Köpa diamant online
Jag rekommenderar James Allen, där jag fick hjälp att välja ut min sten.
När jag valt ut tre stycken diamanter hos JA mha av info jag fått här och från PriceScope, dvs. färg, klarhet, cut, diverse vinklar etc. och poäng i Holloway Cut Advisor, så lät James Allen mig låta en gemolog (ädelstensexpert) utvärdera de tre stenarna. Jag fick då veta var inneslutningarna i stenarna låg och om de kunde synas med blotta ögat. Jag kunde säkert få svar på andra frågor, om jag hade några sådana. Jag bad de även peka ut vilken av de tre som sparklade mest och som var det bästa valet. Just mina tre alternativ var tämligen lika på pappret men det kändes skönt att någon (om än partisk) bekräftade att de var eye-clean och även berättade vilken som var mest glittrig. Medan gemologen gjorde utvärderingen (väntetid typ 3 dagar) samt ett dygn efter jag fått hans rapport (lite info i ett mail...) så var stenarna borttagna från hemsidan och undanlagda till mig.
Även köpet var mycket smidigt, lämnade adress etc. i chatten och sedan kortnr över telefon som James Allen ringde upp på. Man lämnade sitt nr i nån typ av data(skype)-telefon och sedan ringde de på hemtelefonen. Några dagar senare stod Fedex vid dörren. Moms betalades till Fedex innan de bokade utkörningen. Lösa diamanter är tullfria.