• daniiel

Frack och/eller mörk kostym?

Jag har dock inte läst något av Ribbing och jag tycker ni kan köra på det. Om det är någon dag man verkligen borde få klä sig finare och sticka ut, så är det väl på sin bröllopsdag? Brudar gör det hela tiden, så brudgummen borde verkligen också få göra det.

Sedan, hurvida era pappor och marskalk också ska ha frack, ja.. det kan väl bara ni och dom avgöra. Vill de också bära frack? Vad kommer din tärna/tärnor (om du ska ha sådana) och era mammor ha? De bör ju matcha. Personligen tycker jag väl dock att de också har lite större roller under bröllopsdagen än övriga gäster, så jag ser ingen anledning till att de inte kan vara klädda lite finare.

Jag tror de flesta gäster förstår om brudpar, brudfölje och föräldrar är lite finare och jag tror dessutom att gästerna kommer känna sig väldigt fina ändå :) Nu för tiden är det ju inte ens säkert att alla äger en hel kostym, så frack är väl tveksamt att speciellt många har i garderoben. Därför tycker jag det är snällt av er att inte sätta det som klädkod för alla gäster, utan att välja mörk kostym istället :)

Svar på tråden Frack och/eller mörk kostym?