Inlägg från: Annelie643 |Visa alla inlägg
  • Annelie643

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Lycka till Guanaca!! Hoppas ni får en fin dag & allt blir perfekt :) Jag själv har ett jätte problem!! Testade i går att fixa med mitt hår, plus löshåret.. Jag har helt plötsligt blivit skeptisk till det!! Knäppte lite kort på mig själv och ser ju att det inte är jag!! Att helt plötsligt ha stora långa lockar passar väl inte?! Hur fasen gör jag nu?!! Fixa mitt tunna skandinaviska hår själv klarar jag ej! Klippa av det är ett alternativ?! Hjälp!!!

• Annelie643

jag kommer nog göra så, först kommer jag skippa löshåret.. klippa topparna och fixa frisör där som kan fixa det sedan.. Tyvärr kunde inte den där Linda som svenska kyrkan rekommenderar.. Och min kompis veronica som kommer ner har testat fixa mitt hår, och jag insåg att jag är nog bättre själv.. Tungan ute

I dag om en vecka åker vi!!  fasen vad jag längtar.. Glad

i går fick jag armbandet som jag beställt! det var såååå fint!! Glad{#emotions_dlg.flower}

• Annelie643

Jag sitter på jobbet nu & har bara min iPhone, kan man ladda upp bilder från den? Annars får du vänta tills i morgon Sanna då jag är hemma igen! :) Ang håret börjar jag bli mer & mer säker på att klippa mig, page i så fall. Ha håret utsläppt dra luggen bak med Hårspänne & en blomma på det.. Om jag nu inte anlitar någon på plats.. Är Guanaca gift nu? När kommer hon hem? Varit så tyst därifrån.. Hoppas hon hart en toppen dag :)

• Annelie643

Här är mitt fina armband... Glad Jag är väldigt nöjd.. Glad Tack Sanna! 
  • Annelie643

Oj va stor bilden blev.. 

Jag vet faktiskt inte när Lufthamn gifter sig. Jag har säkert frågat vid något tillfälle, men jag är urusel på att minnas sånt.

jag är redo för Mallorca!! jag längtar super mycket, och tror allt är i sin ordning. haha har väl en tid på mig där nere om något skulle saknas. Tungan ute 

• Annelie643

Haha fasen va svårt! bara 20 av 200? men blev dom bra då? var det värt det? 
    det är dig jag ska tacka för armbandet Sanna, det var du som tipsade mig. jag är super nöjd med det. 

jag har i dag varit och fixat en sån där korsett som håller in allt.. Tungan ute  blev perfekt med klänningen! känns inget konsitgt eller obehagligt alls, allt är på plats liksom... Flört

har även varit på ansiktsbehandling och fixat ögonfransar & bryn.. så nu är jag strax redo! 

• Annelie643

Den känns så bra så det finns nog risk/chans att jag vänjer mig vid den även när jag har andra kläder... Tungan ute

klänningen är i från jen jen house, tror de va deras best seller av tärn klänningar. axellös, ed en liten korsett del i midjan.. 

åhh jag är så nyfiken på hur det gått för guanaca!  vill höra hennes berättelse. Glad

Vi åker på måndag! men gifter oss den 1 okt, så vi där i 6 dagar innan.. 

• Annelie643

Åhhh vilken underbar berättelse Guanaca!! så mycket bra information för oss nu när vi åker!! vilken florist va du till, kom ni i håg namnet?  och vad fick du betala för den buketten? 40€ var inte så mycket för en håruppsättning.. Det ska jag verkligen fundera på. Men lär bli onödigt om jag klipper av mig håret i morgon bitti Tungan ute Men jag kan ju även vända mig till en frisör som fönar håret, och gör en uppsättning bakåt med luggen som jag tänkt mig, 

Tack för förslaget på resturang, vi kanske testar den nån dag innan först, vi har vi 6 dagar på oss. Annars är vi lite sugna på middag i gamla stan, det är så romantiskt där! Hjärta 

Iaf. allt är packat och klart, i morgon när flickorna slutat skolan åker vi mot arlanda. Hotell övernattning till tisdag för att entra planet kl 9.
    10 dagar på mallis väntar, då vi även ska ingå äktenskap. Jag längtar så! Glad

Hoppas du kryar på dig Lufthamn! och lycka till på tordag Glad

Super fina ni är Guanaca, och vilka läckra kort! Tack snälla du för all information.. {#emotions_dlg.flower} Och stort grattis igen Glad

• Annelie643

Tack Guanaca! Vi ska ta en tur till gamla stan i dag, kanske testar Någon av dina tips då :) Annars var vi på en super mysig restaurang nere vid marinan i går kväll. Så god mat, bra service levande musik & fantastisk utsikt. Kan bli den annars :).. I dag gifter sig Lufthamn, eller har jag fel? Tycker riktigt synd om henne om de har samma väder i Palma som här... Regnet står som spön i backen nämligen.. :(( vi håller tummarna på sol i morgon igen. Varit kanon väder i två dagar innan så, hopp finns :) Ska ta en tur runt och kolla blommor i eftermiddag. Tror de blir enklare med något nära hotellet så vi slipper åka för att hämta mm.

