• Styrka

Foundation för "mogen" hy?

Vad är det för skillnad på vanlig primer och ögonprimer då? Har de inte samma funktion? Kan man inte använda en 'vanlig' primer på ögonlocken?

• Styrka
    ClaraH skrev 2011-11-07 14:59:48 följande:
    Nej, de har inte samma funktion. Den jag har på ögonen är som en "pasta" som gör att ögonskuggan sitter fast. Den för huden är mer uttstätande creme eller vad jag ska säga, inte ett "klister" som på ögenlocken.

Jag ska förresten prova en ny Primer som blev "bäst i test" i Amelia kropp senast. Det var Lumenes, mycket billigare än Smashbox som kostar över 400:-.
    Tack för infon, och bra tips där!
  • Styrka
    Happy72 skrev 2011-11-30 07:01:06 följande:
    vill bara hurra lite för Lumenes primer!! Den är super ,hade den på mitt bröllop och allt satt som berget och man var slät o fin! (jag är 39) Den motverkar oljig hy o kostar 120 -:!
    Strålande! Tack för tipset! Hur var den för fina linjer och mot stora porer då? Slätade den ut några linjer, och blev porerna mindre?
  • Styrka

Ett tips är att gå in på kicks eller åhlens sminkavdelning och liknande och be om produktprover! De räcker oftast till mer än 1 gång (ofta ca 3 ggr) och det räcker ju om du bara ska använda dem på bröllopet! du hinner ju till o med prova dem innan för att hitta din favorit!

Prova tex, www.kicks.se/goodskinlabs/tri-aktiline--p7579. Jag såg en kollega dutta den på linjerna i handflatan som bara trollades ut, undrar just vad den kan göra i ansiktet för en kväll...

Jag fick Clarins primer i julklapp av min underbara sambo, så den kommer jag att använda, och letar just nu efter bästa möjliga foundation/cremepuder/puder, nåt som inte är för täckande men ändå ger en jämn och slät hy. Är lite inne på Make Up Stores puderfoundation, är det nån som provat den?

Svar på tråden Foundation för "mogen" hy?