Inlägg från: MrsButterfly |Visa alla inlägg
  • MrsButterfly

Oktober 2012

Halloj!
    Mitt första inlägg på BT någonsin, har bara tjuvläst i månader =D
    Men när jag hittade gruppen idag kunde jag inte låta bli att "göra mig hörd" =)

Igår hade jag den mest fantastiska möhippan med alla underbara vänner och de hade verkligen gjort alltihop i min smak hihi

Bröllop är den 6 oktober i Hägersten/stockholm

Lycka till alla brudar!
    Oktober är nära nu!

=D 

• MrsButterfly

Hur svarar man på någons inlägg?

• MrsButterfly
    Tokig skrev 2012-09-14 08:49:37 följande:
    Tack!

För att svara på någons inlägg så trycker du helt enkelt på det aktuella inläggets rosa "Citera - knapp. Finns uppe till höger i inlägget. Då kommer det en sån ruta som är här uppe.

Tack!

Testade det, men det gick inte på iPaden tydligen =)

• MrsButterfly
    erikojohanna skrev 2012-09-16 21:15:20 följande:
    Tokig, KochM och caruba, fy vad härligt!! :D Nu längtar jag och hoppas att jag också får mig en hippa!

Tokig och KochM, vill höra om era dagar med!

Själv åkte vi en sväng till svärföräldrarna igår och fick plockat 25-30 liter svamp. Trattisar, kantareller och rödgul trumpetsvamp. Detta ska vi ha till bröllopet, så det var skönt att hitta lite svamp, haha.
    Annars är här rätt lugnt på planeringsfronten. Ska beställa lite saker till dukningen ikväll och så, men utöver det är vi rätt så trötta. Äter alltid så mycket hos svärföräldrarna så man blir helt slut!

Bara 20 dagar kvar för oss som gifter oss den 6e!!
    Japp! 20 väldigt få dagar kvar, men massor att göra! Gah!
  • MrsButterfly
    Tokig skrev 2012-09-18 10:03:22 följande:
    Daludd skrev 2012-09-18 09:39:05 följande:
    Är sjukt trött på bröllop här med, orkar inte handla mer pryttel eller öva på uppsättningar eller fixa naglar mer. Jag bryr mig inte om skönhet, jag vill läsa min kurslitteratur och prata politik för bövelen!! ;)

Vad skönt det känns att jag inte är ensam.

Det känns som att alla tror att man bara går omkring på små rosa moln och är över örona förälskad så här innan bröllopet och jag måste säga att just nu är dte lite tvärtom. Är så mycket som ska hinnas med att man inte hinner med varandra.

Jag har också jättemycket på jobbet just nu + att alla butiker och sånt stänger ju klockan 18 så jag måste gå tidigare från jobb för att hinna med ärenden och sen blir det att jobba igen på kvällen + att pyssla med det som ska pysslas.

Men vi håller på att göra ett ryck nu, ska verkligen försöka bli klara med allt denna veckan. Sen åker jag upp och hälsar på min tärna i helgen. Ska bli fantastiskt att få en helg med henne och bara vara. Fika, prata skit och bara mysa. Sen helgen innan bröllopet har jag bokat in oss på ett hotell med relax. Har bokat bord på en restaurang också. Det känns som ett genidrag just nu. Då får vi åtminstone helgen innan helt för oss själva och ur stan.

Sen är det ju dags. Jag har tagit semester torsdag-fredag innan. Vi smygstartar ju redan på fredagen då våra vänner kommer ner. Blir bastu och allmänt mys.

Efter bröllopet åker vi på en mini-moon på tisdagen, kommer hem på lördagen. Känns också som ett genidrag. Ska bli sååååå skönt att få landa i bröllopet lite innan det är dags för vardagen igen.

Men först ska vi "överleva" denna veckan.

Justera klänning, provsminkning och naglar, frisör och provuppsättning, M2B måste hitta sin outfit, bordsplaceringskorten ska skrivas, de sista vindsnurrorna ska göras, behöver köpa två godisburkar till, skulle behöva hitta fejkblomblad (är det någon som vet var man hittar det? - ska ju vara utomhus men om det regnar behöver vi ju fejk till inomhus), gå in skorna, vika servetterna etc etc etc....

Härligt med mini-moon! Jag funderade iaf på att ta ledigt måndagen fär att kunna slappa lite iaf efteråt.

Låter ungefär som vi har exakt samma saker kvar att göra, tänkte börja fixa vigselprogrammen idag =)

• MrsButterfly
    Tokig skrev 2012-09-18 12:45:46 följande:
    Vi kommer inte ha några festprogram, har funderat lite på ett väldigt enkelt vigselprogram. Men jag vet inte... måste man ha det = vill gästerna ha det?
    Vi kommer inte heller ha festprogram eftersom att vi kör middag på restaurang med de gäster som vill följa med efter fikat =)

Vigselprogram gör jag för min egen skull,  älskar att pyssla men har budgetbröllop så då blir det inte så mycket dekorationer som jag hade kunnat gå vild på istället =D

Känns lite högtidligt med ett vigselprogram tycker jag, men absolut inte nödvändigt.  
  • MrsButterfly

Vi var förresten och provfotograferade med vår fotograf i söndags, mkt roligt!
    Så fina bilder blev det! Ska bli kul att göra om fotograferingen på riktigt i brudkläder =D *längtar*

Svar på tråden Oktober 2012