• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Mallis12 skrev 2012-07-23 09:05:33 följande:
    Det låter mysigt med barfota men tänk på värmen och att både asfalt och sand säkert kommer brännas :/
    Tänkte bara ta av skorna precis vid vigselplatsen (Alcanada) i så fall, där verkar det ju vara gräs.
  • Guanaca

Wow, vilket snyggt armband! Men där sprack vår tvillingsjäls-smak Vill inte ha pärlor själv, men tycker de är fina på andra. Men lila är också en favoritfärg hihihiFlört

• Guanaca

Gud vad fint armband Mallis12!! Synd att jag inte vill ha pärlor i mitt, annars skulle jag beställa ett av dig he he
    Tror nog det blir nåt silverarmband för mig. Vet inte om jag vågar mig på att göra själv, är det enkelt? Vad finns det för alternativ om man inte vill ha pärlor?

Åh vad synd med flipflopsen Hoppas du hittar några andra! Jag har inte hunnit förbi Deichmann ännu för att kolla de nya skorna jag förälskade mig i. Enligt deras hemsida finns de dock bara i en butik på andra sidan Stockholm, så vet inte om jag skall chansa på att åka till "min" butik eller beställa från nätet... Har du kollat om flipflopsen finns kvar på nätet? De har ju fri retur nu så man kan ju bara skicka tillbaka om de inte passar.

• Guanaca

Ska googla efter silverkedjor! Tror jag vill beställa hjärt-berlocken med en inskription, hoppas jag hittar en fin kedja till. Har en kompis i Frankrike som gör smycken, jättefina men ganska dyra. Ska maila henne iallafall och fråga om hon kan specialdesigna ett till mig (hon hade inga som passar i sin webshop just nu). Det vore roligt att ha ett smycke hon gjort, lite som att hon får följa med på mitt bröllop (jag var på hennes, men mitt är ju hemligt utan gäster )
    Eller så ska jag försöka få sambon att köpa ett armband till mig 

Mallis12, kikade in på din blogg och såg att det är ju bara EN VECKA kvar! Ca 8 beckor kvar för oss... Känns som om tiden går så sakta, men får passa på att njuta av sommaren, om det blir bättre väder i augusti vore det ju perfekt att få en solbränna som grund. Man vill ju inte bli helt röd första dagarna så att man ser ut som en tomat på fotona sen
    Jag har köpt en bikin utan axelband  nu för att bli fin i klänningen...

Funderat på om det är snyggast utan halsband i den axelbandslösa klänningen eller med?

• Guanaca

Jag hade nog tänkt ta med ett paket kaffe - OM jag kommer ihåg... Antagligen köper jag ett, packar ner det i väskan men glömmer att ta med det till Alcanada när det är dags Lär ju vara upptagen med att fixa mig och lätt stressad etc.
    Skriver "jag" eftersom mannen antagligen bara skulle fnysa "Kaffe?! Vaddå?!"

• Guanaca

Åh avd du får mycket gjort Sanna! Jag har ännu inte prickat av en enda grej på min lista... Hmmm. Har inte ens provat klänningen ihop med skorna, eller kollat om de andra skorna finns kvar på Deichmann. Vi måste lämna in ringarna för att ändra datumet i graveringen, undrar hur lång tid det kan ta. Inte sju veckor iallafall va?

Hoppas att din ring passar

Annelie, minns inte vad appen heter nu men Sanna skrev det här för nån vecka, kolla nån sida bakåt...

Imorgon är det dags för Mallis12!!! Antar att de redan är på plats och har sol och varmt och bröllopsnerver nu

• Guanaca

Börjar få smått panik över sminkningen....! Såg att du också skrivit en annan tråd Sanna
    Jag vet inte alls vart jag ska gå för att få lite tips! Kollade på ELF som du nämnt Sanna, men det finns ju bara på nätet... Jag vill gärna prova innan för att se om produkterna funkar på mig....
    Åh denna beslutsångets... Tror nog jag går till BodyShop, billigaste och enklaste alternativet... Eller så går jag bara in på Åhléns och ber att få tips angående ögonskugga och eyeliner, det är nog det enda jag behöver egentligen och sen kör jag mina "gamla vanliga" övriga produkter.
    Undrar hur bilderna blir i det starka solljuset mitt på dagen på stranden? Ska man ha mycket makeup eller lite? Hoppas jag hinner bli riktigt brun (men inte röd) så behöver man kanske inte så mycket smink 

• Guanaca

Åh grattis Mallis12!!! {#emotions_dlg.flower} Vilka fina bilder på bloggen. Buketten var helt underbar!

Vad mysigt med er fotografering vid katedralen och alla gratulationer

Låter som om ni haft/har det helt underbart!

• Guanaca

Spännande med dina bilder mallisbröllop2012! Hoppas du får allihopa snart Vi har fått problem med ringarna, suck, ett bakslag till. Varför ska allting krångla? Att andra gravyren och storleken på mannens ring skulle kosta 1900kr dvs mer än vi köpte dem för! Förhoppningsvis var det helgpersonalen som inte riktigt visste, så ska till butiken igen under veckan, men vi fick en chock när de sa priset! Och vi upptäckte att de skrivit fel år (2011) så även om vi skulle välja att låta datumet för den borgeliga vigseln stå kvar så skulle det ju vara fel år! Grr! Antar att vi inte kan klaga på det i och med att vi inte upptäckte det när vi hämtade ringarna, då kollade vi bara att de stavat rätt på texten. Suck vad trött jag blir!

• Guanaca

Oj Sanna, du får ta och sakta ner lite och ANDAS Har du köpt skor förresten? Jag vill verkligen ha sandalerna från Deichmann men antar att de säkert inte finns kvar längre... måste bege mig dit i veckan.
    Mallis12 vad blev det för skor för dig? Hittade du några fina flipflops eller skor?

Tror att det var extra dyrt pga att ringarna är i titan. De sa att gravyr kostade 250kr. Men när vi köpte dem betalade vi 98 för graveringen... Och nu skulle de tydligen ha betalt för att ta bort gravyren, ny gravyr, och så storleksändring av en ring. Men som sagt så verkade helgpersonalen inte så kunniga så jag hoppas att de gav oss felaktiga prisuppgifter! Jag har mailat tillverkaren i Polen också och frågat om vi kan skicka ringarna direkt dit utan mellanhanden.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia