• Mel T

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Nysan: Jag vet att det går att fixa allt själv eftersom jag gjort det nyss. Vårt bröllop har kostat 45 000kr inkl charterresan. Å då är allt med utom mina kläder: blommor, middag för 22 pers på restaurang, kyrkoavgifter, fotograf mm.

• Mel T

Hej tjejer. Varit på semester och inte kollat på ett tag. Vi tog med ett paket kaffe. Fina armband, ringar och klänningar ni valt! Å skor....

Om det inte är försent....

Caty Flor
    Adress:
     C/ Marisc, 2
    07400 Port d'Alcúdia

Phone 971547121-665896729 Email catyflors@hotmail.com
  • Mel T

Grattis Mallis12. Ja fin bukett. Såg mkt bättre ut än på sv kyrkans bilder.

• Mel T

Det blåste jättemycket när vi gifte oss i Alcanada. Mina lockar som jag gjort blåste snabbt ut. Trots mkt hårspray och saltvattenspray....

• Mel T

Mallis12 jättefina ni är. stort grattis!

• Mel T

Jättefina vitvå!!

Ja Sanna, vi tog oxå som handbagage. Vågade inte riskera att tappa bort kläderna. Å ja, det blir mkt när man ska ha vagn, skötväska etc. Sån tur var hade vi hjälp :)

• Mel T

Jag hade bara ett tunt överdrag när jag transporterade min brudklänning. Det fungerade bra. Jag hade den dubbelvikt och den fick ligga ovanpå andra väskor i planet. Det var inte några problem att få med dem ombord. Det gick även bra att hänga den på bagagevagnarna på flygplatsen. På Sturup fanns det lånevagn att ta till gaten. PÅ Mallis fick du ha med din egen vagn till gaten.

• Mel T

Nej vi fick inget mer mail mer än bekräftelse på att allt var betalt etc. Vi bara dök upp på vigselplatsen/La Terraza och där var prästen. Det är inte så stort så ni lär hitta varandra.

• Mel T

Jag tror inte att vi hade samma präst Mallisbröllop som Sanna hade. Vår präst vikarierade en månad på mallis när ordinarie präst var i sverige på semester. Vår präst arbetade vanligtvis med studenter. Tyckte att han var helt ok. Läste bra texter.

Vi har fortfarande inte fått våra redigerade foto. Dåligt tycker jag. Skrev till Johanna förra veckan och han sa att vi skulle få dem till helgen (förra helgen) men vi har fortfarande inte fått något. Trist..

Fina bilder Sanna. Fin du var!

• Mel T

Sanna, man fick bilderna på kontaktkartor. Många små bilder i en stor bild. Så fick man zooma in med datorn för att kunna se bättre. Vi zooma in på vår tv så såg vi bilderna ännu bättre. Hon sa två veckor till oss också. Tror vi fick kontaktkartorna efter 3 veckor. Sen var vi långsamma med att välja ut bilder. Johanna har dock haft snart en månad på sig att redigera våra val. Blir irriterad när hon säger att man ska få dem och sen får man dem inte. Då är det ju bättre hon ger längre tidsfrist till sig själv och sina kunder.

• Mel T

Jag hade en cykelbyxa som går upp över magen och håller inne alltsammans. Blev jättefint fall på klänningen och de stramade verkligen åt runt höften. Lite varma ja men absolut värt det! Maidenform, finns på twilfit. Tror de kostade 300kr. Min klänning var lite genomskinlig men med dem på syntes absolut ingenting.

Sanna, låter som samma blomsteraffär.  Jag kikar också på mina ringar ofta. Har skrivit till Johanna igen och efterlyst mina bilder, hoppas den kommer snart. Har sett vigseln på film. Det var rätt bra för som du skrev Sanna så kommer man inte ihåg så mycket från själva akten. Jag koncentrerade mig så mycket på att inte gråta alltför högt hehe. Tårarna sprutade och jag kunde knappt säga ja.

Mallisbröllop, då hade vi olika präster. Skönt att du har bra upplevelse av den ordinarie prästen. Det är ju trots allt han som skall viga resten av sällskapet :)  Ja verkligen spännande för er som fortfarande inväntar er vigsel.

Har ni provat Björn Axén styling powder? Gör håret strävare, spännen fastnar bättre. kostar typ 80kr på apoteket, åhlens mm.

• Mel T

Ja Sanna, de har kommit via rekommenderat brev nu men jag kunde inte hämta ut dem idag för jag var tvungen att ha min mans leg med mig också ef vi båda stod på paketet. Drygt som bara den. Skönt att ni fick dem så snabbt. Vi fick via dropbox i helgen. Trodde hon skulle ta bort bh-band men det hade hon inte gjort. Hade hon gjort dt på era bilder?

Grattis Guanaca!

• Mel T

Vilka fina bilder! Kul att ni fotades på så många olika ställen!

• Mel T

Sanna, igår först fick vi vårt album....äntligen. Så håll ut!

• Mel T

Vi gifta oss 25 juni. Tror vi fick våra bilder på dropbox i  aug.  Fick cd skiva ca 1 mån efter tror jag.  Fick album härom veckan. Så ja, lång väntetid. Vi fick inte heller ngn bekräftelse så jag mailade och bad om svar. Sedan har jag mailat och påmint. Har fått svar ca 1v efter att jag mailat. 

Men nöjd med bilderna är vi i alla fall!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia