• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Ska ni ge era man2bes någon morgongåva??
    Funderar på att ge min man2be, men ska man ge den på bröllopsdagen typ på kvällen vid middagen eller ska man ge den dagen efter som man egentligen ska om det är en s.k. morgongåva??

• Sanna87
    Mallis12 - wow, gud så fina ni är. Hoppas ni haft en jättebra resa, har kikat lite i din blogg och ni verkar ha haft det bra Skrattande så vacker bild

Guanaca - hoppas locktången blir bra, det var ju ett kanonbra pris. Jag har funderat på att införskaffa mig en ny plattång jag med, använder min nästan varje dag, så den är också väääldigt sliten. Hade velat ha en mini, lite lättare nu när man har kort hår inbillar jag mig. Ja, jag är urkass på att tupera, får aldrig det bra, haha...

Annelie - ja just det, det där med råd ja... det blir nog bara en liten morgongåva här tror jag, funderade på ett sdant där kortetui i stål och läder med gravyr. En liten present men det kommer nog dock bli väldigt uppskattad. Min man2be är inte mycket för stora plånböcker, dem blir nästan mindre och mindre för varje gång, haha.
    Vet dock inte än om jag ska gravera datumet eller hans namn.
    Vad roligt att en utav dina vänner följer med, perfekt ju, hihi.
  • Sanna87

Ohh my, vilken fin bild på er Mallisbröllop, vad härligt lyckliga ni ser ut..
    Hon verkar väldigt duktig Johanna. Hon ska fota oss också Skrattande

Lufthamn - Jag känner igen mig lite, min man2be har inte ens funderat ut vad han ska ha på sig ännu, äh, det ordnar sig säger han. Hmm, jaja, jag har slutat tjata, jag tänker inte leta kläder dagen innan vi åker iallafall... haha. Funderar på att fixa en skjorta elr ngt åt honom och ett par typ linnebyxor i reserv om han inte fixar ngt.
    Så, man kan väl säga att jag ordnat allt inför dagen. Hoppas att allting ordnar sig för er och ni hittar lösningarna som gör eran dag Flört

Däremot har jag ett annat STORT problem. Typ det som absolut inte får hända. Skulle prova klänningen igår, och jag får inte igen dragkedjan. Ställde mig omedelbart på vågen och har gått upp 1 kg, och det har satt sig där det definitivt inte behövdes för att klänningen skulle sitta bra... Jävla sommar, stress och jobb säger jag bara... blir så less. Så nu är det hårdträning för mig som gäller för att försöka komma i klänningen igen. Fattar inte. Hoppas att mycket beror på våran "kvinnliga" vecka, har en tendens att svullna i kroppen då. Så nu har väl sisådär exakt 18 dagar på mig att komma i rätt form igen. Vad gör jag annars??? Faan också! hur kan det hända!!! Gråter

• Sanna87

Guanaca - det är en balansgång det där med att inte stressa för mycket. Jag är en person som kan stressa upp mig väldigt lätt för personliga saker och saker hemma om man säger. Jobbet däremot kan jag hålla mig lugn mycket längre.

• Sanna87

Guanaca - oj, haha, vet inte om jade fixat att bli sminkat av denna hen, haha. Synd att du inte fick mer användbara tips utav dem. Men du fick ju reda på vilka färger du inte vill ha iallafall och vilka toner du vill använda dig utav.
    Så lite humm.. Skrattande
    vad skönt att du känner att det är rätt beslut att sminka dig själv med, jag känner mig nöjd med det beslutet också. jag blev sminkat inför en fotografering i en tidgning en gång då dem hade baltema, och jag blev inte helt nöjd, så det känns som ett bra beslut.

Oj, hade ingen aning att morgongåva betydde det, känns ju inte helt ok längre att kalla det det. Det får kanske bli en liten bröllopspresent bara då istället. Ett kortetui är ju inget jättedyrt heller. Vi lägger ju också det mesta utav våran ekonomi på detta nu, så några dyra spenderingar på presenter blir det inte för våran del heller...

Angående man2bes kläder s har ju inte man sett ut några änns, men jag kan säga med en gång att någon kostym eller sådant blir det definitivt inte. jag får vara nöjd om han tar på sig ett par marinblå chinos och en skjorta, hihi... men det är ju inte kläderna man gifter sig med Solig

• Sanna87
    Vitvå - Grattis ännu en gång. Vilken fin bild på er!

Hur gick det att resa med barnen? sitter just nu och klurar på en liten överaskningspåse till flygplanet. Som det ser ut nu så kommer det att ligga en varsin bok med halvan, bl.a. här kommer flygplanet (passande va?), en arsin pysselbok med blixten mcqueen (en favorit), varsin duploask och en liten 5:- bil. Dem kommer inte veta om påsen utan dem får den när dem börjar tröttna och bli rastlösa, vilket dem för eller senare kommer att bli, Tungan ute
    Sedan blir det väl att dem får välja lite grejer hemmifrån att ha med i sitt handbagage + någon sabobok. Dem har en bamsebok med massor utav sagor i, så den blir nog rätt passande, flera utav sagorna som vi inte hunnit läsa ännu.

Börjar inse att det närmar sig rätt snabbt för oss nu, på tisdag är det 2 veckor tills vi åker Skrattande

det är så roligt att vi hållt denna tråden vid liv och få följa alla er härliga brudar mot eran resa och få ta del utav era berättelser.
  • Sanna87
    Guanaca skrev 2012-08-13 07:53:30 följande:
    Kommer sakna er alla när vi är "klara och gifta" och tråden antagligen kommer att dö ut...

Jag håller med dig Guanaca, kommer också att göra det :(
    vitvå2011 skrev 2012-08-13 09:51:08 följande:
    Sanna 87: Vi hade en bärbar dvd med oss till barne. Toppenbra. Sen böcker, leksaker och lite godis. Resan gick bra. Vi hade bokat pltserna längst fram i planet med extra benutrymme så att de kunde sitta på golvet och leka.

Vi kommer nog att ha med oss ipaden så barnen kan kolla film på den och spela. Vad bra att ni kunde boka dem platserna. Det hade jag ingen aning om att man kunde. Fick ni betala extra för det?? Dock har svärföräldrarna redan skrivit ut biljetterna så det är väl försent förr oss att boka det nu iallafall.
  • Sanna87

Har alla här tagit/tänk ta sina bröllopskläder som handbagage?? Känns som vi kommer ha tillräckligt med handbagage som det är med två barn som ska ha med sig allt..

• Sanna87

Hade inte tänk att ta med vagnen till planet vi kommer checka in den med bagaget direkt. Minstingen orkar gå den biten till gaten. Tänkte att barnen skulle ha sina små dagisväskor som handbagage med diverse saker i. Sen ska väl jag ha ngn väska at ha alla papper, ring, pass mm i. Men sen vill jag ju ha med våran systemkameranoch den tar ju lite plats också. Helst vill dem ju att man tar kameror som handbagage. Klart sambon skulle ju kunna ta en garderobspåsensm sitt handbagage. H,,, vad jobbigt att släppa runt på en massa grejer. Men vad gör man inte!! Hihi

• Sanna87
    Guanaca skrev 2012-08-16 06:43:35 följande:
    Får man något mer mail från kyrkan när det närmar sig? Har tex inte fått info från kyrkan om den exakta adressen för vigselplatsen/att samtalet äger rum på restaurangen... Det har jag ju fått reda på här! Måste kolla igenom mailen idag och se om de skickat den infon, men tror inte det
    Jag har inte fått något mer mail. Det sista mailet med info var det med vigselbekräftelsen som man skulle fylla i.
    Där stod det väl typ bara att vigselsamtal äger rum 1 timme innan vigseln, men egentligen ingenting om att det äger rum på la terazza, det har jag ju också fått reda på här. Men jag har sparat alla mail i en stjärnmärkt inkorg så att jag lätt ska hitta dem, tänkte också läsa igenom dem en sista gång och se så man inte missat något.

Vad bra om man får ha en kameraväska utöver handbagaet, för i den har jag ju både systemkameran/videokamaeran. Hoppas på att svärföräldrarna har lust att filma lite Glad

Nähe, dagas att få på ungarna kläder nu och skicka iväg dem till dagis sedan, sista jobbpasset ikväll sedan 3 veckors semester, sååååå skönt det ska bli, hihi!
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia