• Mel T

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hur ska ni ha håret? Eller i håret? Ska ni ha väska? Skor?

• Mel T

Sanna 87: 2200kr kostade den.

Fin frisyr men jag har page så jag får snällt leta  vidare.

Jag tänkte också göra hår och smink själv. Ska boka en lektion på antingen mac eller Makeupstore. Min frisör ska tänka ut något som jag enkelt kan fixa själv. Är dock inte så bra på sånt.....Ska kolla in sidan du tipsade om.

Var och kollade ringar i helgen och har bestämt mig. Ska bara välja vilken guldsmed jag ska använda.

Vad ska ni ha för ring?

• Mel T

Hej på er. Här har planerna stagnerat lite känns det som. Fina klänningar ni valt Sanna87 och Guanaca. Skönt att ha en kortare klänning. Själv ska jag ha långklänning  för jag tycker jag passar bättre i det. Men är lite orolig för värmen. Har dessutom köpt en kroppsstrumpa som ska hålla in mage och lår...med andra ord, jag kommer att svettas ihjäl.

Ringar är beställda. Restaurang bokad utan att jag sett ngn meny....hoppas det blir bra. Får menyförslag i maj när restaurangen öppnar. Vi blir 18 pers vad jag vet än så länge, kanske fler. Ska bli så kul! Är mest nervös över hur jag ska klara av att fixa hår och smink själv. Ska gå en sminkkurs tänkte jag. Just nu är jag inne i en "sko letar fas" och "att ha något i håret fas". Så svårt det är....Vad ska ni ha på fötterna? Jag vågar inte satsa på barfota, å ska ju på restaurang efteråt så måste ha skor även om jag inte har det under vigseln.

• Mel T

Hej på er. Ett tag sedan jag tittade in. Så mkt ni hunnit skriva.

Guanaca. Jag har varit på Mallorca tidigare. Har dock inte kört i bergen. Vad jag vet dock är att alla vägar leder till och från Palma typ. Det finns tre färger på vägar; motorväg, större väg, landsväg. Det går motorväg mellan Palma och Alcudia. Skulle tro att det går fortast att ta denna. När ni är i Soller, passa på en annan dag att ta det gamla tåget till Palma och upplev Palma. Tågresan är mysig längs fina citronträd stråk och Palma är en underbar stad. Bra shopping.

Jag tror inte det är några problem för taxichaufför att hitta till La Terazza. Vi har bokat bord för bröllopsmiddag där!

Sanna: Min sambo ska ha vit linneskjorta, begie chinos och en duvblå kavaj.
    Jag funderar också på sandal med kilklack. Har inte kommit iväg till deichman ännu. Måste kolla där. Såklart har jag hittat en sko som bara finns i England eller via nätet på engelsk sida. Varför ska det vara enkelt? Har köpt en helt platt sandal i silver att ha om jag inte beställer den andra eller hittar ngt annat. Min klänning är ju lite grekisk gudinne inspirerad.  Lyckades inte se dina klänningalternativ då länkarna klyddade på denna datorn....Skulle inte H&M få in en linje nu med mkt vita kläder. Tyckte jag såg ngt på tv reklamen.

Inte så lång tid kvar tills våra ringar kommer, början på maj. Längtar!

• Mel T

Sanna87, vilken fin klänning. Synd att den inte var vit. Den påminner lite om Malina klänningarna. Fast de är lite dyrare. Runt 2000kr. Provade en sådan som var fin. Ja min sambos kläder blev bra. Å det bästa är att han kan använda dem igen vid massor av tillfällen. Det kan ju inte jag. Kanske om jag klipper av den....

www.bymalina.com/

La Terraza ligger i Alcanada. De har en hemsida. Jag har mailat dem och bokat bord. Vi blir ju 20 pers så vi var tvugna att boka.

www.laterrazaalcanada.com/

Vi gifter oss 25 juni i Alcanada.

• Mel T

Fel prisuppgift av mig på Malina klänningarna....sorry, de var ännu dyrare.

• Mel T

Guanaca; så tråkigt. Hoppas det blir av i september!

Vitvå2011: jag mailade med La Terraza. De öppnar inte förrän i maj. Jag har bokat bord men har inte fått ngn meny ännu. Så det är en chansning. Det tog lite tid att få svar, kanske en vecka eller två.

Mallisbröllop2012, fina klänningar. Som jag skrivit innan satsar jag på att fixa håret själv efter lite tips från min frisör. Vill ju ha bröllopet enkelt så då gäller det att inte rusa iväg med hår, blommor, makeup etc. Tänkte göra makeup själv oxå. Jag är nte bra på ngt av det men det är ju ett strandbröllop! Man får vara rufsig och lite glansig.

Maj:
    7:e - Guanaca

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

• Mel T

Mallisbröllop, vi har samma tajta schema som ni. Kommer lör kväll, gifter oss mån 16.00.  Men jag ska nog ändå ge mig på att fixa blommor själv. Föll inte för några av buketterna kyrkan kunde fixa. Har tittat flera ggr men förmår mig inte att välja en. Så det får bli stressigt. Det får lösa sig....kanske ångrar mig om ett tag och väljer en ändå...får se. Du ser, jag är så velig.... Ja tiden rusar. Inte långt kvar.

• Mel T

Jag har hittat blomsteraffären på facebook. Sök på Caty Flor. De har öppet på söndagar 10-14. Puh!  Inte så bra sida men man ser lite bilder på butiken och lite vad som gjorts.

• Mel T

Klänning nummer 2 tyckte jag mkt om, kanske för att den påminner om min :) Även 4 var fin. Man gifter sig bara en gång....får kosta lite fast man inte använder klänningen igen. Du kan ju iof klippa av den efter bröllopet.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia