15:26 följande:

Det är en jättesvår situation och det är såklart omöjligt att förklara/förstå hela händelseförloppet enbart genom lite test. Så jag ber om ursäkt ifall jag missuppfattat eller trampar på några tår för det menar jag absolut inte.

Jag har på sätt och vis stått på andra sidan av en liknande situation och kom inte alls överrens med min svärmor. Hon bjöd mig på familjesammankomster tillsammans med min mb2 men pratade i princip inte med mig, ville inte lära känna mig och var otrevlig i största allmänhet. Hon bjöd mig enbart för att min mb2 skulle komma men hade bestämt sig för att aldrig välkomna mig i familjen. Hon trodde att det skulle kunna forsätta så i all evighet eller att vi skulle göra slut. Tills slut fick båda jag och min mb2 nog av detta och slutade umgås med henne. Ville hon ha en relation till honom fick hon be mig om ursäkt och sedan uppträda hövligt mot mig i framtiden. Efter 1 1/2 år gjorde hon det och nu umgås vi under de pemisserna.

Oavsett vad din bror sade till dig för två månader sedan eller vad ni tror om deras relation har din bror ändå valt att leva med sin sambo. Hon är dessutom mamma till hans barn. Så länge de lever tillsammans tycker jag att du får ta honom och henne som "ett paket". Jag förstår att det kan vara svårt, men hade jag varit du hade jag gjort det för att bibehålla en relation till din bror. Om du bjuder båda och han väljer att ändå inte gå, tycker jag att det vore fel att skylla det på henne. Din bror är vuxen och har en egen fri vilja, och får då stå för sina egna handlingar och beslut.

Sedan skall du förstås kräva att de båda uppträder hövligt mot er och era gäster, och detsamma gäller i andra riktningen. Alla kan inte älska varandra, men man kan finna sig i varandras olikheter för att hålla ihop familjen. Hade min mb2s släkt i det läget för 1 1/2 år sedan bjudit enbart honom och inte mig på ett bröllop,hade han aldrig gått. Vi hade dessutom haft ännu en sak att reda ut innan vi hade kunnat

Jag hoppas att du förstår vad jag menar och att du inte tar illa upp!

Ingen fara, jag tar inte illa upp, jag förstår dig med! Men det som skiljer situationerna åt är att ingen vart otrevlig mot henne, alla har varit jätteglada för min bror då det tagit ett bra tag för honom att hitta någon som han ville vara med.. tills hon började snacka skit och utesluta mina föräldrar etc. .

Jag har till och med jobbat på samma jobb som henne! Hela situationen är jätte konstig.. De gjorde slut ett tag i sommras och skulle sälja lägenheten och sånt så hänger inte riktigt med i vad som händer i deras relation, det enda jag vet är att min bror inte är lycklig men som jag skrev innan så skall jag inte lägga mig i det.

Jag förstår hur du menar med att de är ett "paket" men jag skulle bli irriterad varje gång jag såg henne på mitt bröllop och det är inget jag vill göra.. Dessutom kan jag känna att eftersom min bror vet om allt som hänt kanske han borde inse hur vi andra känner och att det är dags för en ursäkt från deras sida när de är mogna för det..

• ewaulrica
    Dejli skrev 2011-10-26 10:28:49 följande:

Jättebra skrivet! Precis mina tankar också.. att INTE bjuda sätter ju ribban för framtiden också. Vad jag däremot hade gjort var att ta ett rejält snack med min bror, och tala om hur du tänker. Säg att du har funderat att INTE bjuda henne p g a detta, och hur du känner kring det, att du vill att det ska vara en fin dag i ditt liv, utan tjafs. Förmodligen kan han kanske snacka med sin tjej, eller så kommer ingen av dem. Risken är att din bror kanske blir sårad om hon inte får komma, man får inte glömma honom i all infekterad konflikt. Hon må vara speciell, men om din bror älskar henne så borde hon ju ha något som gör att hon ändå har honom kvar? Och den som det kommer gå ut över är just, din bror!! Du förstår ju säkert hur det måste kännas för honom... ? Tvingas välja liksom.. Hellre ta ett snack och säga som det är, och sen får han avgöra om han vill ta det med sin sambo eller inte.. helt klart är ju att nåt måste göras och det är ändå en bra tidpunkt att ta upp detta med att hennes sätt inte är accepterat.

Precis som i inlägget ovan så är det ju egentligen HON som tagit klivet ur er familj. Det kan vara bra att nämna att du känner så?
  • 120530
    Lillis82 skrev 2011-10-27 11:12:02 följande:
    Ingen fara, jag tar inte illa upp, jag förstår dig med! Men det som skiljer situationerna åt är att ingen vart otrevlig mot henne, alla har varit jätteglada för min bror då det tagit ett bra tag för honom att hitta någon som han ville vara med.. tills hon började snacka skit och utesluta mina föräldrar etc. .

Jag har till och med jobbat på samma jobb som henne! Hela situationen är jätte konstig.. De gjorde slut ett tag i sommras och skulle sälja lägenheten och sånt så hänger inte riktigt med i vad som händer i deras relation, det enda jag vet är att min bror inte är lycklig men som jag skrev innan så skall jag inte lägga mig i det.

Jag förstår hur du menar med att de är ett "paket" men jag skulle bli irriterad varje gång jag såg henne på mitt bröllop och det är inget jag vill göra.. Dessutom kan jag känna att eftersom min bror vet om allt som hänt kanske han borde inse hur vi andra känner och att det är dags för en ursäkt från deras sida när de är mogna för det..

Jag förstår vad du menar. Problemet var att min svärmor erkände ju inte att hon var otrevlig mot mig, och då trodde väll ingen annan heller att hon var det. Då tyckte säkert hela deras släkt att jag uteslöt mb2s föräldrar, de bjöds ju inte på födelsedagar osv. Hade hon inte bett om ursäkt i tid hade hon inte blivit bjuden på bröllopet heller.

Jag vet ju inte vad som hänt eller sagts, och inte vem som bär skulden till den dåliga relationen. Jag menar bara att för att inte bjuda henne på bröllopet måste du tycka att hon uppfört sig så illa att du är beredd att inte ha någon relation med din bror. Om du inte bjuder henne och din bror går på bröllopet men forsätter leva med henne, tycker jag att han beter sig väldigt märkligt. Om han förstår att hon betett sig illa, borde han sätta ner foten och uppmana henne att be om ursäkt. Tycker han inte att hon bär skulden, borde han uppmana er att bjuda henne eller själv inte gå.

Jag har ju själv varit i nästan precis denna situationen för inte så länge sedan, och vet hur svårt det var. I vårt fall beslutade vi oss för att inte ha en relation med min svärmor så länge hon inte bad om ursäkt och bättrade sig. Nu fungerade det och vi har idag en hyfsad relation, men jag menar att du får stå fast vid ditt ultimatum och riskera att mista din bror.

Kan du inte säga precis detta till honom? Att du vill att ni alla skall komma överens och att du gärna bjudit dem båda, men att ni alla tre isf måste reda ut det som först? Jag tror inte på att särskilja dem, inte så länge de båda väljer att leva tillsammans.

• ewaulrica
    Red skrev 2011-10-27 11:32:24 följande:

Jag förstår vad du menar. Problemet var att min svärmor erkände ju inte att hon var otrevlig mot mig, och då trodde väll ingen annan heller att hon var det. Då tyckte säkert hela deras släkt att jag uteslöt mb2s föräldrar, de bjöds ju inte på födelsedagar osv. Hade hon inte bett om ursäkt i tid hade hon inte blivit bjuden på bröllopet heller.

Jag vet ju inte vad som hänt eller sagts, och inte vem som bär skulden till den dåliga relationen. Jag menar bara att för att inte bjuda henne på bröllopet måste du tycka att hon uppfört sig så illa att du är beredd att inte ha någon relation med din bror. Om du inte bjuder henne och din bror går på bröllopet men forsätter leva med henne, tycker jag att han beter sig väldigt märkligt. Om han förstår att hon betett sig illa, borde han sätta ner foten och uppmana henne att be om ursäkt. Tycker han inte att hon bär skulden, borde han uppmana er att bjuda henne eller själv inte gå.

Jag har ju själv varit i nästan precis denna situationen för inte så länge sedan, och vet hur svårt det var. I vårt fall beslutade vi oss för att inte ha en relation med min svärmor så länge hon inte bad om ursäkt och bättrade sig. Nu fungerade det och vi har idag en hyfsad relation, men jag menar att du får stå fast vid ditt ultimatum och riskera att mista din bror.

Kan du inte säga precis detta till honom? Att du vill att ni alla skall komma överens och att du gärna bjudit dem båda, men att ni alla tre isf måste reda ut det som först? Jag tror inte på att särskilja dem, inte så länge de båda väljer att leva tillsammans.

mycket bra skrivet! :)
  • Rose marie

Jobbig sits. Om du bjuder henne kommer hon säkert att skämmas. Kanske kan va bra att bjuda henne, kanske.. för att inte skapa ovänner för alltid och ha ett större hjärta än henne.. låter inte som att hon mår speciellt bra, annars hade hon inte hållt på så här.. Hon verkar vara väldigt känslomässigt involverad, det är ett tecken på att hon bryr sig på något sätt tror jag.. Men det verkar ta märkliga uttryck.. Knäpp hon är, hon verkar vilja ge igen på er på något sätt, markera för er.. Åh vad jobbigt.. Att hon ens orkar ha tid att tjafsa.. Iallafall lycka till med friden.. Säg emot nästa gång hon pratar skit, eller be henne förklara mer vad hon egentligen menar...

• Lillis82

Jag har lyssnat på er alla och tycker det har vart jättebra att höra åsikter från hur det kan uppfattas från andra hållet.

Men jag måste säga att trots allt så känner jag att det här är min dag. Jag skall gifta mig med bästa mannen i världen och varför skall jag då behöva kompromissa och visa att jag är bättre än henne?Det kommer innebära att jag kommer känna en liten bit irritation den dagen i mitt liv som skall handla om mig och min m2b! Det är inte ok att det skall vara så heller tycker jag. 

Om min bror väljer att inte komma på mitt bröllop när han själv sagt att han valt sin biologiska familj före oss nu så tyvärr måste jag inse att vi förmodligen inte betyder lika mycket för honom som han betyder för oss. Och det är hans förslust, tyvärr så tror jag att det kommer en dag då han inser att han lyssnat på fel personer och då kan det vara försent (förmodligen inte, men jag börjar bli väldigt förbannad på deras barnsliga beteende nu)

Jag har försökt prata med min bror, mina syskon har försökt prata med honom, men de drar sig undan och det är ingen från vår familj som bett dem göra det utan det är helt och hållet dem själva som gör det. I morgon skall vi ha en familjemiddag hemma och självklart frågade vi om de skulle komma, och fick bara en kort NEJ.

Jag förstår dig Red och tycker det är skit tråkigt det du vart med om, men tyvärr så är det inte samma sak som hänt här.  

Jag har bara tröttnat på att folk inte kan bete sig som vuxna människor.. Rynkar på näsan 

• 120530
    Lillis82 skrev 2011-11-04 20:05:24 följande:
    Jag har lyssnat på er alla och tycker det har vart jättebra att höra åsikter från hur det kan uppfattas från andra hållet.

Men jag måste säga att trots allt så känner jag att det här är min dag. Jag skall gifta mig med bästa mannen i världen och varför skall jag då behöva kompromissa och visa att jag är bättre än henne?Det kommer innebära att jag kommer känna en liten bit irritation den dagen i mitt liv som skall handla om mig och min m2b! Det är inte ok att det skall vara så heller tycker jag. 

Om min bror väljer att inte komma på mitt bröllop när han själv sagt att han valt sin biologiska familj före oss nu så tyvärr måste jag inse att vi förmodligen inte betyder lika mycket för honom som han betyder för oss. Och det är hans förslust, tyvärr så tror jag att det kommer en dag då han inser att han lyssnat på fel personer och då kan det vara försent (förmodligen inte, men jag börjar bli väldigt förbannad på deras barnsliga beteende nu)

Jag har försökt prata med min bror, mina syskon har försökt prata med honom, men de drar sig undan och det är ingen från vår familj som bett dem göra det utan det är helt och hållet dem själva som gör det. I morgon skall vi ha en familjemiddag hemma och självklart frågade vi om de skulle komma, och fick bara en kort NEJ.

Jag förstår dig Red och tycker det är skit tråkigt det du vart med om, men tyvärr så är det inte samma sak som hänt här.  

Jag har bara tröttnat på att folk inte kan bete sig som vuxna människor.. Rynkar på näsan 
    Följ ditt hjärta och gör det som känns rätt på er dag! Jag hoppas att det löser sig för dig och att du får en bra relation till din bror i framtiden, med eller utan flickvän {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Inte bjuda broderns sambo??