Inlägg från: Annelie643 |Visa alla inlägg
  • Annelie643

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

jag skrattade lite när du skrev ang sminkningen Guanaca.. sorry.. men jag känner igen mig så väl, speciellt när det gäller håret, jag ser ett klipp på youtube, och tänker " de där blir enkelt" sedan står jag och svär franför spegeln och vips har det gått flera timmar och det enda jag lyckats med är ett fågelbo av strul på huvuvdet.. haha 

En vecka Sanna!!  Och du som började denna trådstart 17 november i fjol. vilken tråd det blev! Glad Glad

kan vara lite svalare när vi gifter oss den 1/10.. har en sjal som jag beställde med klänningen men får nog packa med en kofta med, att ha vid middagen efter iaf. 

• Annelie643

jag och min kompis ( som kommer ner till bröllopet) ska testa lite frisyrer på fredag kväll, kanske tar ett glas vin till. Då blir väl allt snyggt eller...?? Tungan ute

Klänningen ja, kanske också måste tränga på mig den igen.. för att se att den fortfarande går igen. Jag måste ju egentligen trimma mig lite för att den ska sitta perfekt, men det går så där med träningen.. 

smart Sanna att besöka Alcanada innan. ska vi också ta och göra, vi är ju där nästan en vecka innan det är dax för bröllopet. så vi ska nog hinna dit! 

ang håret så ska jag till min frisör dagen innan vi åker, men bara för att färga utväxten. Klippa mig behöver jag inte göra, och vill ju inte mitt hår ser nyklioppt ut när jag ska ha löshår i, skulle se super märkligt ut.,

saltvatten ska ju vara toppen! bra idé där Glad 

• Annelie643

Ja de känns bra att vara där så långt innan, hinner kolla runt efter mysig resturang och fixa blombukett i lugn & ro.. Och bli lite brun... OCH lägga på mig ett par semester kilon.....!! :P Vi kommer vara där 10 nätter, så vi har 4 dagar kvar när vi gift oss. Guanaca, du får gärna tipsa om bra resturang i gamla stan, där hade jag faktiskt tänkt mig bröllop middagen... Tycker det är så mysigt där! RomanTiskt!! :)) Va härligt Sanna att du blev nöjd med håret! Kommer bli super fin med den snygga klänningen oxå :)

• Annelie643

Guanaca; jag har varit på Mallorca förut och vet att gamla stan är såå romantiskt. Helst vill jag ta häst & vagn dit från Alcudia, det gjorde vi sist. de topparr lliksom dert hela Skrattande
    Ang transfer till Alcudia så har vi boakt via Hoppa transfer. Kan ju dock inte säga om de är bra men de va prisvärda i af. 

Håret blev bra i fredags när vi övade och lockarna blev super fina! nu ska jag bara träna lite på sminkningen oxå..Tungan ute 

Det blir nog en del cava vid tillpiffningen för vår del med, jag min kompis och min mamma Glad Jäklar va jag längtar nu!! en månad kvar bara tills vi åker.. 

Sanna!! Stort lycka till nu på den stora dagen!! vill höra allt sedan Glad 

• Annelie643

jag har lånat en locktång av min frisör, dom lockarna höll i hela fredags kvällen då jag behöll löshåret i när jag var bort på middag. 
    Tror säkert ni kan boka häst och vagn.. dom kör mellan alcudia och gamla stan hela tiden.  Kolla med recptionen, fixar dom säkert :) Jag blev nyfiken på det su skrev ang att åka och rida på Mallorca! DE skulle jag vilja göra. skriv gärna om det när du kommer hem, om jag hinner se det.. 

Klänningen kommer jag att sälja.. Hoppas få tbx en liten slant för den :)  

• Annelie643

jag googlade och hittade flera hemsidor som hyr ut hästar :) 

• Annelie643

Jag skulle heller aldrig åka/rida i fall de inte tar hand om hästarna väl. När jag var där för 2 år sedan såg dom fina ut. :) 
    Tack för tipset ang ridanläggning! ska kolla upp den. Vore ju underbart att få "lämna" barnen med mormor & morfar för ett par timmar i sadeln.. :)  

• Annelie643

Min frisör är även min bästis... Så jag har väl lite tur där ;) ja den följer med till Mallis :) Min blivande får nog snällt bara kliva upp i vagnen, ska ha ha mig till fru så bäst för han att åka dit med häst ;) hehe... (får väl se hur det går med det...)

• Annelie643

I dag är Sannas stora dag! Hoppas den blir toppen.. Glad

En nackdel med att min bästis är frisör är att jag kan ju aldrig byta... Skulle jag börja bli missnöjd med hennes jobb är det svårt att dra sig ur och anlita en annan frisör Tungan ute

Nu har jag fått min klänning lite utsydd eftersom den va sååååå tajt. Min faster är sömerska och ordnade de på ett kick! så nu kan jag andas i den!! så skönt Glad

Annars tror jag vi har allt under kontroll,, ringar hämtade och sitter perfekt, klänning klar, skor har jag om jag inte hittar några snygga flipp flopps, mannes kläder klart ( imponerande)!!  hinderprövning, vigselblankett, Vad har vi glömt?? 

• Annelie643

Men 300 kr va inte så farligt. Hoppas verkligen den blir bra! Viktigt att trivas i den, och för min del kunna andas i den ;) I dag är det exakt en månad kvar tills de är vår stora dag!!' jag sitter och kollar vädret varje dag, jag hoppas verkligen värmen håller i sig lite.. Sist jag va där i slutet av september kunde de jämföras med en bra svensk sommar.. De är fullt okej tycker jag :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia