• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca - roligt att du fick produkterna så snabbt, och hoppas dem funkar och att du får till en bra sminkning.
    Måste kika in din video du tipsade om där, jag har ju bara kikat en del på den sminkningen dem gjort här på BT.

Haha, prästen på mallorca tar för givet att det är en mallistråd för varje år där blivande brudar tar reda på allt om platser och hur det går till Skrattande

Förberedlserna går bra, igår var jag och sambon på modehuset och tittade, han hittade ett par jeans som han ska ha på bröllopsdagen, (så du behöer inte längre känna guanaca, att din sambo är den enda som inte har kostym, hihi). Sen ska kan hitta en snygg skjorta och antingen en slips eller väst att ha över, men vi ska åka ner till hans föräldrar nästa vecka och där finns det en butik som säljer massor av kostymer och skjortor å sånt till billigare priser.

Sen skulle vi höra om hans ring igår, men tyärr så kunde dem inte lova på albrekts guld att det var färdig tills vi ska åka, så tyvärr så får vi gravera när vi kommer hem istället. Lite surt och tråkigt. Så där kan man väl tala om bristande förberedelser. Annars händer inte jättemycket nu, skrev ut två långa listor på jobbet igår om det som är kvar, haha. Bl.a. en packningslista.
    Ska ringa och höra om tid till frisören med för lite finjusteringar bara, ingen klippning.
    Herregud, vad tiden går. nu är det snart bara 1 vecka kvar, jösses amalia!! Nu börjar jag bli väldigt nervös.
  • Sanna87

kikade på videon, jösses vad ögonskuggor och grejer dem använder, hmm, så mkt produkter köpte inte jag. Obestämd
    får väl göra ngn lightversion utav det där, för den var väldigt fin sminkningen.

• Sanna87
    Jag kommer i min klänning igen Solig
    jag har provat att sitta i den också, och det går, hihi. men det skadar nog inte med lite fler powerwalkpromenader och skogsturer med ungarna, haha...
  • Sanna87

Det är oumbärligt med listor, haha. Det har nog varit min bästa vän i den här planeringen.

• Sanna87

Hur har ni andra gjort med något över klänningen, har ni haft typ nån bolero, kofta, sjal eller hur har ni gjort. Ni som redan gift er, behövde ni dem under vigseln. Vi gifte oss ju rätt sent, 18.30, så jag är lite orolig för att det kommer vara kallt. Vill ju inte behöva ha nån kofta, känns ju så trist. Orkar knappt leta upp något fint heller att ha, ännu mindre känner jag för att lägga ännu mer pengar på nåt jag kanske inte kommer använda nåt mer, suck!!

• Sanna87

Mallisbröllop - vad roligt att ni fått ihop ett album å så med era bilder. Hur många bilder fick ni/valde ni?? Ni hade Johanna va? Sen måste jag bara fråga dig, hur pass ljust/mörkt var det vid halv sju på kvällen?? Jag har en lila bolero här hemma som jag använt ett fåtal gånger, funderade på att stoppa ner den, den kan passa till klänningen med. Mycket att börja tänka på nu, känns som dem här dagarna som är var kommer att gå fort. Tänkte försöka börja tvätta upp kläder och så som ska med och försöka lägga undan det som ska med så man inte behöver stå och tvätta det sista dagarna innan vi åker. Barnens får använda lite kläder som inte ska med och sådär, eller åtminstone at man försöker begränsa det lite. Åh jag. Hann inte ringa frisörennidag, men jag hoppas jag hinner det på måndag och att dem har en ganska snabb tid, skönt med semester så jag kan vilken tid som helst i princip.

• Sanna87

Åhh herregud, vi har precis varit inne i stan och tittat på IRONMAN-tävlingen, snacka om kondition. Simma, cykla och löpa, vet inte hur många mil med mååååånga, under 7 timmar... haha, man är ju ingen elit om man jämför. t.o.m. män i 60- års åldern som var bland den största eliten alltså.

Annelie - japp, snart dax för oss, börjar bli rätt nervös nu, hihi.. Skrattande

• Sanna87

Vad skönt att det är ljust relativt länge. Jag har aldrig varit på mallis så bara det kommer bli spännande.
    Var på cypern för typ 5 år sedan och där var det ju ljust och skönt länge om kvällarna men det ligger ju heller i närheten utav varandra, haha.
    Men jag kommer nog packa ner min lila bolero som jag har och hoppas på att jag inte behöver använda den.

Ni som har gift er nu, åt ni på restaurang direkt efter och hade ni era klänningar på er då? Vet inte hur jag ska göra med min, ska man ha den på sig när vi går och äter, men vi gifter oss ju rätt sent så innan vigsel och fotografering är klar så lär ju klockan va ganska mycket ändå så då finns väl knappt tid ändå att ta sig till hotellet och byta kläder.

Jag har inte ngt mer på sminkningen så jag måste göra det denna veckan, så jag inte står där helt pladask om drygt en vecka... en vecka FörvånadSkrattande

Guanaca - oj, stackarn, jobbigt att han känner sig stressad över din sminkning. Jag tror du gör rätt i att försöka det så neutralt och ganska lätt, jag tror man kommer känner sig speciellt fin iallafall Glad och som du säger man slipper ju lägga X antal timmar för mycket framför spegeln med att fixa i ordning sig.. Vad roligt att skorna du redan köpt passade. var det dem skorna du visade här en gång?? För dem vart ju supersnygga isåfall, faktiskt lite avis på dem. Jag ska också försöka hålla min sminkning så lätt som möjligt tror jag, får ju se nu när jag sminkar igen hur det går. Håret måste jag platta och få till lite höjd på det så fixar blommorna resten, hihi. Ton med hårspray typ för att få till det, haha.

Jag har inte ens hunnit fundera över när vi måste åka från hotellet. Men dem räknar väl typ 10 minuter från vårt hotell till alcanada, så vi får väl åka från hotellet vid 17.10 elr något sånt.
    Klarar man att göra sig i ordning på 3 timmar tror ni??

• Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-08-19 20:39:51 följande:
    En vecka Sanna!!  Och du som började denna trådstart 17 november i fjol. vilken tråd det blev! Glad Glad
    Ja, det är roligt att vi blev så många till slut som följts åt med alla planer, funderingar och glädje kring våra stora dagar.

Ikväll provade jag sminkningen på nytt. Blev rätt nöjd faktiskt, men jag ångrade lite att jag inte väntade till imorgon morgon/dag så man sett sminkningen lite mer i dagsljus, men men, får nog ändå göra en sminkning till innan vi åker. Blev riktigt nöjd med eyelinern, tar man tid på sig så ska det nog bli bra.

På tal om fågelbo som du skrev Annelie så ser mitt hår verkligen ut som ett riktigt fågelbo just nu, hua skulle verkligen behöva en tillpiffning. Utväxten ser ju för hemsk ut och den syns ju alldeles för väl, känns inte roligt inför denna dag, så jag får nog likt förbenat lägga några kronor till på denna dag, men hellre det an det ska reta mig på bröllopsfotot sen. Så imorgon får det nog bli till å ringa frisörskolan (några kronor billigare iallafall) å hoppas att dem har en tid i veckan. Sen blir det tvättning, städning av huset och packning i slutet  av nästa vecka. Skrattande
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia