Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
Bon dia allihopa!
Vad kul att läsa om alla Mallorca-planer
Vi kommer att gifta oss borgerligt här hemma och sedan direkt flyga till Mallorca. Vi hade tänkt att ordna någon spontan privat "ceremoni" där nere, när vi växlar ringar på någon vacker plats bara han och jag...
Men nu känner jag att jag vill ha något lite mer planerat och organiserat. Framförallt vill jag ha en fotograf så att vi får bröllopsbilder (vid den borgerliga vigseln kommer vi inte hinna det eftersom vi skall skynda direkt till flygplatsen).
Har läst lite på http://www.mallorca-brollop.com/ och skulle jättegärna vilja ordna något! En liten ceremoni (det är ju bara vi två, inga gäster), blommor, sminkning, fotograf. Men vad kan man ha för ceremoni? Min sambo är troende och jag tycker att en ceremoni i kyrkan eller med en präst skulle vara vackert, MEN vi är inte medlemmar i någon kyrka så kan tex inte ha en välsignelseceremoni med en präst från Svenska Kyrkan. Kan man ha en ceremoni ”med vem som helst” eller kan man hitta en präst som välsignar en oavsett medlemskap? Några idéer?
Någon som anlitat wedding planners där? Tror ni att det skulle vara svårt att ordna något litet som jag beskrivit ovan med endast 4 veckor kvar!? Vad är det för priser?
Har inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu, därför kanske jag missat en massa nyttig info
Vi kommer att hålla till på västra Mallorca förresten, i en vecka.