Oktober 2012
KochM: Det var den hemsidan jag syftade på! Vad bra, då slipper jag leta upp den igen
KochM: Det var den hemsidan jag syftade på! Vad bra, då slipper jag leta upp den igen
Liten fråga om fotografering. Min m2b har en kompis som fotar mycket, bl.a. baler åt släktingar, och vi har pratat med honom om att ta våra bilder och han tyckte det lät spännande så det är redan bestämt får man väl säga då. Dock blir jag lite nojig när jag läser om alla på BT som pratar om sina fotografer hit och hit...så nu har jag börjat fundera på om vi borde försöka få tag på en proffsfotograf iaf. Fast frågan är då hur man isf lägger fram det för vår kompis som vi redan har "bokat".
Hur skulle ni göra i den situationen? Och hur ska ni göra...på era bröllop alltså ?
Caruba: Vilka söta kalsonger! Ringarna var jättefina med Enkla, stilrena och passar till allt.
Välkommen hit csq!
Klart man oroar sig för vädret...men så länge man håller masken och övertygar de andra om att det kommer bli bra tror de det med
Skämt åsidå. I vårt fall har vi inte så många alternativ då alla lokaler där vi kommer att vara vid vigseln är belamrade med annat, typ middagsdukning, champagneglas och snittar mm. Vi kommer dock ha ett litet partytält i beredskap och säga till alla gäster att ta med paraplyn ifall vädret inte blir som det jag har tänkt beställa
Caruba: Jag har en känsla av att det kommer bli ganska sent efter bröllopsfesten och att man kommer vara så trött att man knappt vet vad man heter så jag och m2b har inte tänkt skaffa nåt speciellt. Det blir mao nån ren pyjamas från garderoben
Vi har ingen önskelista på vårt bröllop, vi önskar oss bidrag till bröllopsresan alternativt presentkort på ikea så vi precis nyss har flyttat. Men jag gör ett lite försök att spåna ända.
Billigare grejer att önska sig:
Något från ikea (där finns det ju grejer i alla prisklasser med)...alternativt presentkort.
Något till trädgården/balkongen...kan ju bli lite vad som helst beroende på hur det ser ut hos er
Påslakan
Margretebunkar till köket eller liknande saker som inte är et flera tusen kronors matberedare.
Någon typ av köksmaskin ni saknar, t.ex. våffeljärn, blender etc.
Passa på att inventera hemma!
Kiwi: Välkommen hit du med! Även om det inte är jättemånga gäster skulle jag försöka få ut korten snarast. Ni kommer att behöva få in svaren i hyfsat god tid för att kunna planera hur mycket mat ni behöver mm.
Caruba: Change, Twilfit eller Triumph?
Jag har turen att ha en kompis som är florist så det har varit ganska enkelt att förklara för henne hur jag vill ha det. Hon kom även på den fantastiska idén att ha murgröna på borden...vårt färgtema är grönt och lila. Sen kommer det brytas av med lite lila ljus och "confetti" i form av lila fjärilar.
Har faktiskt inte frågat henne vad det kommer att kosta än...det enda jag vet är att hon sa att priset beror på om hon binder allt på jobbet eller hemma.
Jag har en svägerska som pluggar till make-up artist så hon kommer fixa mitt smink. Det kommer att bli ganska naturligt men med lite extra eyeliner för att mina ögon fortfarande ska synas på korten Jag har inte så mycket smink i vanliga fall så detta känns lagom för mig. T.ex. kommer jag inte ha varken läppstift eller läppglans eftersom att jag får panik och ser ut som en guldfisk när jag får sånt på mig. Istället kommer jag ha ett läppbalsam med svag färg.
Kan du inte testa halva ansiktet med lite mer smink och den andra halvan med lite mer naturlig stil? Om du brukar ha mycket smink annars ska du nog inte ha en för naturlig look dock. Annars finns ju risken att du knappt känner igen dig själv och känner dig obekväm.
Menyn ska vi stoppa in menyn i festprogrammet. Vigselprogrammet kommer bli ganska kort och det printar vi ut själva på lite tjockare vitt papper (typ 120g ist.f. 80g) och klistra fast det på en tjockare lila kartong. Lila är en av temafärgerna.
Om ni tog inbjudningarna från Vistaprint kanske det blir enhetligare att ta de andra sakerna därifrån med. Kan ni fråga dem om de kan göra vissa justeringar från det som syns på nätet? Jag beställde provkort från något företag i höstas och tyckte att de var lite sladdriga och mailade och frågade om det gick att göra nåt åt det, trots att det inte stod på nätet, och det hade gått.
Min svägerska är helt plötsligt inte svägerska längre så jag kommer få ta tag i sminket själv. Ni som ska på provsminkning vart ska ni? Jag funderar på en sån kurs/sminkning på MUS och sen köpa lite produkter. Jag behöver komplettera med foundation och puder.
I helgen blir jag hippad =) Fick en tågbiljett till Sthlm i morse av m2b och instruktionen att ta med aerobicskläder. Ska bli sjukt kul och spännande!