• raring

Ni som sminkar själva - vad använder ni för produkter?

Jag har bestämt mig för att sminka mig själv på bröllopet men vill passa på att köpa på mig lite bättre produkter för att få till det. Jag har en vardagssminkning som funkar väldigt bra som är snygg, men som brud vill jag ha det helt perfekt.

Vad kommer ni använda? Ange gärna  märken också! Tipsa gärna om andra grejer som är bra också om jag glömt något

Jag tänker _nog_ att jag  kommer  använda:

Ansikte:
    - Ansiktsprimer (använder inte i vanliga fall men vill prova)
    - Foundation (ID Bare Minerals, men funderar på byta till en flytande eftersom jag har torr hud)
    - Puder (ID Bare Minerals Veil, superbra!)
    - Rouge (har ingen jag är nöjd med, behöver prova ut)
    - Highlighter (Make Up Store)

Ögon:
    - Ögonlocksprimer (Urban Decay, superbra)
    - Ögonskuggor (MAC)
    - Highlighter (Make Up Store, samma  som för ansiktet)
    - Eyeliner (ID Bare Minerals)
    - Ögonbrynspenna (har inte hittat någon bra)
    - lösögonfransar (eventuellt)
    - Mascara (Clinique)

Läppar:
    - Läppstift (Chanel, Velvet Allure)
    - Lip sealer (Make Up Store)
    - Läppenna (MAC) 

• Svar på tråden Ni som sminkar själva - vad använder ni för produkter?
  • Jeaneettes

Puffar på denna sida

• lilja01

Nu kommer inte jag sminka mig själv, jag är makeup artist och sminkar dagarna i ända, så när jag gifter mig kommer jag be en kollega sminka mig. Ett tips är att blanda lite av din mineralfoundation med din vanliga dagcreme, så har du en flytande foundation. Men ska du inte ha en foundation i puderform, använd ett transparent löspuder (finns bl.a. på makeup store) över den flytande, annars rinner den av. Veilen kan du ha över pudret för att få lite lyster. Min favoritrouge är ett mineralrouge i puderform som kommer från tikei, färgen sunrise. Alldeles lagom med färg, jättefin! Till ögonbrynen skulle jag nog rekommendera en skugga istället för penna, en skugga sitter bättre. Du kan använda vanliga matta ögonskuggor i nougat eller bruna toner (beroende på om du är ljus- eller mörkhårig). Vill du ändå ha en penna, så är faktiskt H&Ms pennor jättebra! Hoppas att jag kan hjälpa lite i alla fall!

• Godis

En sak som är viktigt att tänka på när det kommer till mineralsmink är att produkterna i 99fall av 100 är ljusreflekterande vilket tyvärr gör att man lätt ser glansig ut....

• raring

tack för tipsen!

jag vill ha mera!!

• lilja01

Du har rätt i att mineralsmink är ljusreflekterande, och ska man ha det hela dagen skulle jag inte rekommendera det till en människa med fet eller problemhy, men TS skriver att hon har torr hy och då fungerar mineraler jättebra. Däremot sitter en flytande foundation bättre en i puderform.

• Godis
    lilja01 skrev 2011-11-13 13:23:11 följande:
    Du har rätt i att mineralsmink är ljusreflekterande, och ska man ha det hela dagen skulle jag inte rekommendera det till en människa med fet eller problemhy, men TS skriver att hon har torr hy och då fungerar mineraler jättebra. Däremot sitter en flytande foundation bättre en i puderform.
    Jovisst fungerar mineralsmink som vardagssmink men kameror och mineralsmink arbetar inte väl ihopa.  Därför rekommenderar jag aldrig mineralsmink till någon som ska gifta sig.....
  • M040812J

Jag brukar ha cliniques foundation "even better" den är jättebra, men i veckan fick jag en test på max factor angeless elixir och den var GRYM! Gillade inte att den var parfymerad bara. Men den är nog inte ens speciellt dyr! När min foundation tar slut blir det den!

• 070831

jag kommer använde det jag brukar använda
    alla produkter från oriflame då jag säljer för dom :D

foundation
    puder
    ögonskugga med lite shimmer i
    kajalpenna svart
    mascara svart

tycker oriflames håller bättre än de man köper på kicks eller andra affärer

Svar på tråden Ni som sminkar själva - vad använder ni för produkter?