Skitstressad av det här med att skaffa barn...
Jag känner mig med stressad för åren går fort. Jag är 28 år, 29 till våren och min fästman 34 år. Vi har inte än bestämt om vi ska skaffa barn eller inte. men känner att risken är ju stor att vi ångra oss om vi alldrig skaffa barn.
Jag börja känna lite längtan efter barn, tror vi kommer bli bra föräldrar. Jag vill helst inte skaffa barn när jag är över 35 år, vill ha 2 barn. Vi har pratat om namn på barn och hur vi skulle uppfostra barnen och har bestämt att om vi inte kan få biologiska barn på naturlig väg så skaffar vi inte barn, Men just nu passar det inte alls med barn för min ekonomi är inte stabil, jag förlorar mitt sjukbidrag till våren. Min fästman har fast heltidsjobb men jag vill inte att han ska försörja både mig och barn. Letar efter deltidsjobb men det är svårt att hitta nåt jobb med tanke på att jag inte har nån utbildning och har alldrig jobbat pga social fobi, målet är att jobba deltid och vara hemmafru på deltid.
Jag är äntligen stabil i mig själv, mår bra och är så himla lycklig efter att i många är mått dåligt psykiskt. Jag har hittat den stora kärleken, min själsfrände, vi flyttade ihop i vårt drömhus i somras men pga min ostabila ekonomi så passar det inte med barn just nu. Min fästman vill att vi gifta oss innan barn blir aktuellt men när vi ska gifta oss är inte bestämt än. Jag känner mig stressad gällande att ordna min ekonomiska situation och att vi ska hinna gifta oss innan jag blir för gammal för att kunna bli gravid.