• ElinS

Lösögonfransar

Jag har lite tips att ge också =) jag jobbar också med fransförlängningar!

Jag tycker du ska testa en gång innan bröllopet och fylla på fransarna precis innan. Det finns en risk att man är känslig mot limmet och det är inte kul att känna av det på bröllopet. Även om man då bara får en liten reaktion som brukar gå över snabbt är det inte kul om man precis då gifter sig. Sedan skiljer det sig otroligt mycket på hur bra det blir mellan olika salonger. Har sett många skräckexempel på där kunder fått fransarna ihoplimmade av misstag, för få fransar, fransar som lossnar efter ca en vecka eller fransar i fel längder som inte är snyggt applicerade.  Kolla bilder innan på resultatet, fråga om limmet är skonsamt (jag jobbar med de två mest skonsamma limmen på marknaden och har upptäckt att fler är känsliga mot det ena).

Bifogar en bild på hur en korrekt fransförlängning ska se ut! Det ska inte kännas alls och vara jämt och fint!

En tumregel är att allt smink man använder ska vara vattenlösligt, och kunna tas bort med tvål och vatten. Inga rengöringsprodukter med olja får användas och ju mindre man håller på med fransarna desto längre håller de!

Men hitta någon du tycker verkar seriös och som du fått rekommenderad av någon och testa innan bröllopet så kommer det gå bra =)

Mvh Elin Sunnert
Svar på tråden Lösögonfransar