Köpa diamant online
Efter att ha letat runt på nätet efter den bästa diamanthandlaren i tre månader kan jag varmt rekommendera köp av diamanter från de amerikanska företaget diamondsonweb.com. De är en av de äldsta diamanthandlarna på nätet, funnits sedan 1999 och när man kikar runt på nätet hamnar de ofta i topp när det kommer till pris och sortiment.
Jag beställde själv en diamant (briljant) och fick den levererad med UPS en vecka senare. Utöver det pris som anges på hemsidan tillkommer svensk moms men det kan man välja att betala direkt till Diamonds on web vid beställning och då sköter dem all pappershantering och betalning av tull och moms. Superbra! Dessutom står de för mellanskillnaden om det blir dyrare i slutändan, vilket det blev i mitt fall.
Jag har varit i kontakt med deras kunsupport som har varit suverän från början till slut. De har varit jättetrevliga, professionella svarat på alla mina frågor både via live chat och telefon.
Alla deras diamanter levereras med korrekt certifikat, i mitt fall ett GIA certifikat. EGL diamanterna är betydligt billigare men de är inte att rekommendera. Trovärdigheten i deras bedömning är mycket lägre och de graderar ofta diamanter mycket högre än vad de egentligen är.
Min diamant kostade hälften av vad motsvarande diamant kostar i Sverige, även efter momspåslaget. Jag kan därför varmt rekommendera Diamonds on web till alla som vill köpa en fin diamant för för bra pris.
Skulle man vara missnöjd eller av andra orsaker inte vill ha diamanten när man fått den har man 60 dagar på sig att skicka tillbaka den. Så var dock inte fallet för mig den jag fick levererad var strålande fin med GIA cert och allt, jag är supernöjd!
Jag har ingen erfarenhet av Diamantia.com så kan tyvärr inte säga något om dem.