• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Annelie - vad tråkgt att höra med håret, men skulle inte du ha en kompis med dig som kan hjälpa dig lite??
    Har du provat med saltvattenspray eller något annat som gör håret mer lättstaylat??
    Det känns ju drastiskt att du ska behöva klippa av det. Rynkar på näsan
  • Sanna87
    Många grattiskramar till dig och maken Guanaca. Hoppas ni har det jättebra Hjärta{#emotions_dlg.flower}Solig
  • Sanna87
    Annelie - vad skönt att ha ngn som fixar håret, hoppas du får tag i ngn bra tjej som kan hjälpa dig
    vad roligt att armbandet kommit, det gick ju snabbt att få det. Va bra att du är nöjd med det också.
    Du har inte så man kan få en liten sneak a´peak?

Lufthamn och Annelie - så härligt att det är eran tur snart. En vecka brudar, hihi.. har ni samma bröllopsdag också??

Ska bli roligt att höra om ditt stora mallorkiska bröllop sen lufthamn, och lova oss massor med bilder, hihi...

Förreseten angående bilder, nu har det gått 2 veckor sedan våran dag, så jag hoppas på bilder från johanna väldigt snart.
    Har ni fått era bilder än MelT??
  • Sanna87

Det är lugnt Annelie, det var bara min nyfikenhet igen, haha. Tungan ute
    angående att klippa kort är det bland det bästa jag gjort med mitt hår, jag älskar det och tycker det är sååå skönt. Och framför allt är jag snygg i håret varje dag nu för tiden, det var man ju inte innan vill jag lova, hihi- Så jag kan verkligen rekommendera att klippa kort om du tror du skulle trivas med det

Nu är guanaca gift, eller gift har hon ju varit ett tag nu, hihi, men dem välsignades igår. Tror att hon kommer hem på fredag. Hoppas dem har haft en bra vecka, med bra väder med.

• Sanna87

Gud vad fint armbandet blev. Superfint verkligen. Glad

Igår fick vi våra bilder från Johanna, så nu ska vi baaara välja utav dessa 200 bilder. Men det är väl egentligen ett angenämt problem, haha Tungan ute

• Sanna87
    Annelie - lite fler än 20 får vi välja, men det kommer nog inte bli jättelätt, hihi. Det var jättefina bilder, så jag tror dem kommer bli jättebra när hon fixar till dom lite sen när vi valt ut vilka. Så jag är jättenöjd att vi valde att ha fotograf.

Härligt att du fixat korsett, skönt att det känns jättebra också. Jag vet inte om jag frågat, men vad ska du för klänning??
    Nu åker ni väl snart Annelie??

MelT - gud vad bra att ni fått era bilder nu, egna framkallningar som gäller nu då??
    Vi har ju bara fått första små kontaktkartorna som vi ska välja ut vilka vi ska ha, så dem bilderna har hon ju inte gjort någonting med, men jag hade inte ens ngn bh på mig så, hihi. Däremot hade vi några envisa dykare i bakgrunden på många bilder som jag hoppas hon kommer ta bort, hihi. Annars får dem väl vara en del utav vår bröllopsdag, haha.
  • Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-09-21 20:33:08 följande:
    Den känns så bra så det finns nog risk/chans att jag vänjer mig vid den även när jag har andra kläder... Tungan ute

klänningen är i från jen jen house, tror de va deras best seller av tärn klänningar. axellös, ed en liten korsett del i midjan.. 

åhh jag är så nyfiken på hur det gått för guanaca!  vill höra hennes berättelse. Glad

Vi åker på måndag! men gifter oss den 1 okt, så vi där i 6 dagar innan.. 
    Oj oj, måndag, då har ni bara imorgon hemma innan ni åker, ihh. spännande. Aha, 6 dagar innan, då hinner ni ju en del innan dagen d, skönt att få möjlighet till lite extra färg, hihi.
  • Sanna87
    Guanaca - oj vilken berättelse, det verkar som ni haft en toppenvecka verkligen. Oj, det var kraftig resfeber det för en resväska, haha. vilken tur att den kom fram i tid till er iallfall, för det gjorde den eller??
    Och vilka otroliga bilder, så himla fina ni var jag tycker håret ser jättebra ut, inget fel på den uppsättningen.
    och jättefin bukett också. Det belv ju bra trots paniken som infann sig där ett tag.

Lufthamn - men usch vilken otur, hoppas du är bättre nu. Lycka till nu och hoppas ni får en fantastisskt fin dag Solig
  • Sanna87
    Annelie - ahh, häftigt att du klipper av håret, hoppas du blir såå nöjd. Skrattande Hoppas ni får en riktigt härlig resa nu och lycka till på den stora dagen. Härligt med 10 dagar.
  • Sanna87
    Annelie - vad roligt att höra ifrån er, hoppas ni har det jättebra, trots regnet, håller tummarna att ni får sol imorgon igen. Här hemma gör det inte annat är regnar, suck!!

Lufthamn - grattis grattis på den stora dagen! Hoppas ni haft och har en fantastiskt fin dag!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Sanna87
    Annelie  - usch vad trist med regn. Hoppas hoppas att ni får mycket bättre väder idag. Ska hålla tummarna för er. Gud vad spännande, äntligen har eran dag kommit. Hoppas att ni får en fantastiskt fin dag . kram och Lycka till Solig

Guanaca - hua, det lät kallt med Irland, jag ser scener ur filmen ps.i.love.you framför mig när jag tänker på Irland, hon står där mitt i blåsten. Hoppas ni har det jättebra trots att det är kallt. Tråkigt att du känner så med dina blommor, men jag tycker att du hade en jättefin bukett även att det inte blev några gerbera. Kram
  • Sanna87

Guu vad fina ni var Lufthamn, stort stort grattis till er!!
    Så roligt att få läsa om ert bröllop. Så häftigt! Vad bra att allt blev så bra och att ni fick en helt underbar dag trots regnet. Vilken tur att vädret blev bra sen

• Sanna87
    Grattis grattis tillAnnelie. hoppas ni fick en alledel underbar dag. Hoppas ni har det bra!
  • Sanna87

Åhh Annelie, vad fina ni var och ett stort stort grattis till er.
    Så roligt att solen sken på eran stora dag. Låter som ni hade en helt underbar dag

Håller med dig om tråden Annelie, den har varit ett otroligt stort stöd i denna resa och det har varit fantastiskt roligt att få följa er andra under er resa mot den stora dagen och få dela alla tankar och glädje med er.

• Sanna87

Igår fick vi äntligen iväg listan med vilka bilder vi har valt till Johanna, så hoppas det inte tar alltför lång tid nu innan vi får dem. Men en månad får vi kanske räkna med. Det var inte lätt att välja bland 200 bilder, så till slut kände jag bara att suck, nu tar jag dem här, för ju mer man tittade desto mer hittar man ju och byter och grejar, och 200 bilder det hade blivit dyrt att beställa, haha... men nu tror jag vi fick till det riktigt bra ändå.
    Spännande att se dem sen. Lääängtar!

Guanaca - hur lång tid skulle det ta innan ni får era bilder??

• Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-10-11 19:08:41 följande:
    Tack! nu har vi bara festen kvar, den blir på lördag Tungan ute Buffe mat och några lekar.. värre än så blir det inte, men mycket att ordna iaf till 45 gäster.. Jag tror dock det blir en toppen kväll,  de flesta kommer utan barn och räknar med en fest antar jag, som slutar långt in på natten Tungan ute 

Känns otroligt konstigt att sluta tråden.. Rynkar på näsan 
    Vad mysigt med en fest, vad roligt att så många kommer. Härligt enkelt och bra med buffe, det finns alltid något som alla gillar, kanon ju. Hoppas ni får en jättebra dag/kväll imorgon.

Vi hoppar nog vår fest tror jag, vi har ju några som bor så långt bort som man gärna vill ska kunna vara med och då krävs det att man skickar ut inbjudan i rätt god tid, och snart är det ju jul så jag inte att så många är sugna på att komma hit två ggr på kort tid. Lite tråkigt men det är ändå så pass viktiga personer för oss så vi vill ju ändå att dem ska ha nån möjlighet till att komma.
  • Sanna87

Åhh, börjar bli frustrerad och en aning småarg nu faktiskt, väntar fortfrande på våra bilder från Johanna, mejlade förra veckan och uttryckte bokstavligen att vi hoppas vi hinner få dem INNAN jul. Åhh, hade jag vetat att det skulle ta så väldans lång tid för henne så hade jag nog hellre bett en förbipasserande tagit bilderna!! man hinner ju gå miste om alla julerbjudanden man får nu från fotoföretag.

