AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-31 11:56:20 följande:
Hej, grattis till ditt bröllop :) hoppas din dag blev perfekt :)
När jag frågade den gamla bekanta tjejen (vi umgås inte nu, men hon gick hotell och restaurang så frågade henne) så sa hon att hon tar 150kr/h och även den andra tjejen då. just nu står vi med ett hus vi inte fått sålt och behöa flytta mitt i vintern samtidigt, så det blir två elräkningar, och två av mycket och vi har inte så bra ställt pga jag va sjukskriven hela graviditeten. Därför behöver vi erkligen dra in på småsaker, för varje hundralapp gör mycket för oss just nu. typiskt allt ska hända samtidigt, men det var tvunget..så får försöka göra det bästa av d et :D
Dumma är att man kan ju kanske inte med att be nån som redan är bjuden till bröllopet att stå i baren och att fråga nån släkting att stå i baren, som inte är bjuden känns lite dumt :S
Frågade en bekant nu som sa hon nog ville, men kunte inte lova och planera sitt liv. hmm,.. då fick jag ju säga nej tack, för vi kan inte ha ett kanske i ett bröllop. man måste ha raka svar liksom. hon kunde ju säket bara om det inte hände nåt roligare liksom.
Hur lång tid tog det från det att er mat serverades och de åt osv då?
Funderar på om värdarna kan plocka ihop lite efteråt? för det blir för dyrt att ha kvar serveringspersonal bara för städa undan.
JAg vill gärna veta mer.. tipsa tack:) vi har ju mejl här på bröllopssidan :)
Om det är "bekanta" som inte jobbar i vanliga fall som servitriser tycker jag max 100 tim.
Be en gäst som är 17-18 år att stå i baren. Funkar skit bra. Eller dela upp baren till tre personer som står en tim var. (gäster)
V var på fest helgen innan där det serverades grogg i baren..det gick FET-bort !!!! Vin, öl och cider that´s it ! Enkelt och gästerna super inte sig redlösa utan har kul
Ett vin som är fantastiskt 89:- alla älskar det,
www.tommasi.se/index_test.php Man räknar 2 pers per flaska.
Buffén: Skippa en "massa" mat. Håll dig där till 2 sorters kött, el kött och en kyckling alt lax. 2 såser/röror. Enkel sallad, utan "blöta saker" som svampar till det. Bröd ! Ett gott bröd. Baka själv, du kan få ett bra recept. Tre ostar efter maten, brie, ädel och cheddar + 2 sort kex, saltiner och digge.
Mycket går att köpa långt innan när det är "bra" priser. Bunkra ! Samma med vatten och dricka.
Ikea har massor av bra saker, servetter, deras vanliga 50 pack är super. Tryck själv av A4 servettringar med era namn på. Du får ut 5-6 per sida, klipp ett snitt och haka ihop.
Små ljusstakar från ikea, en ros o lite vatten. sött ! Murgröna, köp i krukor. ICA Maxi har blommor och är mycket billigare än andra. köp 10 pack rosor till dek.
Tryck ut kyrkobladet och inbjudan själv. Vik fint. Köp 120 grams vitt skiss papper på Clas Ohlssons, ett block 30 ark 49:- Super fint blir det !!!
Allt tar längre tid än vad man tror under kvällen.....så det är ju lite svårt att säga hur många tal och jippon som gästerna hittar på....