Inlägg från: vitvå2011 |Visa alla inlägg
  • vitvå2011

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Googla på svenska kyrkan på Mallorca så har du all info där.
    jag har bokat tid för bröllop sommaren 2012.
    Även bokat frisör, smink och fotgraf och de båda två är svenska tjejer.

Har även bokat resa för Alcudia i två veckor på Sunwing resort.

• vitvå2011

De i svenska kyrkan pratar svenska.

På svenska kyrkans hemsida på Mallorca så finns det länkar till både frisöt och fotografer.
    Den svenska fotografen får du maila. Det tog ett tag för mig att få svar men har nu fått priser och de uppgifter jag behöver och bokat upp henne.

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=641232

• vitvå2011

Spännande att det verkar vara på G.
    Vi ska gifta oss i Palma vid Svenska kyrkan vid hamnen. Finns lite avskilda platser där att vigas på men fotograferingen ska ske vid stranden.

Längtar massor. Klänningen är inköpt och första summan betald som kyrkan ska ha.
    Nu kollar jag frisyrer, ringar och dyl.

Vad ska sambon ha? Vi ska vara enkla då min klänning är väldigt enkel, ingen riktig brudklänning men ändå så är det de;)
    Vad ska barnen ha på sig? Två pojkar.  Blir nog nån vit skjorta och byxor eller shorts.

• vitvå2011

Jag ringde till kyrkan och fick svar direkt.

Det fanns olika paket med fotografering. Beror lite på vad man vill ha. Jag vill ha fotografering under vigsel och efter med ca 30 bilder på cd-skiva. Tror priset ligger runt 300 euro.. CA!!! Vet inte exakt. Jag har maialt henne om pris på just det förslaget men inte fått något svar på pris.

• vitvå2011

Vilket datum ska ni gifta er Sanna 87?
    Vad kul att det är klart..
    Vi ska bo i Alcudia, Sunwing resort. Vara där i två veckor.
    Jag har köpt en enkel klänning från Bonprix som egentligen inte är en bröllopsklänning men den är vit iaf;)
    http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-lila-946320/?bundle=2642401&type=image&sk=7440&sco=vit&fb=0&sourcePageClick=article_image

Grynet103: När ska ni dit och vilken hotellbygnad ska ni bo i?
    Vi åker den 24 jul-7 aug..

• vitvå2011

Vilka fina klänningar. Tycker båda var jättefina.

Har varit på Mallis förut. Som ung i Magalluf och för två år sen i Alcudia, Sunwing resort.

Sunwing är verkligen det bästa med barn. Precis vid stranden.. nära till hamnen.
    Gillar verkligen Mallorca som resmål med barn.

grynet: Har du varit där förr?

• vitvå2011

Jag har bokat, frisör, smink och fotograf.

info@frontpagemakeup.com Frisör coh smink. Hon heter Annika Fredriksson Brannan. Tror det är samma mail till fotografen som heter Johanna.

www.frontpagemallorca.com

När ska ni gifta er?

brudbukett tänkte jag kolla upp när jag ska på konsulation hos frisören. Ska inte ha någon avancerad bukett men vet att kyrkan även kan fixa buketter.

Var ska ni bo?

• vitvå2011

Vi ska bo på sunwing resort, Las Piramides.
    Vi gifter oss i Palma vid någon avskild plats vid marinan då vi inte har något bröllopsvittne med oss så står kyrkan för det om man viger sig vid kyrkan.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia