Hej tjejer!
Nu är vi hemma och gifta också! Det gick bra och jag höll huvudet kallt (hade ju lovat mig själv att inte bli en bridezilla, ta det för vad det var) men när jag kom upp till hotellfrukosten på torsdagsmorgonen, såg att det ösregnade ute och fick en lång hård kram av min svägerska fick jag svälja ett par extra gånger...
Nixe Palace där vi hade vigsel och middag var FANTASTISKA. Vi hade varit där både tisdagen och onsdagen och eftersom vi visste att det fanns risk för regn hade vi kommit överens om plan A, B och C för vigseln samt A och B för middagen. Det var många nervösa blickar mot klockan, eftersom de sa att senast kl 13 måste vi bestämma hur vi ska göra. Min man var på plats där medan jag fortfarande satt hos frisören och jag litade på att han skulle lösa det, vilket han gjorde.
Det slutade med att vi hade vigseln på Plan B-terrassen (under markiser) och middagen kunde vi äta ute på poolterrassen som vi hoppats! Det var en magisk dag och gästerna var så nöjda!
Vi gillade verkligen prästen också. Det var skönt att träffa honom några dagar innan, så man kunde prata i lugn och ro. Visst, det blir lite opersonligt men jag som är näst intill passive-agressive ateist blev paff över att det var så lite religiöst. TRodde det var mer som var obligatoriskt. Men det var fint, jag tänkte verkligen på att vara med och njuta av studen. Tittade ut över havet, hörde folk som skrattade från stranden, vågorna som rullade in och lyssnade på prästen. Hans "kloka ord" var att vi skulle överträffa varandra varje dag och det var så vackert.
Efter vigseln tog värdinnorna med gästerna till ett annat ställe på hotellet, där de kunde kasta ris på oss när vi kom ut (nedför en trappa). Sedan fick gästerna canapéer och förfriskningar på Plan A-terrassen medan vi var ute och fotades. Alla var så nöjda med canapéerna, tror att svenskar generellt blir väldigt imponerade över att det är "obegränsat". Dealen med Nixe var att de skulle servera 15 olika canapéer, cava, öl, vatten, läsk och campari i en timma och det saknades verkligen inte något under den timmen.
Sedan åt vi som sagt middag utomhus och det var så vackert. Roliga, härliga tal och god mat om än lite för rikligt. Vi hade förrätt, fisk, mojitosorbet, oxfile och sist tårta. De gick och fyllde på vin hela tiden så man hade inte koll på hur mycket man drack. Både jag och mannen blev riktigt dragna men jag tror inte att någon av gästerna direkt märkte det.
Efter middagen hade vi öppen bar och DJ. Det var kul att kunna erbjuda det, men inte många nyttjade baren särskilt mycket verkade det som, och inte särskilt många dansade på det enorma dansgolvet. Alla gäster gick i stort sett samtidigt strax innan två (gudskelov!) och sedan stöp mannen och jag i säng i fina sviten som ingått i paketet på Nixe.
Fotografen var jättebra, plus att vi fick bilderna (190 st) redan på lördagen! Kolla på några av dem här:
http://19830425.blogspot.se/2012/10/bilder-fran-brollopet.html
Var kul med varierande bilder, mycket bilder på gästerna och så med.
Vi var verkligen ortroligt nöjda och tacksamma över dagen. Nixe skötte sig verkligen exemplariskt. Stundtals har vi varit sura på dem för det har känts som att de mer än lovligt försökt suga ut oss på pengar men vi förlät dem allt när vi var där. De var så proffsiga och välorganiserade, så engagerade och måna om att allt skulle vara perfekt. Vi är så glada att vi valde att göra det på Mallorca och där!