Inlägg från: Mallisbröllop2012 |Visa alla inlägg
  • Mallisbröllop2012

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Åh, hittade den här sidan nu... e ny här... :)

Juni 2012 blir det äntligen av för våran del :)

Vi tänker åka ner med våra två barn samt våra föräldrar, har tänkt boka genom Fritidsresor eftersom de flyger från en närliggande stad, skönt att slippa åka till Sthlm! Vi siktar på Alcudia, hotellet blir Paraiso de Alcudia.

Har varit i kontakt med en tjej som heter Linda Clarin ang. håruppsättningar, o mailat fotografen Johanna Gunnberg men ej fått svar där än, hoppas på det bästa! Har även varit i kontakt med sv kyrkan, verkar vara bra service där!

• Mallisbröllop2012

Hej Gerbera! Det ser ut som det blir den 11e! Jag håller tummarna för att Johanna hör av sig till mig oxå! Har bara varit på Mallis en gång tidigare o då i jobbet, så jag har ingen aning om nån blomsteraffär.... hör du nåt får du gärna höra av dig, annars funderade jag på att boka den genom kyrkan... får se... Tänkte kanske kolla med hotellet om dom har tips på nån bra restaurang i närheten. Var tänker ni gifta er? Eftersom jag inte känner till området så funderar jag på att gå på kyrkans förslag... Ska ni ha stort eller litet bröllop? Klänning? Ska börja titta lite framöver, men eftersom vi inte har nåt stort blir det ingen regelrätt bröllopsklänning, men en vit får det nog bli, för känslans skull! :)

• Mallisbröllop2012

Gerbera: Vi har nu bokat, så resan går den 9juni o vigseln blir den 11e, bokat o klart! Skönt! Vi blir nere en vecka, så vi ville oxå ta det på måndagen för att kunna slappna av o njuta resten av veckan! Hihi blivande make, känns stort att se det på print :) ja, han ville ha nån ljus skorta, inget avancerat där heller, o barnen får oxå nåt somrigt, sommarklänning o sommarskjorta,ljusa färger, får titta runt lite när det börjar bli vår igen! Funderar på att boka blommorna via kyrkan för att slippa stressa runt med det då vi bara har en dag på oss innan, så det får nog bli så.

Sanna87: Tack! :) Funderar oxå på Alcanada som kyrkan föreslår, men funderar fortfarande, skulle vara skönt om det var alldeles i närheten, på promenadavstånd... o om vi springer på nån blomsteraffär när vi är där kan vi ju tipsa er! :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: jag vet inte, men jag tänker att det inte borde vara nar inte några större problem??! har inte kollat upp det än, ska göra det efter helgerna. vi ska bo på paraiso de alcudia, vad jag förstår är det oxå ca 10min till Alcanada. Ja, jag funderar lite kring barnen, vill ju inte gärna sätta dom i en taxi om det inte finns bilstolar till dom... nåja, det löser sig!!

• Mallisbröllop2012

Sanna87: ja, det är ju ett bra tips, våra kommer att vara drygt ett år o tre år. buss känns så krångligt, o inte kul att de andra ska åka buss o vi taxi... får du svar får du gärna tipsa här :)

• Mallisbröllop2012

God fortsättning alla blivande brudar!! :) I år (för oss flesta iaf) blir det då av, härlig känsla! :)

• Mallisbröllop2012

Ja, här är det drygt fem mmånader kvar :) Har redan hittat klänning, en vit "sommarklänning" blir det, fyndade dessutom på rean, helt otroligt!! Annars är det lungt med planeringen just nu, letar blomsteraffär därnere, har hittat en vid hamnen, så det finns hopp! Håller på att boka fotograf oxå.

• Mallisbröllop2012

Sanna87: Ja, det känns faktiskt som att det går ganska fort, innan jul kändes det inte så, men nu känns det som att januari nästan är slut, så det rullar på! Har bokat frisör för håret men kommer att göra sminket själv.

Förstår att det är svårt med klämningen, men man får ju välja det som känns mest rätt, helt enkelt! Haha, lätt att säga... men tror säkert du hittar den du vill ha, oavsett det är brudklänning eller en vacker sommarklänning!!

• Mallisbröllop2012

Sanna87: Håller på att boka den spanska killen som finns med på svenska kyrkans sida, han har lite olika priser, det billigaste/enklaste kostar 150 euro, samt resekostnad på 75 euro. Kika in på deras sida så ser du mer!

Japp, frisören kommer till mitt hotell, så det känns skönt, har bokat en svensk tjej som heter Linda Clarin, finns oxå på sv kyrkans hemsida. Nu ska jag bara försöka bestämma mig för hur jag vill ha det... :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: :) okej, ja, då förstår jag! Hon tar en reseersättning på 45 euro om det är utanför Palma.För bruduppsättning tar hon 120 euro. Nu håller jag på att byta fotograf oxå, hehe, hoppas att det går vägen! Ska bli skönt när allt e bokat o klart!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia