• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca - jag strutade i den där lilla "böjen" på eyelinern för sitt jag provade att måla så kändes det precis som du skrev, så insåg att det var lättare att strunta i den helt å hållet. Haha.

Ja, håret tar ju ett tag innan det ser bra ut efter en klippning, det är därför jag nog känner att dem bara får tunna ur det lite och göra utväxten, sen får det nog va tror jag. vill juinte riskera någon "hjälm" med raka kanter på fotona heller. Haha, ja det kanske vore enklast att inte ha ngn fotograf, haha, inga huvudbryn då. Flört

Lite osäker på om man kan lägga toning ovanpå en färgning så det låter jag någon annan svara på, hihi.
    Skönt att klänningen passade även efter tvätten, då kanske det är rätt bra att jag bara vädrar min, vil ju inte riskerna att den krymper så jag inte kommer i den igen. Jag kommer nog stryka mannens skjorta hemma en gång men min klänning kommer ändå bara bli skrynklig igen så jag väntar nog att stryka den tills där nere.

Ahh, då kanske man ska ta sig ett havsdopp sådär på förmiddagen och sedan låta det torka bara så kanske man har lättare att fixa frillan då. Något saltvattensprej kommer jag nog onte ge mig ut på jakt efter, har redan tillräckligt att göra denna veckan tror jag. puh!! gud vad rädd jag e att man glömmer ngt. Obestämd
  • Sanna87

Nu har jag bokat en tid till frisörskola, imorgon redan. Nice!!

• Sanna87
    Guanaca - jaa, hehe. det blir tunnare, väldigt mycket om jag får bestämma, haha. Sen blir det bara lite färg i utväxten. Hoppas det blir bra.

Vi kommer ner tisdag natt, sen gifter vi oss torsdag kväll, så vi har onsdagen på oss egentligen, förmiddagen för torsdagen, men då hinner man nog knappt bada i havet, kanske ett dopp i poolen max. hehe.
    Onsdagen måste jag ta mig ner till blomsteraffären och fixa en bukett, så den måste jag ju hinna hämta på torsdagen också. hihi.

På onsdagen funderar vi på att ta en promenad till alcanada och kolla hur det ser ut, kanske boka bord p la terazza om vi tycker det ser fint ut.
  • Sanna87
    Annelie - vad skönt att va där så långt innan, då hinner ju se och göra ganska mycket, ska ni vara där 2 veckor eller 1 vecka? Vi ska bara vara en vecka så vi har fyra dagar kvar efter bröllopet. Haha, har du samma pli som jag, jag har noll pli på mig själv när det gäller träning, haha. Borde egentligen ha gjort mer inför nästa vecka men man hittar ju alltid annat att göra typ. Gå på gym det finns det bara inte tid för.

Vad roigt att din kompis kunde följa med, kull att testa lite frisyrer. Det blir te å ta några glas vin varje gång du tittar på bröllopsfotot sen Tungan ute

Guanaca - jag har inte kollat hur långt det är till alcanada från fårt hotell, kanske borde göra det, blir kanske jättelångt att gå.

Angående dina skor, så var det dem svarta med spets jag menade som du hade visat upp en gång innan. Dem var så hima fina, så dem kommer ju bli jättesnygga te klänningen.
    Vi funderar på att bara hyra typ sån där fyrhjuling/bil som är öppen och åka runt lite i närområdet någon dag bara, men vi får se. Man2be vil absolut prova vattenskoter ngn dag iallafall.

Känner också att man skulle behöva äta något innan man åker iväg, vi kommer köpa lite frallor och sånt och sen ha med lite mjukost och sådär hemifrån för ungarnas skull till å ha under dagen  och så, så hinner jag inte äta ngt riktigt får man ta en fralla elr ngt istället.
    Kan du inte fråga på hotellet om det finns möjlighet att bara beställa upp ngt lättare till rummet innan ni måste åka, för då kan du ju äta det precis innan du tar på dig klänningen.
  • Sanna87

Guanaca - låter ju som en väldigt bra ide att ni äter ngt smått på hotellet efter, bubbelbadet lät ju inte heller helt fel, hihi. Tittade på Google idag och det är 3 km från vårt hotell till alcanada, beräknad tid att gå 38 minuter. Den promenaden får jag aldrig med mannen på, så vi får väl se, jag hade gärna kunnat tänka mig att gå dit på onsdagen och kolla men jag vill ju inte lämna mannen på hotellet och gå själv med barnen och svärföräldrarna, vill ju ha tid med mannen jue. Men en promenad ner till blomsteraffären får han allt följa med på, hihi . Inte lika långt. Det gick bra hos frissan idag, men det tig ju en evighet för den där eleven att färga utväxten och tunna ut det. Jag har så extremt tjockt hår så när när dem ine kunde tunna ut det mer så hade jag ändå hur mkt som helst kvar. Men nu är det lite lättare iallafall. Var grymt sugen på att be dem klippa till det lite också, men sen vågar jag inte det nu. Vill ju inte ha några nyklippta kanter direkt. Smen dem klippte till det lite i nacken så det inte är lika långt. Så nu känns det lättare iallafall. Så nu ska jag försöka prova att fixa lite "frisyr" imorgon. Fick tips m ngt sorts puder man kunde ha i håret när man tupperat och då skulle turneringen tydligen hålla jättebra. Mening inhandlade inget puder. Det får gå ändå. Men ska försöka fixa till Frillan imorgon så får vi se hur det går.

