• Majsan1973

Lösögonfransar

Har en liten fundering som jag hoppas någon kan svara på.. Om man gör en ögonfransförlängning och i alla fall vill ha mascara på bröllopsdagen . får man det ?? Sen har jag hört att man inte får ha eyelinjer heller ??
    Kan någon !!!

Maria

• Svar på tråden Lösögonfransar
  • Soffan44
    Majsan1973 skrev 2011-10-30 12:09:41 följande:
    Har en liten fundering som jag hoppas någon kan svara på.. Om man gör en ögonfransförlängning och i alla fall vill ha mascara på bröllopsdagen . får man det ?? Sen har jag hört att man inte får ha eyelinjer heller ??
    Kan någon !!!

Maria
    Hej Maria!

Jag har haft ögonfransförlängning vid två tillfällen tidigare. Du kan absolut använda mascara över förlängningen, inga problem. Likaså eyliner.. det enda är att vara försiktig när du tar bort det så du inte blir av med några fransar. Gör du det på ett bra ställe så ska det inte vara några bekymmer! Det är ju sååå vansinnigt snyggt med förlängning, ska nog också göra det igen till bröllopsdagen ;)
  • FelizLane

jag rekommenderar annars neulash ;)

• Majsan1973

tack :) Måste man ha någon speciell mascara  och jag brukar använda en primer också innan, kan man det ?? :)

• TheAndieGirl
    Majsan1973 skrev 2011-10-30 12:09:41 följande:
    Kan någon !!!

Maria
    Min fråga är... ska du göra en riktig ögonfransförlängning?? eller ska du göra det hemma??

Om du gör en riktig så kan du absolut ha både eyeliner och mascara men inget som är baserat på olja...
    det är riktigt snyggt när man går till någon som kan.

Om du nu gör hos en som är utbildad så mitt råd är att gå tillbaka tll samma salong för att ta bort ögonfransarna eftersom man riskerar att ta bort sina egna om man gör det hemma själv...

Men ögon fransarna sitter i ca 8 veckor om du sköter dom rätt:))

Väl mött
    Andie
  • Majsan1973

Jag ska göra det på en salong och det kanske finns att köpa produkter där, ska kolla upp det :)

• Soffan44
    Majsan1973 skrev 2011-10-30 19:31:12 följande:
    Jag ska göra det på en salong och det kanske finns att köpa produkter där, ska kolla upp det :)
    Det låter som en bra idé. Som Andie skriver så är oljebaserade produkter en risk då de kan lösa upp limmet de använder på salongen. Jag tog nämligen av mina senaste gången på egen hand med hjälp av babyolja, gick lätt och smidigt men man fick massera försktiktigt med olja några minuter. Därav är oljor lite farligt men en primer ska inte vara något bekymmer. Eftersom du gör det på salong så kan ju dem ge dig råd utifrån det lim de använder också. Lycka till! :)
  • TheAndieGirl
    Majsan1973 skrev 2011-10-30 19:31:12 följande:
    Jag är utbildad på att förlänga ögonfransar... behöver du annat råd om det så är det bara å hojta till :) men du ska kunna andvända vanlig mascara så länge det inte finns olja.

Väl mött
    Andie
  • Majsan1973

Då kanske du kan svara på en fråga :) Jag använder neulash, men tycker inte det har gett så mycket resultat. Är det någon nackdel när man ska göra ögonfransförlängningen ??? Måste jag sluta med det  ett tag före osv ???

• TheAndieGirl
    Majsan1973 skrev 2011-10-31 11:15:38 följande:

Då kanske du kan svara på en fråga :) Jag använder neulash, men tycker inte det har gett så mycket resultat. Är det någon nackdel när man ska göra ögonfransförlängningen ??? Måste jag sluta med det  ett tag före osv ???

Självklart:) hur länge har du använt Neulash??det brukar ta ca 3 mån innan det börjar märkas vissa kan det tillomed ta upp till 6 mån, har du långa eller korta fransar normalt?? Du ska kunna använda det tills du ska sätta fransarna eftersom man gör rent fransarna från oljor mm innan man sätter fransar, men finns det någon slags olja i neulash så skulle ja inte använda det undertiden man har fransförlängningen.

men när du har tagit bort dom så är det ju bra om du börjar igen för att ge lite extra näring till fransarna så dom återhämtar sig:)

Väl Mött

Andie
  • Majsan1973

Ok Tack :) jag har ganska långa  fransar i vanliga fall också, det är kanske därför jag inte märker någon stor skillnad...

• ElinS

Jag har lite tips att ge också =) jag jobbar också med fransförlängningar!

Jag tycker du ska testa en gång innan bröllopet och fylla på fransarna precis innan. Det finns en risk att man är känslig mot limmet och det är inte kul att känna av det på bröllopet. Även om man då bara får en liten reaktion som brukar gå över snabbt är det inte kul om man precis då gifter sig. Sedan skiljer det sig otroligt mycket på hur bra det blir mellan olika salonger. Har sett många skräckexempel på där kunder fått fransarna ihoplimmade av misstag, för få fransar, fransar som lossnar efter ca en vecka eller fransar i fel längder som inte är snyggt applicerade.  Kolla bilder innan på resultatet, fråga om limmet är skonsamt (jag jobbar med de två mest skonsamma limmen på marknaden och har upptäckt att fler är känsliga mot det ena).

Bifogar en bild på hur en korrekt fransförlängning ska se ut! Det ska inte kännas alls och vara jämt och fint!

En tumregel är att allt smink man använder ska vara vattenlösligt, och kunna tas bort med tvål och vatten. Inga rengöringsprodukter med olja får användas och ju mindre man håller på med fransarna desto längre håller de!

Men hitta någon du tycker verkar seriös och som du fått rekommenderad av någon och testa innan bröllopet så kommer det gå bra =)

Mvh Elin Sunnert
  • Emsie

Apropå Neulash och lösfransar så vill jag bara säga att jag tappade ganska mycket ögonfransar när jag slutade med neulash och det tog ett par veckor innan fransarna var som vanligt igen så jag skulle nog antingen vänta med att sätta på lösfransar tills den perioden är över alternativt fortsätta använda det under tiden.

• xcobra

Neulash är ett av de märken som har fått varning i USA från FDA..  Läs mer här: www.perfecteyes.se/fransserum.html så ser du vilket ämne det gäller, kolla ordentligt så att inte ditt serum innehåller detta.

Om stylisten gör sitt jobb rätt så kommer du inte att behöva någon mascara, men det finns specialmascaror för lösfransar, jag har märkt att mascaran ibland är som en drog för vissa användare..  =)
    Själv har jag inte använt mascara på mina egna förlängningar överhuvudtaget! Har 0.20 mm.

Det finns ett väldigt bra borttagningsmedel, alla salonger borde ha och det kostar en förhållandevis liten summa för att få bort fransarna. Om de inte har gjort något fel förstås, då ska de tas bort gratis!

Lycka till!

• Nightfall

Använd annars ardell nr 116, jättebra för nybörjare o blir aldrig fula på :) lovar!!

• elinmaggan

Jag använder ett nytt serum som heter Idollash som är helt grymt!
    Köpte det av en tjej i göteborg, studio j sweden kallade hon sig. Rekomenderas varmt!
    Och det går jättebra med mascara på!

Svar på tråden Lösögonfransar