• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca och Mallis12 - jag har provat exakt den ringen jag valt, och provexemparet satt perfekt. Så man kan nästan säga att provexemplaret var min blivande vigselring, haha... och då kändes den inte alls trång eller på nåt sätt för liten, så det bästa vore nog att gå tillbaka till den butiken där jag provade provexemplaret så jag kan prova den ringen igen och få veta vad det är för storlek på den..

Mallis12 - jag funderar också på vad jag ska för typ av smycken, använder bara örhängen till vardags.
    Men dem smyckena du beskrev låter verkligen jättefint. Har också tittat på många sådana smycken, men jag vet inte.. det är mycket som man ska tänka på.
    Jag vill inte köpa för mycket som jag bara kan använda denna dagen, utan köper gärna något jag kan använda fler gånger.

• Sanna87

Mallis12 - jag funderade på att beställa pärlor från kickisparlor.se och sedan något utav hängena och göra ett halsband och ett armband, men jag har inte kommit längre än till tanken.

Det var en tjej i en anna tråd här som hade beställt därfrån och gjort sitt egna halsband och armband samt örhängen...

Var och provade ringen idag, den var stl, 55 och satt okej, i ringmåtten passade även stlk 54 mig, så jag ligger väl typ därikring, när jag provat där fram och tillbaka ett par gånger så kändes nog nästan 55 för stort, sen vet jag ju inte hur mkt fingrarna sväller, haha... idag har ju varit ganska kallt så dem var väl inte jättesvällda direkt utan ganska normala tror jag, så till vintern det kanske skulle kännas som stlk 55 blir för stort. Hon i butiken tyckte 54. Frågade henne även om det där med en storlek större i bredare ring och visst kunde det vara så att en bredare ring känns trängre.. dock så är min ring ganska så tunn, så den kändes inte trång på nåt sätt.

• Sanna87
    SoligNu är ringen beställd Skrattande Inom 10-14 dagar ska jag ha den hemma, nu håller jag tummarna att allt blir rätt
  • Sanna87

Sitter och finurlar över resan och vad man ska packa och sådär.
    Tänkte på ett litet 2reseapotek", får man ha alvedon, suppar, vätskeersättning, nässpray, tuggummi och sånt i handbagaget?

Sen tänkte jag typ såna här små russinpaket eller liknande till barnen, får mn ha det i handbagaget??

• Sanna87

Riktigt snygga fipsflops måste jag säga, håller med dig guanaca att dem vore perfekt till ett mallisbröllop.
    Diechmann har en hel del fint, man kanske skulle ta en titt där och se om man hittar ngt snyggt, prisvärt =)

Sitter och klurar på packlista nu. Det är mkt som ska med, haha... hur hade man klarat sig utan alla dessa listor, har ett helt block med bara bröllopet och resan, sedan har jag en mapp på datorn med ytterliare listor till bröllopet och resan, har t.o.m. en app på telefonen med listor, haha...

• Sanna87

Annelie - vad roligt att du fått din klänning :) och ännu roligare att den motsvarade dina förväntningar :) Hmm, har inte lagt ngn adress på minnet till blomsterbutike. Men man borde kanske gjort det :p

• Sanna87

Guanaca - haha, snart finns allt i appar :) liztor heter appen, ladda hem å test den vettja, tycker den funkar okej efter ett tag när man kommit in i det.

• Sanna87

Mallis12 - läste din lista häromdagen och den gav inspiration att skriva en här hemma, ska försöka lägga upp den snarast men nu vankas jobb hela helgen 8.00 till 20.45 puh..

• Sanna87

Angående smycken har jag funderat lite mer, och det sägs ju att man ska något gammalt, något nytt, något lånat och något blått. Nytt är klänningen, gammalt är örhängena, något blått tänkte ja sy fast en blå pärla eller berlock innanför klänningen. Något lånat tänkte jag höra med min svärmor om hon har ngt fint enklare halsband jag kunde låna, hade varit roligt då min svärmor står mig väldigt nära och jag inte har ngn kontakt med min egna mamma. Sen får vi se med armband. Till håret har jag köpt två cremevita blommor på hm som jag tänkte ha.

• Sanna87

Har funderat lite kring brudfrisyr, och jag har ju köpt två blommor. Testade lite härom morgonen, vad tror ni om ngt liknande denna fast självklart lite mer fixad då, och lite mer höjd på den??
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia