• nrkpgbrud

Är jag en hemskt dålig vän?

Har själv vart i en liknande sits. Men min tärna visade inget som helst engagemang inför mitt kommande bröllop  trots att jag har sagt att vi ska ses och prata om det så har det alltid "kommit något i vägen" Även när vi gjort "vanliga" planer har det vart så sen jag berätta att bröllopet skulle bli av. Jag fick själv se till att köpa hem klänningen som hon skulle ha på sig. Hade lämnat den till henne men fick inte några pengar för den trots att vi hade gjort upp det så att tärnorna skulle stå för de eftersom de inte kosta en massa. Hör aldrig ifrån henne utan får mer eller mindre "jaga" för att få tag henne trots att hon som jag nästan alltid är online på FB på kvällarna. Jag bestämde mig för att NEJ jag vill inte stå på min dag och "se" om hon dyker upp. Hade planerat att ta det ansikte mot ansikte med henne men när hon avboka ännu en gång så fick jag lov att ta det över sms. Det sved och jag fick höra att det bara var för att hon inte kom den dagen och vi fick se om hon kom till kyrkan överhuvudtaget men just nu i skrivandes stund känner jag att det kommer att gynna mig mer för det är nog stressigt att få ihop den stora dagen med allt drama,ekonomi och planerande. Jag gifter mig förhoppningsvis bara en gång. Så mitt råd till dig är att ta tjuren vid hornen och säga som det är. Har du och din blivande bestämt att det bara ska vara familjen eller de vänner som står dig närmre som kommer så stå fast vid det. Du har säkert läst detta förut men det är ER dag och inte de andras.

Svar på tråden Är jag en hemskt dålig vän?