Inlägg från: LindvallLarsson |Visa alla inlägg
  • LindvallLarsson

Att bjuda eller inte bjuda "vänner"?

Hej!

Jag har några funderingar jag vill reda ut med intresserade. Svara gärna ärligt:

1. När man bjuder vänner; vem anser ni att man ska bjuda?
    Är det bättre att bjuda in gamla barndomsvänner man knappt träffar nuförtiden, eller nära vänner man har skaffat på senare år?

2. Kan man bjuda gamla vänner som man har nyligen bråkat med?
    Jag har en och annan vän som haft problem med att jag bytte civilstånd från singelklubben till förhållandefasen. Ska såna vänner få komma på ens eget bröllop då?

• Svar på tråden Att bjuda eller inte bjuda "vänner"?
  • LindvallLarsson

Tack för svar!

Hmm.... Det har varit vänner som haft svårt med att jag blev tillsammans med min pojkvän (nu fästman), därför att jag hade varit singel så länge och alltid haft tid för mina vänner.
    Men jag har ju tid för vänner fortfarande, har snarare upplevt att det är dom som har dragit sig undan från mig.

En vän blev jag i strul med förra året kring hennes bröllop eftersom jag inte kom på hennes möhippa. Detta pga att jag behövde hjälpa min pojkvän med en viktig sak vid den tidpunkten. Sen dess har det varit en urjobbig situation, och jag vet inte hur jag ska göra med den vännen gällande bröllopet- inbjudan eller inte.
    För grejjen är ju att jag har ju försökt reda ut situationen, men hon har visat sig mest passiv mot mig...

• LindvallLarsson

Jo, jag var på bröllopet och gjorde t.o.m en del uppgifter som att dra allsång och uppträda solo med en sång pluss att jag fotograferade under vigselakten och läste en bön i kyrkan.
    Det var kanske inte så jättemånga människor med på möhippan, så du kan ha rätt i att hon upplevde att min frånvaro var extra stark. Men problemet e ju nu att jag har ju försökt reda ut situationen, bett om ursäkt och visat mig villig till att ta nya tag. Men hon har ju inte, utan anser att jag inte ångrar mig tillräckligt mycket. Dessutom hör hon också till kategorin "vänner som har problem med att min karl är mera tystlåten än jag" (vilket är helt knasigt, för hennes karl är totalt minre social och totalt tystare än min karl).

Men du har rätt. Jag borde ryta ifrån, men jag är så arma snäll av mig som person. Allför snäll I guess.

• LindvallLarsson

Angående vänner som har/haft problem med mitt byte av civilstånd:
    De är både singlar och de som är i förhållanden.

• LindvallLarsson

Du har verkligen rätt! Tack massor för dina fina råd :)

Svar på tråden Att bjuda eller inte bjuda "vänner"?