• Mel T

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej på er.
    Oj vad ni har planerat länge är min första reaktion, min andra...vad lite tid jag har på mig nu. Vi har precis bokat vigseldatum och hotell (idag). Allt är nytt och spännande. Känner massor av glädje men även panik. Har massor att ordna nu framöver. Gifter mig i Alcanada 25 juni. Flyger också ut lördag kväll/natt så jag har bara söndag och måndag förmiddag på mig när vi kommer ner.

Har också läst att blomsteraffär skall finnas i hamnen i Alcudia.

Vet någon om det finns någon annan frisör? Eller hur det annars är att klippa/styla sig hos frisörer i Alcudia?

Vill också har en chiffongklänning och måste sätta igång och leta. Har inte ens förovningsring! Var ska ni ha bröllopsmiddag?

Har ni gäster som följer med?

Någon som kan tipsa om var man kan hitta typ linnekostymer för män?

• Mel T

Jo Mallisbröllop2012, jag vill också minnas att det mesta är stängt på söndagar. Tänkte se om man kan lyckas hitta affären via internet.

Vi funderar på att ha middagen där vi gifter oss, någon annan som funderar på det och har lyckats få kontakt med dem?

• Mel T
    Sanna87 skrev 2012-01-21 17:54:31 följande:
    Mel T - vad roligt att ni också ska gifta er på mallis.
    Vi ska gifta oss i alcanada den 30 augusti, vi åker ner en tisdag och gifter oss på torsdagen.
    Tänkte också köpa blommor där nere, tänkte också på den blomsteraffären i hamnen.

Vi har funderat på bröllopsmiddag på la terazza direkt efter bröllopet, men jag hittar inte så mycket om resturangen. Har bara hört andra som sagt att den är bra. tänkte höra med fritidsresor om dem vet något om restaurangen.

Jag vill också ha en klänning i chiffong, har hittat många fina i chiffong på missmoneypenny.nu
    Har hittat en där som jag föll pladask för =)
    Vet dock inte hur dem är att beställa ifrån. någon annan som vet det??

Vi åker med våra två barn och sambons föräldrar och syster. Så det blir litet och enkelt.
    Hej, tack för tipset med klänningarna men länken fungerade ej. Kanske gör den det senare.

Va roligt att det är så många som ska gifta sig!
  • Mel T

Tack Sanna87 men jag vet inte om jag vågar beställa en. Köper aldrig postorder för jag är trött på att alltid få skicka tillbaka grejor.....men där var fina klänningar, nästan som jag tänkt mig.

Vitvå2011, har du kollat på tripadvisor? Där brukar man hitta bra tips.

• Mel T

Nej  Sanna87 jag har inte heller provat eller kollat på några klänningar än. Förhoppningsvis imorgon eftersom min sambo ska ta med sig vår son hela helgen. Första barnfria helger....då finns det kanske tid för lite bröllopsplanering. Titta på ringar etc.

Funderar också på att ha middagen på La Terraza.

• Mel T

Vad man blir effektiv av att få barn. Bröllop bokat lika snabbt som jag köpte klänning haha. Tänk att det bara krävdes 6 olika klänningar och två timmar. Den jag köpte var dessutom nummer tre i ordningen. Aldrig skulle jag tro detta. Är inte likt mig. Nu sitter jag hemma nervös över min snabbhet.....hann dessutom titta på ringar och tror att jag bestämt mig. Tror....ska låta det ta lite längre tid haha.

• Mel T

Oj, varför blev texten ovan fet? Inte meningen att det skulle bli så.....

• Mel T

Jag vet inte heller vad jag vill ha i brudbuketten. Jag ska chansa och köpa något i blomsteraffären på plats. Min klänning är från partyline.dk.

Har inte köpt ringar än....hoppas det fortfarande finns tid för tillverkning....

Vet inte hur man gör med klänning på planet. Det har jag inte ens tänkt på. Bra att du tog upp det Tack!

Ja tiden går fort. 4 månader....shit. Kom på att där är en hel del kvar att fundera över. Jag vet inte ens hur många som följer med ännu.

• Mel T

Ja hur bra priser som helst. Jag valde en v-ringad chiffong med stenar under bysten. H0902 heter den. Den sys upp och kommer till mig i april!

• Mel T

Tack så mycket. Kul att ni tyckte den var fin. Den var enkel, precis som jag tänkt mig. Ville egentligen inte ha med stenar men denna satt som handen i handsken när jag tog på den. Det var fint med stenarna. Känner mig nöjd och glad. Är det bara jag som köpt? Är nyfiken på er andra? Bilder/länkar?

Mallisbröllop 2012. Jag har sett bilder och läst beskrivningar från andra som köpt blommer på plats i hamnen. De har köpt gerbera i olika färger som varit "rundbundna". Fina, enkla och passande till strandbröllop. Så har de inte rosor så bör de ha gerbera. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha....jag skulle kunna tänka mig att ta de där rosa blommorna som brukar växa överallt på buskar bougavilla eller hur det stavas. Eller hibiskus eller något annat strandpassande. Men då måste kan ju binda själv också och det vet jag inte om jag vågar mig på.

Förhoppningsvis ska vi komma iväg i helgen och titta på ringar! Hoppas hoppas....

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia