• Dreaming

Är jag en hemskt dålig vän?

Hej!

Jag ska försöka beskriva mitt dilemma.
    Jag har en vän, vi bodde på samma ställe under tiden vi studerade. ... Då umgicks vi, sen flyttade jag hit där jag bor idag och vi har träffats 1 gång på typ 3 år..
    Under tiden vi bodde tillsammans lovade vi varandra, lite på skoj att vi skulle vara tärnor på varandras bröllop.
    Och nu är det då dags för mig att gifta mig.

Men jag känner inte att vi har den bästa kontakten idag.

Nu kommer ytterligare en knorr... för bara några månader se lovade jag henne igen att hon skulle få vara brudtärna på mitt bröllop.(mycket dumt!!!) och nu när jag har pratat med min blvinade så vill han bara ha våra närmaste med. och det förstår jag absolut. 

Men vad ska jag säga till min "vän"???!!

Mår hur dåligt som helst, då hon har sagt att hon berättat för alla hon känner att hon ska vara tärna på vårt bröllop... fast när jag berättade för henne hade sambin inte ens friat...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-22 10:40
    Jag hör själv hur dåligt det låter! Jag borde inte nämnt något alls till henne. men gjort är gjort.. :(

• Svar på tråden Är jag en hemskt dålig vän?
  • Dreaming
    förlovadflicka skrev 2011-11-22 11:17:51 följande:

Jag hade aldrig, aldrig kunnat ta tillbaka det. Det hade varit en annan sak om hon inte brydde sig så mycket, men att hon är glad för det tyder ju på att hon fortfarande ser er som mycket nära vänner! Mina två bästa vänner bor på helt andra ställen än jag och vi träffas inte så ofta och hörs inte så ofta, men det betyder inte att vi inte har en speciell vänskap!

Nej jag hade aldrig gjort det heller , om det inte vore för min sambos åsikt... :(
  • Dreaming
    snowstars skrev 2011-11-22 11:23:50 följande:

Men hur definierar ni närmaste? Är det släkt/syskon eller är det andra vänner? För är det det första kan du väl säga det, att du och din sambo har bestämt att det bara blir närmaste släkten som ska vara med i brudföljet. Eller blir det så litet böllop att ni inte ska ha tärnor alls? Då kan du ju säga det istället.

Det blir ju svårare om ni ska ha med andra vänner istället för henne. Det känns ju inte så kul att säga "jag har en bättre vän än dig, tyvärr" eller nåt liknande. Då vet jag inte hur du ska göra.

Vi tänker inte bjuda några vänner alls... bara våra familjer
  • Dreaming
    Dejli skrev 2011-11-22 11:56:12 följande:
    Om ni inte ska bjuda en enda vän, och du och din sambo är helt överens om detta, så får du nog helt enkelt förklara det förändrade läget för henne.

Men... är detta något du också vill, eller är det din sambos bestämda åsikt att alla vänner är uteslutna? Du säger inte att "ni" har bestämt det, utan att det är din sambo som vill detta.
    Ja vi har faktiskt bestämt tillsammans, inga vänner... då vi inte har några nära vänner. som vi ville bjuda..

denna tjejen jag pratar om är den enda jag har kontakt med överhuvdud taget...
Svar på tråden Är jag en hemskt dålig vän?