Kommer ni ha båda ringarna sen?
Både jag och min blivande kommer att ha två ringar.
Förlovningsringen är ju väldigt värdefull (ett känslomässigt värde, inte ekonomiskt) så jag skulle aldrig välja att inte bära den. Den symboliserar inte bara vår kärlek till varann, utan även vårt förhållandes karaktär vid förlovningstillfället, det hastiga men ack så nödvändiga beslut att förlova oss, vägen mot bröllopet, hur vi tillsammans fastnade för och valde dessa förlovningsringar...
Just på grund av hur värdefull min förlovningsring är för mig, så har jag väldigt svårt att förstå de som väljer att köpa en ny förlovningsring i samband med vigseln. För mig är förlovningsringen ovärdelig och inget som bara kan bytas ut. De ringar som vi förlovade oss med, är just DESSA ringar, inte vilka ringar som helst.
Vigselringarna kommer vi att välja så att de passar ihop med förlovningsringarna. De ringarna kommer heller inte bara vara ringar som kan bytas ut eller tas bort bara sådär, utan de symboliserar ett medvetet val att leva tillsammans och stärka bandet mellan oss. De symboliserar förhållandets karaktär vid tidpunkten för vigseln och hoppet om en lycklig framtid tillsammans.