• Sanna87

Hallå! Suck, nu är jag om inte förbannad ännu mer förbannad över dessa bilder. Fick mail från Johanna i början utav veckan att hon hade skickat dem express så hon trodde vi skulle ha dem på onsdag, alltså igår, men inga bilder då, och inga bilder idag heller... ARG!!!!!!
    Det är vad jag är nu. Ska aldrig någonsin rekommendera Johanna till ngn, inte ens om bilderna skulle vara fantastiskt fina!!

Skönt att ni fått era bilder nu MelT och guanaca. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att våra bilder ligger i brevlådan imorgon, så man slipper gå hela helgen och vara förbannad.

Nygift skrev 2012-11-17 12:12:31 följande:
    Guanaca skrev 2012-11-15 14:18:13 följande:
    Härligt att ni fått bilderna MelT! Men hur lång tid tog det? Jag får inte ens svar på mail från vår fotograf nu. Har sett på hennes Facebooksida att hon har erbjudande på julfotograferingar typ, så hon har säkert mycket jobb nu om alla vill foto sina barn för att ge bort i julklapp. Tycker att hon väl borde avsluta sina pågående jobb först Ser inte ut som om vi kommer hinna beställa några bröllopsbilder till jul :@
    Jag väntar också på bilder från Johanna. Skickade vilka bilder vi ville ha för snart fyra veckor sedan, och har inte fått så mycket som ett bekräftelsemail på att hon tagit emot  listan. Har nu skickat och frågat hur det går med bilderna, men när jag ser att ni andra inte heller fått nåt mailsvar tror jag ju inte att jag kommer få det heller. Himla oprofessionellt tycker jag! Jag hade också hoppats på att få bilderna innan jul så jag kan ge bort bilder till familjen i julklapp. Hur lång tid kan det ta liksom?? Så himla mycket redigerar hon väl inte? 
    Tyvärr Nygift kommer du nog få vänta på dina bilder, det verkar inte bättre. Tycker också det är så fruktansvärt dåligt när hon är rekommenderad av svenska kyrkan, och just att hon inte svarar på mail heller. Det nu mer än 1 1/2 månad sedan vi skickade in vilka bilder vi valde.
  • Sanna87
    Nygift - usch, vad hemskt. Vad jag hatar den där sjukdomen alltså. Hoppas hoppas verkligen ni får era bilder så ni får möjlighet att ha dem med, jag tror hon läser mailen, men kanske inte så ofta, jag fick svar på mitt sista mail. Skriv och berätta hur läget ligger till, kan hon inte ha överseende med det har hon ju ingen medmänskilghet över huvud taget. Håller tummarna för att allt går vägen och ni hinner få bilderna.

Nu har vi äntligen fått våra bilder och jag beställt en fotobok och lite almanackor,
    Förstoringar har vi inte beställt ännu, måste för bestämma oss för vilka vi vill göra förstoringar på.
    Vi är nöjda med bilderna, dem är fina, men med tanke på väntetiden kommer jag nog ändå inte rekommendera henne direkt.

Vi har redan börjat prata om att åka tillbaka, min svärmor frågade om vi skulle vara intresserade av åka tillbaka nästa år, så troligtvis bär det av till mallis i augusti. Men inget som är helt spikat ännu!

Här bara vräker snön ner så man längtar ju verkligen efter varmare bredgrader. Nu är det iallafall nån plusgrad men annars har minusgraderna legat stadigt dem senaste dygnen. Brrr
  • Sanna87
    Nygift skrev 2012-12-10 18:52:37 följande:
    Sanna87: Hon svarade dagen efter jag mailade och förklarade läget. Fick bilderna på min väninna efter en vecka så de blev med i bildspelet på minnesstunden. Hon skrev även att vi skulle få resten av bilderna i början av december. Än har jag inte fått några men nu är det ändå försent att beställa fotoböcker till jul så det känns som att det kvittar.
    Tråkigt att det ska strula så med bilderna från henne, kan inte förstå vad det är som tar sådan tid...
    men vad skönt att hon kunde ta hänsyn till eran situation med dem andra bilderna iallafall.

Har ni fått bilderna än?? visserligen bara 2 dagar sedan du skrev att ni inte fått dem så kanske inte så troligt då..
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia