• Anonym (velig)

Någon mer som funderar på LCHF/Xtravaganza/Viktväktarna eller liknande from. 1 Januari 2012?

Är det någon mer än jag som funderar på att hårdstarta med LCHF, Viktväktarna, Xtravaganza, Nutrilette eller liknande lagomt till det nya året? 

Jag funderar lite på att ta det i samband med nyår som ett nyårslöfte men även för att det då är 6 månader kvar till bröllopet och det känns lättare att följa något när det inte är så långt kvar till bröllopet.

Hur ska ni göra och vilken metod tror ni funkar bäst? 

• Svar på tråden Någon mer som funderar på LCHF/Xtravaganza/Viktväktarna eller liknande from. 1 Januari 2012?
  • Anonym (VV:are)

Hej,
    Jag har tidigare varit med i VV och gått ner massa, det som är bra med dom är att man får äta precis vad man vill. Livet blir enklare när man slipper utesluta något. Man går ner ca 0,5-1 kg i veckan i snitt

Lycka till :)

• Anonym (velig)

Okej! Så det är en metod som är värd att betala för? Allt kostar ju så mycket pengar:)

• Anonym (VV:are)

Testa att gå på ett möte, det första brukar vara gratis, så kan du ju se om det är något för dig :)

Nutrilett, blir lätt att man går ner en massa med rasande takt, fast du går lätt upp allt igen när du slutar.
    LCHF skulle jag aldrig klara av, då jag älskar pasta, bröd och ris :) 
    Xtravaganza vet jag inget om

• Anonym (velig)

Läste lite om brudar som håller på med Cambridge - är det något man borde satsa på? Vad tycker ni? Vad kostar det och vilken metod är bäst?

• bridetobe2013
    Anonym (velig) skrev 2011-11-17 16:12:13 följande:
    Läste lite om brudar som håller på med Cambridge - är det något man borde satsa på? Vad tycker ni? Vad kostar det och vilken metod är bäst?

Jag har kört camebridge. koistar 490:-/vecka. Blir mkt pengar. Jag gick ner 8 kg på 3 veckor. Har gått upp dom och lite till...

Körde vv för 4 år srdan och gick ner 12 kg på 3 månader.

Ska köra igång igen och gå ner. Tycker camebridge blir för dyrt så det får bli vv.. Man kan ju gå varannan vecka. då blir det inte så dyrt. Är skönt att kunna leva ett vanligt liv och slippa tacka nej till allt.

• bridetobe2013

Just ja... glömde. har hört många som går ner med LCHF men jag gick upp med det och fick kramper i magen. Inget jag skulle rekomendera men det verkar funka för en del

• Ninja66

LCHF är kanon eftersom du aldrig behöver va hungrig. Du får äta allt som är fett o gott ;D. Risken finns att du inte går ner så snabbt eftersom vi tjejer ofta har bantat oss till vår övervikt. Kroppen reagerar med att samla på sig fett.

Jag höll på med LCHF några veckor och gick endast ner 1 kilo, däremot kände jag på kläderna att kroppen hade förändrats.Ett litet inlägg om LCHF.

• bridetobe2013

Dog tråden ut?? Jag startade med vv online i torsdags... Passade även på att bli förkyld i torsdags så det blir ingen träning på ett tag. Börjar med kosten nu så fårf jag ta motionen sen....

1/6 2013
  • Svintozz

kan verkligen rekomendera viktväktarna. Kunnigt folk och massor av stöd. Har gått ner 30 kg med dem. Värt att betala för...

• augustesen

Jag kör med Cambridge just nu, andra gången och förra gången gick jag ner 17 kg under mer eller mindre 3 månader.
    Ska köra Cambridge i tre veckor totalt och sedan köra Viktväktarna from 23 januari.
    Hoppas gå ner 20 kg tills Juli!

Lycka till!!

Bloggar om min viktresa: http://lifebyjojo.wordpress.com

• Dina

LCHF kör vi här. -2,6 kg på 20 dagar, helt rimligt och guud vad gott man mår när man kommer över sockersjukan! Tungan ute kostar inte mer än vad det kostar att äta i normala fall. Tyckte först det verkade dyrt med en himla massa kött, men tji fick jag; man orkar inte äta samma mängder när det är "äkta" grejer! :)
    *puff, puff* till alla

• Mysen

Jag har kört med Xtravaganza. Jag var pepprad så jag tror att vilken metod som helst hade fungerat. Den fungerade jättebra gick ner 8 kilo på 5 veckor och sen 2 kilo till på 2 veckor. Det går jättesnäbbt att gå ner med denna metoden men sen kommer den stora prövningen. Att hålla vikten å det e de dom hjälper dig med. Att äta mkt små portioner samtidigt som man lägger på mer och mer träning. Sen går du över till lågkalori och sen vanlig mat och till sist läggs kolhydraterna till. Det handlar mycket om att lära sig eller komma tillbaka till att vara jämn i intag av mat och röra sig på olika sätt....alltid Det är lite som hjärntvättning.

Svar på tråden Någon mer som funderar på LCHF/Xtravaganza/Viktväktarna eller liknande from. 1 Januari 2012?