• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Sanna87 skrev 2012-08-23 17:20:39 följande:
    Nu har jag vågat mig på att stryka klänningen, och så fin den blev efteråt, hihi.
    den lär ju behöva en till strykning efter transporten, så jag hoppas det finns något bra strykjärn på hotellet, inte ett som är alldeles sönderbränt eller nåt, hihi...
    Vad bra att den blev så fin! Kan ju vara riskabelt med strykjärn på hotellet... Undrar om det finns något överhuvudtaget på vårt pyttelilla hotell??!! Sambons skjorta lär ju bli skrynklig även om man hänger den i en "klädpåse", men får den hänga fritt sen när vi kommer fram så kanske den slätar ut sig.
    Har inte ens hunnit rengöra vårt strykjärn hemma ännu, måste fixa det i helgen...
  • Guanaca

Håller med, 32 personer är ju jättebra uppslutning Och ett riktigt stort bröllop i detta sammanhang

Luften har gått ur mig också... Orkar inte riktigt tänka på detaljer längre. Eller så är det kanske så att vi faktiskt har fixat det mesta som ska/går att fixa så här i förhand.
    Vi har bokat parkering på Arlanda. Ska höra med hotellet hur mycket de tar för transferservice, annars bokar vi en transferbuss från flygplatsen till Alcudia (hittade några företag på nätet där man kan beställa privat transfer). Och så måste vi höra med hotellet vilken tid vi får checka in. Vi är nog där vid 11-tiden men kan tänka mig att man inte får tillgång till rummet förrän 15 ca, så vi måste ju få lägga in bagaget på hotellet iallfall. Sambon får ta och skriva ett mail (på spanska, bra att det var rätt språk hehe) ikväll och fråga dem.

Jag skulle ångra mig om jag inte tog med systemkameran... Det är ju inte bara själva ceremonin man vill ha fina bilder på utan även middagen, och olika ögonblick från hela veckan (kanske en romantisk promenad i solnedgången?)... Min har hängt med i 5 år och har klarat det mesta (peppar peppar!). Dock tog jag inte med den till Turkiet men då skulle vi bara ligga på stranden i en vecka och det dög att fota med mobilen.
    Det finns säkert på hotellet så att ni kan låsa in den när ni går till stranden (man vill ju helst inte få sand i den, och stöldrisk på stranden också...) Så, ja mitt råd är iallafall att ta med den. Jag längtar efter att få fota havet, stadsmuren och de gamla byggnaderna och kyrkorna i Alcudia, och kanske en vingård och bergen också (älskar fotografering!) Och så klart fina bilder på oss två tillsammans också, funderar till och med på att ta med mig stativet så att vi kan ta fina porträtt på oss själva. Men sambon blir nog måttligt glad om jag börjar rigga upp det ute bland folk

Nu måste jag kolla vad det är för väder på Mallorca Hoppas det är riktigt varmt och skönt och att det håller i sig tills vi alla varit där!

• Guanaca

33 grader och sol verkar det vara i Alcudia just nu

Prognosen för torsdag nästa vecka ---- Sanna87, din dag! 31 grader och lite moln kl 14, och 25 grader och lite moln kl 20. Det låter ju perfekt! Fotograferna verkar ju inte gilla den strålande solen så ett och annat moln är ju bara bra. Och ni får säkert nästan 30 grader varmt vid kl 18...

Blev lite nyfiken på vittnena Sanna, är det dina svärföräldrar eller tex fotografen och nån mer (vet ju inte ens om man får ha familjemedlemmar som vittnen??)

• Guanaca

Kan inte låta bli att gå in på vår fotografs hemsida ibland och beundra de otroliga bilderna www.yolandatalavera.com/

Hoppas att våra bilder blir minst lika fina!
    Förberedelsebilderna får jag väl försöka muta mannen till att ta Eller rigga upp stativet och använda självutlösaren hi hi

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-25 21:52:47 följande:
    VA???? får man inte har familjemedlemmar som vittnen?? Isåfall ligger vi risigt till för det har vi bara tagit för givet att det går. PANIK NUUUU!!
    Oj oj! Ta det lugnt nu! Menade inte att oroa dig med min kommentar Menade ju mest att jag inte vet nåt om det hela, och att jag kanske verkade dum om jag frågade om svärföräldrarna skulle vara vittnen och OM det var så att man inte fick ha familjemedlemmar
    Men du, nu har jag rotat bland mina raderade minnen och kom ju på att när jag gifte mig med mitt ex (vill helst inte minnas nåt som har med honom att göra!) så var ett av hans syskon vittne. Så du, andas igen!!!!!!!!! Förlåt mig för min dumma kommentar Oskyldig
  • Guanaca

Vi betalar fotografen ?250 för två timmar. Kollade också på "din" först lufthanm, det var jättefina bilder fås med! Åh häst och vagn! Nu vet jag hur vi ska åka tillbaka till hotellet Nu får jag börja bearbeta sambon och se om han kan fråga hotellet om det också (vi har inte mailat ännu ) Kan man boka dem tro? Jag ska också försöka hitta nån gård där man kan rida på mallorquín-hästar, de är så vackra (och ovanliga)!!!

• Guanaca

Vad bra att det gick bra med håret Annelie! Jag fixade mitt idag, det gick helt ok men lockarna gick ur efter 20 minuter trots min nya plattång och alla produkterna Jag tror jag får kidnappa min frisör och smuggla med henne i resväskan!!! Ska testa igen med locktången, det verkar hålla bättre med den.

• Guanaca

Angående trash the dress så förstår jag mig inte alls på det. Tycker det är ett otroligt slöseri att förstöra något som säkert krävt många arbetstimmar att tillverka, för att inte tala om pengarna man själv lagt ut på den. Då skulle jag hellre skänka bort den till något välgörande ändamål, tex om nån organisation kan sälja den o få några slantar. Nu var ju min klänning billig o ingen traditionell brudklänning så jag hade nog hoppats kunna använda dig igen (om jag kommer i den! Fan att jag tvättade den, på gränsen till för tajt nu )

• Guanaca

Åh toppen Annelie! Var det mallorquines eller "bara vanliga" hästar? Ska ta o googla lite jag med! Förresten, hur såg hästarna ut, de som drog vagnarna alltså? Har lite svårt för att betala till nån som inte verkar ta väl hand om sin häst. Skulle nog tycka synd om hästen att behöva jobba i eftermiddagshettan också :-S nu blev jag betänksam över häst och vagn idén! Får rida en tidig morgon tror när, det inte är så hett

• Guanaca

Mallorquín är utrotningshotade och det finns visst bara ca 200st, så kanske inte så stor chans att få rida en sån. Men detta ställe blir det definitivt för mig iallafall: Hipica Formentor, ett rescue centre dos hästar från hela Mallorca, inga bett eller skor, och det ligger i Alcudia! Perfekt

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia