• Chicita

Är jag en hemskt dålig vän?

Vänta lite...
    Kan man inte vara nära vänner fast man inte träffas så ofta?
    Jag har en mycket nära vän som jag faktiskt inte pratar med mer än kanske varannat år. Men varje gång vi träffas så är det som om tiden har stått stilla.

Vad är det som säger att den här vännen är "mindre värd" än de vänner som du umgås med dagligen? Hon har ju uppenbart haft en stor del i ditt liv under studietiden. Det hade väl faktiskt varit rätt naturligt om du skulle vilja ha henne med som stöd denna dag kan jag känna...

Din blivande får nog ta sig en funderare över vad äkta vänskap är...

• Chicita

Ja det är stor skillnad på att utesluta en vän om man inte ska ha vänner med alls.
    Mot att säga att "bara dom närmaste vännerna" är bjudna. För den där gränsen med vad som är en nära vän och inte, kan vara väldigt flytande.
    Jag uppfattade trådstarten som att det bara var de som stod er närmast (det brukar inkludera vänner också) var bjudna, inte som att det var enbart närmaste släkten.

Du får nog helt enkelt bita i det sura äpplet och säga som det är.
    Du kan ju fråga om hon ändå skulle kunna tänka sig att hjälpa dig om du behöver bolla lite idéer eller kanske vill ha smakråd angående klänning och sånt. Var tydlig med att det inte är personligt. Alltså att det inte är så att du har hittat "någon bättre" så att säga...

Svar på tråden Är jag en hemskt dålig vän?