• Moon River

Vilken bröllopsparfym ska du ha?

Vilken bröllopsparfym ska du ha på den stora dagen?
    Vilken parfym ska din m2b använda?

Jag har nog bestämt mig för en parfym från Oscar de la Renta, antingen Espirit d`Oscar eller Live in Love.
    Min m2b önskar sig parfym i julklapp men det blir svårare. Tips önskas!
  • Svar på tråden Vilken bröllopsparfym ska du ha?
  • Vickymb

Jag hade YSL, Parisienne och min man hade Armani Code =)

• Chicita

Dofter kan påverka minnet. Man kan minnas saker när man känner en viss doft. Så visst kan det vara bra att ha en specifik doft kopplad till bröllopet Glad

Vi köpte varsin speciell doft.
    Jag tog det rödaste "äpplet" från DKNY. Jag brukar använda två andra från henne annars. Och maken hittade en som han faktiskt kände doften av, utan att den luktade "farfar" Flört  Han har nedsatt doftsinne nämligen. Men jag minns inte namnet på den...

• Fröken Sassa

Vi har (eller ska) hitta en doft åt varandra att ha på bröllopsdagen. Litar fullt ut på att min skatt hittar en fin doft eftersom han prickat rätt med tidigare parfym-gåvor (typ flera jag fått av honom som är mina absoluta favoriter). Sen är det ju dessutom han som ska lukta på mig med haha!

Håller med Chicita ovan att dofter kan påverka minnet. Oerhört! Så vi kör en "special-doft" för att sen kunna plocka fram den till speciella tillfällen, fester eller myskväll för att (förhoppningsvis) återuppleva fina minnen från vår bröllopsdag.

Hade vi inte gjort såhär hade jag garanterat haft Dolce Gabbanas "The One" som är min signaturdoft om man nu kan säga så :)

• aniara

Jag kommer troligtvis ha Chanel Coco Mademoiselle. Jag har den redan men har inte anvænt den så mycket æn. Jag har så mycket parfym efter att ha handlat taxfree på mina resor Oslo-Stockholm under høsten så jag kommer inte behøva køpa något nytt på flera år. Jag tycker inte det kænns vært det att køpa en speciell brøllopsdoft. Då spar jag hellre på min Coco Mademoiselle som jag som sagt knappt anvænt hittills.

• RiNa

Jag köpte Princess av Vera Wang tyckte den luktade romantiskt och blommigt till skillnad från den lite fruktiga fräscha från Björn Borg som jag använder till vardags. Jag kopplar ofta dofter till händelser, personer och känslor så jag tycker mest det är kul med en speciell parfym till bröllopet

• Emelie 87

So Elixir från Yves Rocher. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • daniiel
    RiNa skrev 2011-11-24 13:58:52 följande:
    Jag köpte Princess av Vera Wang tyckte den luktade romantiskt och blommigt till skillnad från den lite fruktiga fräscha från Björn Borg som jag använder till vardags. Jag kopplar ofta dofter till händelser, personer och känslor så jag tycker mest det är kul med en speciell parfym till bröllopet
    Åh, den (princess) är jag väldigt förtjust i :)
  • helsingebrud

jag har köpt JLo, Love and glory ( tror den heter så...)

• polkapinne

Jag ska köpa Clean Skin till bröllopet. Använder inte parfym så när jag ska ha någon på ska det vara en VÄLDIGT frisk och knappt märkbar doft. Tycker Clean lyckas bra där:)

• 070831

Min m2b ska ha embrance him och jag ska ha Amethyst Fatale
    Oriflame parfymer

Svar på tråden Vilken bröllopsparfym ska du ha?