Marylojs skrev 2011-11-04 20:10:11 följande:
Jag måste bara säga ID! Finns ingen foundation, varken mineral- eller vanlig som kommer i närheten av den enligt mig. Trollar bort skavanker och man ser och känns ändå helt osminkad ut.
Jag har provat ID men det blir en katastrof på mig. Jag tycker inte att jag är så rynkig, men med denna kommer minsta lilla skavank fram. Dessutom blev jag alldeles blank, vilket i och för sig kan mattas med veil men helhetsintrycket blev inte bra.
Jag tycker att flytande foundation är mycket bättre. Jag vill rekommendera ett bra puder också. Cliniques transparanta. Förut använde jag Kanebos som är svindyr, men jag märker ingen skillnad.
När det gäller concealer så har jag en jättebra för röda partier från FACE, den är nästan lite grön (heter blemish-nånting). I ögonvrån använder jag en bra concealer för blåa partier från MAC, de har flera olika nyanser, så man kan prova lite olika innan man bestämmer sig.
Innan foundationen använder jag Smashbox primer. Jag vill också rekommendera en ögonprimer på tub från MAC (finns i olika nyanser) som gör att ögonskuggan sitter som berget.
Lycka till.