Inlägg från: tinaalpfält |Visa alla inlägg
  • tinaalpfält

Oktober 2012

Jag tycker den ser helt fantastisk ut!!

• tinaalpfält

£85 är ju huuuur billigt som helst! Hoppas den sitter bra när den kommer fram!

• tinaalpfält

Tokig: Jag ska träffa en sömmerska 25 september för att fixa till längden på den och vi gifter oss ju samma dag så att om jag hinner få den borde nog du det med. Skrattande

• tinaalpfält

Tokig: Låter onekligen lite mysko! Men det är nog inte så mycket som går att göra åt det så jobba på och se vad som händer bara. Det blir säkert jättebra! Kräftskivan kanske är en del av nåt annat eller kanske en undanflykt som t.o.m. resulterar i en möhippa och svensexa. Så länge ni då har svarat att ni kommer behöver ju ingen fråga om era planer.

• tinaalpfält

Första reaktionen är att jag inte trodde att den skulle vara så vit men den är fortfarande jäätefin och efter lite piff hos en sömmerska blir det nog mycket bättre. Hur ser den första klänningen ut då? Om man ska börja järföra och välja liksom Skrattande

• tinaalpfält

Det förklarar saken Skrattande Jag tycker att båda är fina men 1an ser ut att behöva mycker mer justeringar än 2an för att sitta bra så jag tycker att den nya klänningen blev finare. Plus att den urringningen var så fin och är lätt att ha halsband till om du hade tänkt det.

• tinaalpfält

Du ska ta den som du trivs bäst i oavsett om det är den nya eller nån av de äldre. Om du inte gör det kommer du troligen vara missnöjd på bröllopsdagen.

• tinaalpfält

Lillama: Vi ska ha en ingångsmarsch som jag inte ens vet vad den heter...nån spelmusik från final fantasy tror jag (inte jag som har valt den kan man ju säga). Som utgångsmarsch blir det Ted Gärdestads för kärlekens skull.
    Under ceremonin kommer en kompis spela Can you feel the love tonight från Lejonkungen och mina gamla aupairbarn sjunga Skrattande

Tidsplanen än så länge, d.v.s. mkt preliminär, är följande:

9:30 tärnorna plus en kompis som ska hjälpa till med smink och hår anländer.
    12:00 lunch
    13:30 Fotografering
    15:30 Vigsel
    16:00 gruppfoto och gratulationer som det brukar bli efteråt
    16:30 Mingel med brudskål och snittar samt lite aktiviteter, bl.a. fotografering av gästerna till en gästbok.
    18:00 Middag
    21:30 Tårta i festlokalen
    22:00 Brudvals
    Fest

Det vi har mest kvar att fixa med alla trycksaker; festprogram, vigselprogram, placeringskort etc. Men det mesta materialet har vi iaf så det borde lösa sig. Vi har inte fixat klart vigselceremonin heller, måste göra det snart. Men i helgen blir det till att hämta ringarna och åka en sväng till Tyskland.

• tinaalpfält

Jag har funderat på det men det finns två hinder just nu:
    1: Jag hatar att prata inför folk
    2: Vad i hela friden ska man säga??!!

1:an kan jag komma över om jag bara kunde få till nåt på 2:an.

• tinaalpfält

Så kul att höra om era möhippor som låter helt fantastiska!

Svar på tråden Oktober 2012