• Annelie643

Åter igen en dag med regn... Bara hålla tummarna att de är bättre i morgon eftermiddag! För då är det dax! :) Allt känns klart iaf. Beställde blommor i fredags på flors caty. Riktigt charmig dam. Gerbera fuchia färg. En bukett till mig, och varsin till flickorna. Bord bokat på resturangen nere vid marinan, för beställde cava som står på bordet när vi kommer. Vi sa att de va bröllopsmiddag så bara hålla tummarna att de gör de lite extra fint! :) Är dock lite osäker på vart prästen möter oss? Visst va de på la terraza? Nu är det bara jag kvar i denna tråd, så jag kanske skriver för mig själv bara.. Hahaha

• Annelie643

Och solen stod högt på himlen vår stora dag! (phu) så det blev slappa & sola på förniddagen, efter det kom Veronica min kompis, vi drack sangria & hjälptes åt att piffa till mig och mina barn. karlarna fick snällt vänta nere i hotell resturangen. Glad

Taxin kom på avsatt tid och färden bar av till Alcanada, och som de flesta av er redan skrivit var ju den platsen så perfekt! jag är så glad att det inte gick att gifta sig på stranden i Alcudia, för så mycket mer romantiskt det var i Alcanda.. Riktig " mama mia" känsla tycker jag. 

prästen kom klockan 17 och så mysig han var. Pratade länge och väl om oss & allt runt omkring där vi bor. medans vi talades vid, gick vårat sällskap runt och kollade efter lämplig vigselplats.

vigseln gick fort tycker jag, fattade aldrig riktigt när han började.. men både jag och Håkan fällde tårar när vi la våra vigsellöften... Hur romantiskt som helst! sedan blev det cava och fotografering.

Vi stannde och tog en drink på La Terazza medan solen gick ner över bukten, åååhh det va så underbart! så perfekt!

Taxin kom vid 19.20 och vi åkte till resturangen vid Marinan i Alcudia. Där stod vårt bord dukat och väntade på oss. Super bra service hela kvällen, och alla var nöjda med god mat.
    När vi sedan gick från resturangen tog jag min man & våra barn häst & vagn tbx till hotellet.(övriga gäster promenerade) Där väntade vårt sällskap på oss med bord och efterrätt.  

Vi är så otroligt nöjda med allt! val av plats, val av resturang, och val av gäster som var med!

Tack för era grattis!! Glad 

Och stort tack för denna tråd!! utan den vet jag ej om jag känt mig tillräckligt trygg för att göra vår stora dag på Mallorca Hjärta 

Kram från fru Annelie Ruusila Skrattande
  • Annelie643

Tack snälla! Nä vi hade ingen fotograf, bara våra vänner som fotade, fe flesta korten ligger fortfarande i kameran, dessa va från min iPhone.

• Annelie643

Tack! nu har vi bara festen kvar, den blir på lördag Tungan ute Buffe mat och några lekar.. värre än så blir det inte, men mycket att ordna iaf till 45 gäster.. Jag tror dock det blir en toppen kväll,  de flesta kommer utan barn och räknar med en fest antar jag, som slutar långt in på natten Tungan ute 

Känns otroligt konstigt att sluta tråden.. Rynkar på näsan 

• Annelie643

Hej Allihopa! vad glad jag blir att ni håller tråden vid liv Glad Blir självklart mindre glad då ni ej får era foton!!! jäklar va arg jag skulle vara..... Gråter  Förvånad
    Jag hoppas ni får dom, och det fort!! 

Vår fest blev super lyckad. Alla verkade mer än nöjd, och festen pågick långt in på natten.. Eller kanske man säger morgonen då vi kom hem halv fem... Flört 

LOTJEN: jäklar va avis jag blir på dig som har allt kvar! vår dag va hur romantisk som helst. Platsen är mer än bäst, och ni lär inte bli besviken... Vi tog en drink för att fira på La Terrazza efter vigsel och det va bra service där och otroligt fin utsikt. Jag vet dock ej hur maten smakar där.. 
    Vi fotade själva ( våra vänner) och de korten blir fullt dugliga med dagens photo shop program som finns tycker vi iaf.  

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia