Inlägg från: TheAndieGirl |Visa alla inlägg
  • TheAndieGirl

Lösögonfransar

Majsan1973 skrev 2011-10-30 12:09:41 följande:
    Har en liten fundering som jag hoppas någon kan svara på.. Om man gör en ögonfransförlängning och i alla fall vill ha mascara på bröllopsdagen . får man det ?? Sen har jag hört att man inte får ha eyelinjer heller ??
    Kan någon !!!

Maria
    Min fråga är... ska du göra en riktig ögonfransförlängning?? eller ska du göra det hemma??

Om du gör en riktig så kan du absolut ha både eyeliner och mascara men inget som är baserat på olja...
    det är riktigt snyggt när man går till någon som kan.

Om du nu gör hos en som är utbildad så mitt råd är att gå tillbaka tll samma salong för att ta bort ögonfransarna eftersom man riskerar att ta bort sina egna om man gör det hemma själv...

Men ögon fransarna sitter i ca 8 veckor om du sköter dom rätt:))

Väl mött
    Andie
  • TheAndieGirl
    Majsan1973 skrev 2011-10-30 19:31:12 följande:
    Jag ska göra det på en salong och det kanske finns att köpa produkter där, ska kolla upp det :)
    Jag är utbildad på att förlänga ögonfransar... behöver du annat råd om det så är det bara å hojta till :) men du ska kunna andvända vanlig mascara så länge det inte finns olja.

Väl mött
    Andie
  • TheAndieGirl
    Majsan1973 skrev 2011-10-31 11:15:38 följande:

Då kanske du kan svara på en fråga :) Jag använder neulash, men tycker inte det har gett så mycket resultat. Är det någon nackdel när man ska göra ögonfransförlängningen ??? Måste jag sluta med det  ett tag före osv ???

Självklart:) hur länge har du använt Neulash??det brukar ta ca 3 mån innan det börjar märkas vissa kan det tillomed ta upp till 6 mån, har du långa eller korta fransar normalt?? Du ska kunna använda det tills du ska sätta fransarna eftersom man gör rent fransarna från oljor mm innan man sätter fransar, men finns det någon slags olja i neulash så skulle ja inte använda det undertiden man har fransförlängningen.

men när du har tagit bort dom så är det ju bra om du börjar igen för att ge lite extra näring till fransarna så dom återhämtar sig:)

Väl Mött

Andie
Svar på tråden Lösögonfransar