Hur hantera ni försenade OSA svar och betalningar?
Både jag och sambon börjar bli smååått irriterade. Vårt osa är på söndag, så ja visst de har ju rätten att posta svarskuvertet fram till söndag.
MEN vi har skrivit i inbjudan, på hemsidan och även sagt till flera att ju snabbare dessto bättre, då vi har flytt mitt i bröllopet mm också så vi vill göra klart så mycket bröllop så snabbt som möjligt. + julen kommer mitt i också, så det är lite tid att fixa med bröllopet egentliegn.
Vi valde att skickamed kuvert som var klar frankerat och ett papper med svaren ja,nej och lite mer om dricka till maten mm som vi ville ha. även vilke konto de skulle betala kuvertavgift.
Iaf, nu har vi allta tre postdagar kvar. det är 15kuvert som inte kommit.å det är ju 2-3pers i varje kuvert med svar liksom.
jag förstår inte hur svårt det kan vara att bara posta så vi vet. Vi skrev dessutom att vi gärna inte vill behöva påminna om betalning så gör gärna det samtidigt.
Är det inte så att om folk inte svarar innan osa så gäller eg ett nej på dom? för vi kan ju inte hålla på ringa runt liksom. Vi la ju extra pengar på att just de skulle posta kuverten. lite kul :) osv..
Det är ju liksom ett bröllop. vet man att man kommer så svarar man ju och kan man inte så skulle iaf jag va hyffsat nog att svara tyvörr vi kan inte då pga osv.. det förstår jag ju.. bara vi får svaren..