• Sanna87

Hmm, ja, jag väntar nog med alkoholen tills efteråt. Jag dricker väääääldigt sällan alkohol så den där cavan skulle väl bara ställa till det för mig, haha... skulle ju känna v minsta lilla. Så jag väntar till champangen efteråt, hihi.

Men jag tror min sambo skulle tänka som din guanaca, svepa hela flaskan typ, haha!

Lufthamn - härligt med semester. Hittar ni på ngt särskilt??
    Nu är det snart dags för oss. Man kan väl säga att vi åker om ca 5 dagar. Tisdag nästa vecka åker vi.
    Resenerverna har inte infunnit sig ännu, jag är mest nervös över att man ska glömma något viktigt. Men pass och alla viktiga papper är lagda i en mapp, i resväskan just nu, så jag ska komma ihåg att lägga dem i handbabaget när jag stänger den sen.

Nästa vecka ska vi försöka växla lite pengar, iallafall så man har lite kontanter samt den summan fotografen ska ha.. lika bra att växla det här hemma känner jag. Visst man kan väl säkert ta ut pengar på hotellet elr så och då får man ju dagsvalutan också, men ja...

Idag hittade jag ett läppstift för 40:- på Maxi när jag handlade, så det fick följa med hem, sen köpte jag en mascara med, så jag slipper använda min nu uttorkade, haha..

• Sanna87

Nu har jag vågat mig på att stryka klänningen, och så fin den blev efteråt, hihi.
    den lär ju behöva en till strykning efter transporten, så jag hoppas det finns något bra strykjärn på hotellet, inte ett som är alldeles sönderbränt eller nåt, hihi...

• Sanna87

Tar jag klänningen i en klädpåse måste jag ju ändå vika den typ, för jag har ingen så lång klädpåse, så det känns som den kanske kommer bli skrynklig hur eller hur, men jag tänkte jag skulle hänga ut den på vädring typ när vi kommer ner, så då kanske den också slätar ut sig...

Haha, skjorta ja, min sambo har fortfarande inte köot sin skjorta, tycker ni vi är ute i god tid??? haha. får nog bli att göra det i helgen. Cool

• Sanna87

Gud vad härligt med Frankrike Lufthamn. skönt att bara ta en paus från all planering. Hur många är det som kommer att komma till erat bröllop??

Det var ju en smart ide att bara krama i lite saltvatten i håret. sen som du säger att bara vara nere vid sjön gör väl sitt till. Får helt enkelt ta en promenad ner till stranden och bara stänka i lite vatten, hihi. så kanske det är lättare att fixa frillan sen då.

Har faktiskt inte testat att göra min frisyr ännu. Luften har liksom gått ur mig lite nu känns det som, håret och sminket får helt enkelt bli som det blir. Håret är ju kort så får jag inte till det som jag vill är det väl att rufsa till det med lite vax och i med blommorna, haha..
    Sen får man väl lägga lite mer krut på sminkningen...

• Sanna87

Wow, 32 pers, det är inte dåligt iallafall Skrattande Jag förstår verkligen att det betyder enormt mycket för er att alla essa följer med. Jag tycker det är så häftigt att ni ska detta stora bröllop på mallis. Blir spännande att höra sen hur ni hade det.

Jo, det är kanske så, man orkar liksom inte hålla ihop hela vägen fram. Men jag tror att man får släppa allt det där lilla detaljplanerandet ibland, för det är ju trots allt som du säger bara detaljer i slutändan.
    Självklart lovar jag att posta lite bilder i tråden sedan.

Jag har funderat på om jag ska ta med våran systemkamera eller om vi ska nöja oss med svärmors digitalkamera. Systemkameran ger ju otroligt fina bilder och det är ju så himla roligt att fota med den. Men orkar man bära med sig den hela tiden, det blir ju en extra väska liksom hela tiden. sen vill jag ju inte riskera att den går sönder eller så heller. Och sen känns det som man kommer få fullt upp att bära med sig när man två barn.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia