• Marys

    Hur länge hade ni serveringspersonalen och vad kostade de?

    Hej !

    Räkna 150:- i timmen. Vi gifte oss i lördags. 70 gäster. 2 underbara tjejer. 12 timmar blev det för dom.
    Tänk på att allt ska vara klart när ni kommer, så dom är ju där en stund innan.
    Sedan ska det ju ställas i ordning efter gästerna har vinglat leende hem Flört

  • Marys

    oj..läste inte hela ditt inlägg Tungan ute
    En spontan sak...du/ni ska nog bara välja kakor ELLER tårta !!!!!! Folk är så mätta efter maten så det är bortkastat. Det blir bara trötta dästa gäster.
    Om det "bara" är vänner eller nära som ska jobba - 100:- timmen. 2 är att föredra. Har fixat med en hel del stora fester. Och ni kommer känna er mer trygga med 2 tjejer/killar som jobbar. Ångrat mig varje gång som det inte vart 2.
    I baren kan en svåger, syster, bror, kusin el dyl stå Flört
    Det går att "spara" på såååå mycket små saker som blir stora pengar. Om du vill veta mer kan jag maila.

  • Marys
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-31 11:56:20 följande:

    Hej, grattis till ditt bröllop :) hoppas din dag blev perfekt :)
    När jag frågade den gamla bekanta tjejen (vi umgås inte nu, men hon gick hotell och restaurang så frågade henne) så sa hon att hon tar 150kr/h och även den andra tjejen då.  just nu står vi med ett hus vi inte fått sålt och behöa flytta mitt i vintern samtidigt, så det blir två elräkningar, och två av mycket och vi har inte så bra ställt pga jag va sjukskriven hela graviditeten. Därför behöver vi erkligen dra in på småsaker, för varje hundralapp gör mycket för oss just nu. typiskt allt ska hända samtidigt, men det var tvunget..så får försöka göra det bästa av d et :D


    Dumma är att man kan ju kanske inte med att be nån som redan är bjuden till bröllopet att stå i baren och att fråga nån släkting att stå i baren, som inte är bjuden känns lite dumt :S


    Frågade en bekant nu som sa hon nog ville, men kunte inte lova och planera sitt liv. hmm,.. då fick jag ju säga nej tack, för vi kan inte ha ett kanske i ett bröllop. man måste ha raka svar liksom. hon kunde ju säket bara om det inte hände nåt roligare liksom.


    Hur lång tid tog det från det att er mat serverades och de åt osv då?
    Funderar på om värdarna kan plocka ihop lite efteråt? för det blir för dyrt att ha kvar serveringspersonal bara för städa undan.

    JAg vill gärna veta mer.. tipsa tack:) vi har ju mejl här på bröllopssidan :)


    Om det är "bekanta" som inte jobbar i vanliga fall som servitriser tycker jag max 100 tim.
    Be en gäst som är 17-18 år att stå i baren. Funkar skit bra. Eller dela upp baren till tre personer som står en tim var. (gäster)
    V var på fest helgen innan där det serverades grogg i baren..det gick FET-bort !!!! Vin, öl och cider that´s it ! Enkelt och gästerna super inte sig redlösa utan har kul Oskyldig
    Ett vin som är fantastiskt 89:- alla älskar det, www.tommasi.se/index_test.php  Man räknar 2 pers per flaska.
    Buffén: Skippa en "massa" mat. Håll dig där till 2 sorters kött, el kött och en kyckling alt lax. 2 såser/röror. Enkel sallad, utan "blöta saker" som svampar till det. Bröd ! Ett gott bröd. Baka själv, du kan få ett bra recept. Tre ostar efter maten, brie, ädel och cheddar + 2 sort kex, saltiner och digge.
    Mycket går att köpa långt innan när det är "bra" priser. Bunkra ! Samma med vatten och dricka.
    Ikea har massor av bra saker, servetter, deras vanliga 50 pack är super. Tryck själv av A4 servettringar med era namn på. Du får ut 5-6 per sida, klipp ett snitt och haka ihop.
    Små ljusstakar från ikea, en ros o lite vatten. sött ! Murgröna, köp i krukor. ICA Maxi har blommor och är mycket billigare än andra. köp 10 pack rosor till dek.
    Tryck ut kyrkobladet och inbjudan själv. Vik fint. Köp 120 grams vitt skiss papper på Clas Ohlssons, ett block 30 ark 49:- Super fint blir det !!!
    Allt tar längre tid än vad man tror under kvällen.....så det är ju lite svårt att säga hur många tal och jippon som gästerna hittar på....
  • Marys
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-31 15:32:44 följande:
    Oj va bra med tips :)
    Jag kanske ska säga att vi har betalbar och även en kuvertavgift på 200kr. Vi har buffé som ett ställe gör. men jag har inte hunnit kolla upp vad vi ska köpa för bröd och ostar mm. så det är ju bra att du skrivit med här :)
    Har aldrig bakat bröd. undra om jag skulle lyckas :D
    Jaha, tar du fram ostar mm efter maten? med lite kex mm?
    Ja jag ska göra festhäften och vigselpapper mm här hemma.
    Bra vigselringar ser jag att du skrivit tips om. det har jag haft svårt att få till med ekonomi och stil :D Hur menade du där. att göra vanliga vita a4 papper med våra namn på bara? och snurra de runt? :) får nog testa :)
    Typiskt va nära clas ohlssons i helgen. bor i liten ort. finns inget här.
    Men ska nog förbi dit inom månaden iaf pga klänningen.
    Tänk dig ett A4 ark. Dela upp det i 5 till 6 rader (vågräta). Klipp. Då får du en remsa. På varje motsatt sida, långt ut på sidorna gör di ett snitt på ca 2 cm. Trä sedan ihop ringen av papper i snitten. Innan du gör allt detta så måste du ju först handskriva eller skriva ut dom på skrivaren - era namn, typ Sara & Anders. Ostarna kommer ut när buffén åker in i köket. Gärna med en god marmelad tex Fikon och Lagerblad. Hur många är ni ? Det gick åt 2 burkar på 70 pers. Bröd..klart du fixar det. Man kan göra en enkel deg av vatten, jäst, salt, rapsolja och riven ost :) i muffins formar. jäs två ggr och smocka på mer ost på toppen. 
Svar på tråden Hur länge hade ni serveringspersonalen och vad kostade de?