Hur hantera ni försenade OSA svar och betalningar?
Vi hade ju också kuvertavgift och vi hade satt OSA också en söndag, drygt 1 månad före bröllopet. På fredagen före OSA, hade ca två tredjedelar av alla svarat och betalat in pengarna. På OSA hade bara ytterligare två-tre personer gjort det. Vi hade ju valt att ha toastmaster på vårt bröllop och där fick han sin första uppgift- att ringa runt till alla som inte svarat och säga att om inte pengarna är insatta till söndagen efter OSA (han ringde under måndagen/tisdagen), så skulle de självklart räknas som ett nej.
Våra gäster kunde svara via telefon till oss eller toastparet, via mejl, via facebook, via sms, via bröllopshemsidan.. ja, på alla möjliga enkla sätt, men tydligen var även det alldels för besvärligt. Vissa fick vår toastmaster inte tag på alls och de har fortfarande inte (flera månader efter bröllopet) hört av sig.
Jag hoppas att det är fler som ska svara innan söndag för er del, men av egen erfarenhet och av att läsa vad många andra skrivit här, så är folk otroligt dåliga på det där med att svara. Jag tycker definitivt att ni ska och bör "dumpa" över detta på någon annan, värden. Har ni utsett en sådan, så följer ju vissa saker med ett sådant uppdrag tycker jag, att hjälpa brudparet och är detta vad ni behöver hjälp med, så säg det :)